Ik snap dat het moeilijk is om fotos te maken van hemellichamen vanwege weinig licht enzo. (Je moet maar net de zon kant hebben) Maar waarom zijn fotos altijd zwart wit? Lijkt me dat het toch mogelijk moet zijn om kleuren fotos te kunnen maken? Of mis ik iets? Want het lijkt me dat een comeet niet alleen zwart wit is.
Ik had als kind een film gezien waar een kindje werd mee genomen in de zak van sinterklaas omdat hij piet wou worden. En die pieten oefende in Spanje elke dag op pieten activiteiten en dat kindje kon niet naar huis dus moest hij de pieten opleiding mee doen en begon toen ook zwarter te worden door het oefenen met schoorstenen.
Maar ik vind het idee van een witte piet niet slim, of ze moeten een stel polen inhuren die kinderen niet herkennen. Maar anders zou een kind van 4 jaar weleens heel makellijk kunnen zien dat, dat de vader van Klaasje is die zwarte piet speelt bijv. Ik kwam vroeger voor een grote shock te staan toen ik hoorde dat die mensen die zwarte piet speelde allemaal bekende waren. Simpelweg omdat ik ze niet herkende als Zwarte Piet. Zelfs nu nog heb ik moeite om sommige mensen te herkennen als ze Piet spelen.
Laatst bewerkt: 13 nov 2014