:')
"Hij was op dat moment ontoerekeningsvatbaar, zei de verdediging twee weken geleden. Maar de rechter gaat daar niet in mee. De verdachte heeft er vrijwillig voor gekozen om speed te gebruiken en had kunnen weten dat die drug een dag later nog invloed zou hebben op zijn rijgedrag."
Leuk en aardig dat jij het psychose verhaaltje storend vindt, maar het werd dus niet meegenomen in de beslissing van de rechter. Waar moet ik mij volgens jou dan precies in verdiepen? In jouw mening? Of op de vraag hoe deskundigen vastgesteld zouden hebben dat hij in een psychose zat?
Nogal een tegenstrijdige post. Ene kant lees ik dat er geen slachtoffer van hoeft te komen, maar andere kant "komen zulke zaken past te laat aan het licht". Waarom niet die grens opschuiven qua straffen en dan dezelfde zaken voorkomen?
Wat valt er precies te lachen jongen?
Ik lees nu namelijk een ander bericht dan de posts voorheen. Nu lees ik dat je straffen in Nederland sowieso te laag vind en daarvoor ging het over het gevolg van de daad en hoe dat van invloed is op de uitspraak in jouw optiek. Maakt een dode nou pas dat iemand een rijontzegging, volgens jou, dient te krijgen of zou dat niet al eerder kunnen? Het laatste was namelijk mijn punt met de post over preventief te werk gaan.
Laatst bewerkt: 12 sep 2016