1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XxTopgear360, 20 okt 2013.

  1. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    True

    Ga zelf in augustus weer naar loveland.

    Wilde ook wel bij awakefest zijn, want is alweer 2 jaar terug dat ik daarbij was, maar ik heb niet veel vrienden die techno ook tof vinden en de vriendin met wie ik daar altijd heen ging ben ik helaas niet zo goed meer mee.

    Twijfel ook nog of ik toch nog een keertje naar lowlands ga en disclosure weer te zien optreden <3 aangezien ik te laat was voor tickets voor hun optreden in februari heb ik hun nieuwe album nog niet live gehoord
     
  2. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Jammer dat je Awakenings Festival hebt moeten missen, was echt heerlijk! Maar Loveland Festival heeft ook echt een heerlijke line up hoor. "Helaas" ga ik die dag al naar Dance Valley, dat is elk jaar vaste prik met m'n beste vriend. Daar gelukkig ook genoeg house (Mark Knight <3<3<3) en techno!

    En weet niet waar je woont, maar je kunt bij ons altijd aansluiten! Ga bijna elk weekend wel naar een techno feest of festival :whistle:8)! En hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

    Laatste album van Disclosure vond ik zelf wat minder, maar zou ze ook zeker graag nog keer live willen zien! Lowlands heeft sowieso wel wat lekkere techno op de line up dit jaar! Chris Liebing b2b Speedy J :eek:! Benny Rodrigues b2b De Sluwe Vos, Paul Kalkbrenner, Rodhad, Recondite, Tale Of US! Jammer alleen dat dat verspreid over drie dagen is en niet allemaal op één dag.
     
  3. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Vind dat zelf altijd wel bijzonder die hele sfeer op de camping en zo. Vind de line up ook erg fijn klinken dit jaar, dus ben bang dat ik weer zal zwichten

    Lijkt me trouwens wel gezellig om ns aan te sluiten! Groepje waar ik eerst veel mee ging samen met die vriendin waren vrienden van haar die uit heel t land kwamen, maar hun zie ik nu ook niet veel meer.

    Ik kom trouwens uit den haag
     
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Chris and Speedy? Holy shiiiiit.

    Vind Loudboxer (uit 2002) nog steeds zijn lekkerste album. Heerlijk rauw.
     
  5. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Afgelopen zaterdag ben ik ook naar Sensation gegaan. De hele week zat ik er al op te wachten en te stuiteren en wat denk je.... wat een fcking geweldige avond heb ik beleefd zeg! De muziek paste ook veel meer in 't straatje dan hetgeen van vorig jaar, met voor mij als hoogtepunten David Guetta en Nicky Romero. I know, het is commercieel... but I love it! Ik hou van dit soort commerciëlere muziek en EDM. Voor mij waren het echte knalsets waar ik helemaal los op kon gaan. Daarbij vond ik de show ook super, vooral die bewegende ringen! Deed me erg denken aan die ringen in Club Omnia. Verder blijf ik het gaaf en uniek vinden dat de stage in 't midden is geplaatst. Het betrekt me namelijk veel meer in de show en de loopafstand naar de stage is veel gemakkelijker te overbruggen.

    Overigens wil ik nog een bruggetje maken. Ik begrijp de kritiek m.b.t. de wachtrijen bij de Arena (ik stond zelf ook 1,25-1,5 uur in de rij!), maar niet op de muziek. EDM kan je niet liggen, maar dan snap ik niet waarom je een duur kaartje gaat halen om er toch heen te gaan. Dit is overigens niet zozeer naar jou gericht Sjacco, maar in het algemeen :). Lees veel reacties op social media en fora waarbij er wordt gezegd dat de muziek zo slecht en commercieel was. Uhh hallo... wat had men dan verwacht? Guetta gaat even een Trance-setje draaien en Robin Schulz een hardere sound? Come on zeg...
     
