Het enige wat wel correct was in heel deze wedstrijd was de 1-1. Helaas zag de keeper de bal niet aankomen anders had Kroätie de wedstrijd gewoon gewonnen.
1- Penalty was geen penalty. Geen contact. Die Braziliaan gaat er zelf onderuit inderdaad. Vervolgens "stopt" Neymar met zijn loopje en had er dus gefloten KUNNEN worden.
2- De elleboog van Neymar die gewoon overduidelijk rood was. Helaas kan je een gastland niet zo benadelen. Scheidsrechter had, als er rood was getrokken, onder militaire begeleiding het stadion/land kunnen verlaten.
3- Bij de 3-1 voor Brazilië worden er ook nog is 2 Kroaten onder het gras geschopt, scheidsrechter floot eerder als voor Brazilië. Waarom hij door liet spelen is mij een raadsel.
4- De "handsbal" van Oliç. Volgens mij nam hij hem met z'n onderlip aan.
5- De afgekeurde 2-2. Julio Cesar grabbelt gewoon mis. Is geen overtreding. Nu begrijp ik dat keepers "extra beschermt" worden. Is dat tegenwoordig ook voor fouten die de keeper zelf maakt?
Al met al, een verschrikkelijke arbitrage. Hopelijk word hij gelukkig met z'n zak geld. Dankzij die openings wedstrijd heb ik er een bijzonder zwaar hoofd vanavond
Klik om te vergroten...