Zorgenkindje Siemenn meldt zich weer. ()
Update:
De knie doet nog steeds pijn bij squats. Ik doe nu gewoon drie keer met week rustig squatten met 10kg / 15kg platen aan beide kanten. Echter, m'n knie steekt nog steeds. Ik twijfel zeer over wat verstandig is. De fysio zei doorgaan met lichte gewichten en letten op excentrisch trainen, maar toch voelt het niet fijn.
Nieuwe klacht:
Enorm stekende koppijn in m'n achterhoofd bij intensieve training. Ik heb het vorig jaar één keer eerder gehad en het gebeurde vorige week weer, wat me wel bang maakte. Twee uur geleden gebeurde het wéér bij m'n workout. Het is inmiddels - 2 uur later - een zeurende hoofdpijn geworden, maar toen het direct gebeurde was het zo'n sterke stekende pijn, dat ik echt even 5 minuutjes moest gaan zitten met m'n hoofd in m'n handen. Dan lijkt het net alsof er iets knapt in je hoofd. Het gebeurde toen ik na m'n normale squat sessie nog één setje wilde doen met aan beiden kanten 20kg, om te kijken of de kniepijn dan erger werd. Echter, ik kreeg toen de enorme steken in m'n achterhoofd, net als een week eerder. Nu zie ik op internet dat dit een veelvoorkomende klacht is bij intensieve training, o.a. door bijvoorbeeld te weinig gedronken en/of slechte ademhaling en/of slechte houding met teveel stress rondom de nek. Ik merk zelf wel dat ik bij de echte 'worksets' moeite heb rustig door te ademen en meer m'n adem inhoudt om dan op het rustpunt uit te ademen, waardoor er een flinke persende druk op m'n hoofd komt te staan (zeker bij deadlift). Als ik nu de beweging en het kracht zetten 'nadoe' zonder barbell, voel ik de hoofdpijn ook meteen opzetten. Ik vind het alleen wel een beetje een enge klacht, zonder als een pussy over te komen, omdat het zo'n diepgaande steek is in mijn hoofd en het al vaker is voorgekomen.
Na een kwartier was het wat gezakt en ging ik 110kg deadliften (PR). De eerste set van 5 reps met 90kg lukte prima, maar de set daarna haalde ik de 4 niet eens. De pijn schoot erin en was nog diepgaander dan eerst. Ik heb er nu nog hoofdpijn van. Misschien geen slecht idee om eens te kijken naar de juiste ademhaling bij deadlifte en squatten. De één zegt dat je moet ademhalen tijdens het krachtzetten, de ander zegt dat je snel moet uitblazen bij het begin van het krachtzetten en weer andere mensen zeggen dat je moet inhouden en pas bovenaan in je rustpunt moet uitblazen..
EDIT:
Gisteren de hele dag nog migraine-achtige hoofdpijn gehad. Continue drukkende koppijn en scherpe pijnen 'achter m'n ogen' van beeldschermen, lampen, etc. Vannacht met m'n vriendin 'geslapen' en kreeg op le moment suprème weer enorme steken. Fml. Vanochtend opgestaan en de continue pijn is er nog steeds. Heb maar een paar paracetamol genomen om toch normaal te kunnen functioneren.
Ik heb het opgezocht en het is iets heel bekends blijkbaar 'lifting headache' of 'exertion headache'. Dat is het zeker, want ik heb exact dezelfde problemen. Stress, slechte slaap, dehydratie, overbelasting van de nekspier en slechte ademhaling kan het allemaal veroorzaken. Nou, stress heb ik altijd, slechte slaap had ik gisteren en vorige week ook, drinken heb ik nooit echt veel gedaan en de ademhaling was bij de deadlift ook erg slecht. Daar moet ik dan beter op letten en proberen de nek wat te ontspannen, al zal dat lastig worden, ben ik bang.
Laatst bewerkt: 4 nov 2014