  6. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Den Haag is beetje uit de richting vanuit Maastricht, maar als je zelf je vervoer regelt, ben je gewoon altijd welkom.
    Dit is wat ik sowieso op de planning heb staan:

    9 juli Extrema Outdoor, Best
    16 juli Once Upon A Beach Festival, Thorn
    30 juli CRAFT, Amsterdam (hardstyle)
    6-7 aug Solar, Roermond
    13 aug Dance Valley, Spaarnwoude
    20 aug Decibel Outdoor, Hilvarenbeek (hardstyle)
    3 sep Lief/Pleinvrees/Pacha (nog niet gekozen)
    9 sep Joris Voorn, Maastricht
    10 sep Q-base, Weeze (hardstyle)
    24 sep Jeff Mills, Maastricht

    Kan best dat er tussendoor nog ergens een feestje extra bij komt, maar dat probeer ik te beperken aangezien het allemaal niet gratis is =(

    Chris Liebing en Speedy J draaien vaker samen onder hun "Collabs" concept! In de podcast van Chris Liebing is ie toevallig de afgelopen weken de 4-urige Collabs set van hun op Weather Festival in Parijs aan het uitzenden. Vanaf aflevering 067, volgende week komt vierde en laatste uur.

    https://itunes.apple.com/nl/podcast/am-fm-by-chris-liebing/id306980805?mt=2

    Ik ben heel blij voor je dat je een geweldige avond gehad hebt. Maar het was absoluut niet beter dan vorig jaar!
    Ja het klopt dat ik absoluut niet van commerciële EDM hou (ik ga naar Sensation omdat m'n beste vriend niet mee te krijgen is naar de techno en hardstyle feesten waar ik normaal heen ga en ik toch ook graag af en toe een feestje met hem doe, plus dat normaal de show wel echt altijd heel gaaf is), dus daar had ik me van te voren op ingesteld. Maar kom op, er werd serieus echt slecht gedraaid, met als diepte punt David Guetta. Dus dat jij hem het hoogte punt vond, kan ik echt niet begrijpen. Dan heb je echt poep in je oren, of je gaat nog niet zo lang en vaak naar feesten en festivals. Die mongool moet ten eerste eens leren dat ie gewoon z'n mond moet houden als DJ, daar is de MC voor. Zeker als je niet eens fatsoenlijk Engels kunt (en come on, je draait al jaren over de hele wereld, hoe moeilijk is het om fatsoenlijk Engels te leren in die tijd?!). Daarnaast draaide hij echt te veel oude hits, niks vernieuwends, geen unreleased ID tracks.
    En dan de show...jij bent vorig jaar ook geweest toch? DAT was pas een Sensation waardige show! Bijna non stop spektakel. Ik heb nu alleen vrouwen aan een kruis en zwevende drummers gezien. Daarnaast af en toe klein beetje vuurwerk. Daarnaast was het vooral belichting, die niet heel veel spectaculairder was dan in sommige van de grote beroemde clubs.
    Weet niet hoe vaak je al naar Sensation bent geweest, maar dit was echt een van de, zoniet DE, slechtste edities ooit.....En ik ben niet de enige die dat vind, check maar eens op Partyflock. Maar smaken mogen gelukkig verschillen en nogmaals, ik ben echt blij voor je dat je zo'n vette avond gehad hebt. Zijn jouw 90 euro iig goed besteed!
    Maar ik zou zeggen, probeer eens een techno festival, met echt goede muziek en waar echt goed en verrassend gedraaid wordt. En waar de sfeer sowieso tig keer beter is!
    Of kom een keer mee naar een Defqon of Decibel, lekker hele dag keihard stampen met één grote familie!
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2016
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  7. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Om te beginnen, hardstyle ben ik na 1-2 uurtjes al zat en ja ik ben met Pasen naar een techno-feest gegaan te weten Awakenings in de Gashouder. Ik vond het daar echt super tof, maar dat is dan ook vooral te danken aan de venue. Verder kan ik prima techno aanhoren met een biertje erbij, maar ik zal nooit een set op de fiets luisteren. ;)

    Over Sensation nog gesproken. Persoonlijk vond ik de show erg gaaf. De ringen en belichting waren awesome (noem mij een club waar je bent geweest wat betere lichteffecten produceert?) en de stage vond ik ook erg tof. Vorig jaar was de show weliswaar grootser, maar dat was ook niet gek door een 'reunion edition' te kweken met de beste elementen uit de voorgaande edities in de Arena te proppen. Wat ze van mij wel hadden mee mogen nemen was het koor uit de Legacy :+, dat was me toch vet zeg!

