1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA World Cup - 2014 Brazil

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fiasco, 7 mrt 2014.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Penalty was bepalend én overduidelijk.
    Niet heel vreemd dat de discussie dus daar over gaat.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik had ook het idee dat het een overtreding was. Helaas lieten ze daar geen herhaling van zien, maar het leek mij overduidelijk.

Voor deze actie kwam de bal uit een hele lelijke kluts en met geluk bij Neymar. Leek wel Fjes voetbal van beide kanten. Schot raakt hij ook maar half. Volgens mij wilde hij hem in de rechter bovenhoek plaatsen.

Ik heb maar zeer weinig mooi voetbal gezien. Zeker van een torenhoge favoriet. Dan mag je blij zijn dat ook Kroatië zoveel domme fouten maakt.

Waarom speelt die Olic eigenlijk en niet Mandzukic? Damn hakjes die nergens heen gaan, pirouettes waar bijna tegen doelpunten uit vallen.

Heeft hij helemaal niet nodig. Dit was gewoon rood. Hij slaat hem 2x in zijn gezicht tijdens 1 overtreding. En ik weet dat je een fanboy bent, maar je weet zelf heel goed dat dit niet per ongeluk is.

En de scheidsrechter geeft direct geel, omdat hij weet dat als hij niks geeft Neymar 4 wedstrijden aan de broek zou krijgen.

Vind het raar dat de scheids meteen zo resoluut is. Hij heeft een aantal assistenen, maar het leek erop dat hij meteen wilde fluiten zodat ze hem niet meer konden overrulen.

3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Het enige wat wel correct was in heel deze wedstrijd was de 1-1. Helaas zag de keeper de bal niet aankomen anders had Kroätie de wedstrijd gewoon gewonnen.

1- Penalty was geen penalty. Geen contact. Die Braziliaan gaat er zelf onderuit inderdaad. Vervolgens "stopt" Neymar met zijn loopje en had er dus gefloten KUNNEN worden.

2- De elleboog van Neymar die gewoon overduidelijk rood was. Helaas kan je een gastland niet zo benadelen. Scheidsrechter had, als er rood was getrokken, onder militaire begeleiding het stadion/land kunnen verlaten.

3- Bij de 3-1 voor Brazilië worden er ook nog is 2 Kroaten onder het gras geschopt, scheidsrechter floot eerder al voor Brazilië waar er niks aan de hand was. Waarom hij door liet spelen is mij een raadsel.

4- De "handsbal" van Oliç. Volgens mij nam hij hem met z'n onderlip aan.

5- De afgekeurde 2-2. Julio Cesar grabbelt gewoon mis. Is geen overtreding. Nu begrijp ik dat keepers "extra beschermd" worden. Is dat tegenwoordig ook voor fouten die de keeper zelf maakt?

Al met al, een verschrikkelijke arbitrage. Hopelijk word hij gelukkig met z'n zak geld. Dankzij die openings wedstrijd heb ik er een bijzonder zwaar hoofd vanavond :emo:

Enneeee, Nukem007; zet die verschrikkelijke Neymar/Barcelona/Brazilië bril is af. Begint vervelend te worden. Overal word deze openingswedstrijd besproken. Van het AD tot BBC/CNN. Er gebeurde hele rare dingen. Daar kan je gewoon niet omheen

Laatst bewerkt: 13 jun 2014
  4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
  5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat ik begreep had Neymar voor het stoppen tijdens de penalty ook geel moeten krijgen.

6. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Heeft er iemand een GRATIS schema die je kan afdrukken op A3 formaat? :+ Degene die ik had is overleden. Damn koffie!

7. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Waarom moet er rekening gehouden worden met de Braziliaanse supporters? Dat hoorde ik ook van die NOS commentator "... hij wilt waarschijnlijk goed slapen deze nacht ... ". Wat een onzin. Als scheidsrechter moet je ten alle tijden onpartijdig zijn, dat je je laat beïnvloeden omdat je niet vermoord wilt worden moet je maar thuis blijven.

Ik snap trouwens serieus niet hoe je die penalty nog altijd goed praat. Zelfs de lijnrechter had dit duidelijk moeten zien. Die hand was drie keer niks en hij had hem no way zomaar naar beneden kunnen duwen.

8. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik weet ook dat iedereen hier anti-Neymar is en graag Brazilië onderuit had willen zien gaan, maar als je mij bevooroordeeld noemt moet je zelf ook objectief blijven natuurlijk.
    Neymar had geen rood moeten krijgen. Dit was zijn eerste overtreding en het is eerder een hand dan een zware elleboog. Terecht geel.
    Penalty was een schwalbe, zoals ik al zei, maar lastig te beoordelen vanuit de positie van de scheidsrechter.
    Bij het afgekeurde doelpunt was het ook een overtreding op Julio Cesar.

Ik heb ook al gezegd dat er veel mis was met de arbitrage, maar om nou Blatter en omkoopschandalen er bij te betrekken gaat wat ver.

9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Nogmaals ik zeg dat ik het begrijp waarom hij die penalty geeft, Lovren had gewoon daar zijn hand niet moeten neerleggen op zijn schouder.

Waarom doe je dat?
    Ik blijf erbij pakt Lovren zijn schouder niet (of legt zijn hand niet op de schouder) was er ook nooit een penalty gegeven.

Ik weet dat hij hem makkelijk geeft, maar die scheids staat gewoon onder immense druk en blijkbaar kon hij dit niet aan.

10. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    ... 8) Misschien moet jij hier maar even niet meer posten. Als je deze dingen al recht gaat praten is je bril wel heel erg vies.

Neymar KIJKT waar zijn tegenstander is en plant vervolgens ZEER bewust z'n elleboog in het gezicht. Heeft niks met een hand te maken ;)

Welke overtreding? Cesar grijpt gewoon naast de bal. Olic springt en komt in contact met Cesar. Sorry, maar er was gewoon niks aan de hand. Beide gaan voor de bal. Olic heeft hem maar word vervolgens teruggefloten omdat ... tja, waarom eigenlijk?

Enne, over die penalty hoeft echt niks meer gezegd te worden. Er staat godverdomme zo'n pipo op de doellijn die NIKS zag. Volgens mij trok onze Japanner zelf de conclusie omdat hij "iemand" zag vallen.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Dat kwam pas tijdens de wedstrijd hoor.
    Ik was echt niet uitgesproken anti-Brazilië ofzo.

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Voor zo ver het al niet is gebeurt kan iemand een IP check doen of het niet gewoon Aernhem is en hij dus gewoon zit te trollen? Zou een boel verklaren :+

Maar even serieus, die actie van Neymar valt toch niet goed te praten omdat het zijn eerste overtreding was? En de hand was het al zeker niet

13. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Hij was geschorst voor een wedstrijd.

14. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
  15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het was opzettelijk. Eerst kijkt hij waar zijn tegenstander is en dan plaatst hij zijn elleboog waarna hij hem ook nog eens meer de hand in het gezicht slaat. Eerste overtreding of niet. Wat is dat trouwens voor een onzin...

Als het lastig te beoordelen is moet hij vertrouwen op zijn collega's, echter gaat hij direct naar de stip...

Was geen overtreding op Cesar. Hij mist gewoon zelf de bal en het contact komt pas nadat Olic de bal weg kopt. Overigens springt Cesar zelf bovenop Olic en niet anders om.

Het is geen anti-Neymar het is bekeken vanuit een objectief standpunt. Iets wat jij overduidelijk niet doet!

Als dat niet mogelijk is in een 3e wereld land als dit, dan mag hier gewoon geen WK gehouden worden. Simpel. Ik weet zeker dat als van Persie rood krijgt dat er hier niks aan de hand is. Was gescheld achter de TV en wat gemompel na de wedstrijd.

Als je in dat soort landen voor je leven moet vrezen, of als iedereen alles af gaat breken kan daar gewoon geen WK gehouden worden. Dat was van te voren al duidelijk. Steekpenningen of niet. Een WK hoort gewoon niet thuis in landen waar het niet veilig is, waar scheidrechters geen beslissingen tegen het thuisland kan nemen, waar mensen op grote schaal uitgebuit worden...

16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    WK in Argentinië :+

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.018
    Wait, wut?

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Gewoon Qatar doen, yolo.

19. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ja joh, blijf jij lekker in je droomwereld. Blatter is een goudeerlijke man inderdaad.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Sinds wanneer is Brazilië een 3e wereld land? 8)

Deel Deze Pagina