    Wat ik echter nog steeds niet begrijp is dat je dan specifiek voor Sensation hebt gekozen (behoudens je argument van toffe show). Je weet de line-up, dan haal je toch je vriend over om naar een ander feest/festival te gaan (of hij moet echt niets anders willen dan Sensation). Jouw kritiek komt voor mij nog steeds over als een mening. De muziek vond je voor een groot deel bagger en de DJ's moeten hun bek houden. Nogmaals, dat weet je toch bij een dergelijke line-up? Misschien ben jij wel een super-vriend die zijn eigen avond laat verneuken om met een vriend op stap te kunnen, naja dan had ik voor € 90,- een ander festival gepakt die jullie beiden liggen. En over oude hits en niks vernieuwends gesproken... had je serieus verwacht/gehoopt dat een commerciële DJ een flink vernieuwende set in elkaar had geknutseld (waarbij ik moet zeggen dat Romero toch nog een vrij nieuwe set draaide)? No way..

    Tot slot ben ik door de jaren heen naar verschillende feestjes/festivals gegaan. Van een plaatselijke kroeg tot de Club Escape in Amsterdam en van een techno-feestje @ Thuishaven tot Tomorrowland. Dus die reden gaat ook niet op. Maar na jouw verhaal te hebben gehoord, zal het mij niet verbazen dat jij niet bij de mainstage van Tomorrowland zal zijn te vinden. Daar heb je immers ook screamende DJ's en één en al EDM ( :+ ).
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2016
  8. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    .Dubbele post sorry
     
  9. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    @janter Let's agree to disagree ;)! Ik vond het meh, jij vond het top. Prima! Maar ik heb absoluut niet m'n avond laten 'verneuken' hoor, ik heb echt wel een hele leuke avond gehad. Heb ook zeker flink staan dansen en springen. Ik maak overal een feestje van. Ik heb bijvoorbeeld ook een schijt hekel aan carnavalsmuziek, voor de Limburgse. Maar ik vier elk jaar met veel plezier carnaval in Maastricht! Daarnaast vond ik EDM in het begin ook helmaal geweldig, maar zodra je echt naar deephouse, house, progressive house, techhouse en techno begint te luisteren, zul je zien dat je dat meer en meer gaat waarderen en gaat inzien dat dat velen malen beter is. Maar dat komt nog wel bij jou ;)! Als ik al naar Tomorrowland zou gaan (way too overpriced), dan zul je mij idd absoluut niet bij de mainstage vinden nee :p!

    Gister naar Extrema Outdoor geweest. Wat een ontzettend heerlijke dag heb ik gehad! Het weer zat natuurlijk enorm mee, maar vond het buiten dat ook zeer geslaagd. Voornamelijk bij de Ants stage gestaan, want wat werd daar heeeeerlijk gedraaid zeg! Hing ook echt een super sfeer bij die stage (beter dan bij de main waar ik tussendoor twee keer ff ben geweest), alleen maar vrolijke, lieve en mooie mensen! Verder lekker veel rondgelopen, overal wel even een kijkje genomen, lekker praatjes gemaakt met vreemden en gewoon ontzettend genoten!

     
    janter en Scarlett vinden dit leuk.
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik vind het altijd super gaaf om stages te bekijken/beoordelen, maar na het zien van foto's en de livestream van Tomorrowland valt de mainstage naar mijn idee toch een klein beetje tegen dit jaar. Het is nog steeds een jukel van een ding met enorm veel details erin verwerkt, maar het ziet voor mij meer uit als een donker vlak ergens in de verte. Voor mij waren de stages van de voorgaande jaren toch indrukwekkender en vooral kleurrijker (behoudens 2013 ). Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn die stages interesseren?

    @SjaccoPopino Tof dat je die filmpjes maakt man! Leuk om te zien ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2016
  11. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ik vind stages ook altijd tof! De stage zelf is ook het enige wat ik tof vind aan de mainstage van Tomorrowland :p! Vond die van vorig jaar heel gaaf, maar persoonlijk die van dit jaar nog toffer hoor met al die bomen en zo. Zit ook echt veel detail in. En ook op foto's van veraf ziet het er nog steeds mooi uit vind ik.
    Ook de Q-dance stage van vandaag op Tomorrowland ziet er erg gaaf uit met een grote slang!

    Gisteravond heerlijk de livestream zitten kijken van Tomorrowland. Uiteraard niet de mainstage, maar de Paradise stage. Heeeeeerlijke setjes van The Martinez Brothers en Jamie Jones <3!
    Twijfel nog welke stream ik vanavond aan zet. Of ff lekker stampen met Q-dance, of toch maar gewoon genieten van de Diynamic stage met oa Adriatique en Kollektiv Turmstrasse. Sowieso wel zeker de afsluiter van Solomun kijken. Zijn set van vorig jaar draai ik nog steeds vaker <3
     
  12. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Twee hele weekenden achter elkaar zonder feestjes kon ik toch niet volhouden :+! Gister dus lekker dagje naar Kiesgrube geweest, met oa Joris Voorn, Mathias Kaden en Gregor Tresher <3! Was weer heerlijk, zoals altijd daar!

     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    WTTF was ook echt heel dik zaterdag. Damn.

    Weertje ook hoor.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  14. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ja WTTF zou ik eigenlijk ook heen gaan...=(! Maar had al 5 weekenden achter elkaar flink gefeest en ga de komende vier weekenden ook weer, dus moest van mezelf echt ff twee weekenden pauze nemen. Maar dat lukte dus niet helemaal 8). Maar gister wel expres de bob geweest en me keurig gedragen.
     
  15. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik was in de nacht van zaterdag/zondag nog naar Depot gegaan, ik geloof de afterparty van WTTF. Tof feestje gehad. De terugweg was wel even zoeken. We wisten dat er een veerpond 24 hours voer, maar we wisten niet welke halte het was. Bleek het een halte, zoals je zult zien..., die we over het hoofd hadden gezien. Terugweg in de eerste trein is in ieder geval altijd dikke pret!
     
  16. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Maximaal zweten, maar was weer een prima editie:cool:
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  18. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    22 okt ga ik naar feestje op ade waar oa jeff mills komt! Denk dat ik 20 okt ook drum code wil gaan.

    Andere mensen al plannen voor tijdens ade?
     
  19. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Te veel om te kiezen tijdens ADE....Awakenings heeft paar toffe avonden, HYTE ook, net als Dockyard en Suara...Maar gezien mijn overvolle party agenda, denk ik dat ik het maar gewoon bij één avondje ga houden. En dan gaat m'n voorkeur uit naar Awakenings, Gashouder is toch altijd wel echt heel tof, wie er ook draait. En dan idd het liefst de Drumcode avond!

    Afgelopen weekend weer heerlijk festival gehad, Solar Weekend. Ben zaterdag en zondag geweest, beide dagen een zeer prima line up in de techno tent, met oa Len Faki, Joris Voorn, Boris Brejcha, DJ Rush, Egbert, Sam Paganini en Marco Faraone!



    @Scarlett Jeff Mills zie ik 24 september in Maastricht met een 3-uurs set! Erg benieuwd naar!
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2016
    Scarlett vindt dit leuk.
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Waarom drumcode? Doe dan de labelnight van Len Faki.

    Drumcode is zo zaaddodend en voorspelbaar.
     

Deel Deze Pagina