Heracles kon voor Feyenoord ook wel eens lastig worden, ook al is het in de Kuip. Omdat ik Heracles o.a. in de gaten hou als ze o.a. tegen Heerenveen spelen, weet ik dat het een reuzendoder kan zijn, zowel uit als thuis. Het is gewoon een raar ploegje, jaar in jaar uit, wat je beslist niet moet onderschatten.
Weet niet tot welke plaats je mee kunt doen met de nacompetitie, maar die plek die Heerenveen nu inneemt op 8, die wil Heracles ongetwijfeld ook wel hebben, net als plek 7 die nog in zicht is. Heracles gaat zeker weten proberen te winnen, dus er is helaas een hele goede kans aanwezig op het mislopen van de titel door Feyenoord en de daarmee gepaarde rellen die dan zullen komen.
Voordeel van het mislopen van de titel, eventueel, is dat de ME, politie en burgemeester, nu wel veel beter voorbereid zijn op rellen, zeker na de zeperd tegen Excelsior.
Ik zou het fantastisch vinden als Feyenoord kampioen werd, dan is de druk van de ketel, maar ik kan ook niet ontkennen dat ik wel interesse heb naar de ontwikkelingen als Feyenoord de titel misloopt. Laten we hopen dat het niet gebeurt, want ik zie zelfs redelijk fanatieke Ajax supporters die Feyenoord de titel gunnen. De één zegt dan simpel: Ik gun Feyenoord de titel wel na zoveel jaar, de ander zegt; Geef Feyenoord de titel maar, wij de achttien jaar daarna.
Het mooiste vind ik nog wel dat supporters van allerhande clubs uitkijken naar de titel voor Feyenoord. Fans hebben gewoon weer iets speciaals om naar uit te kijken, ipv weer enthousiasme te moeten opwekken voor bijvoorbeeld Oranje op een EK of WK, om maar een voorbeeld te noemen. Dat is het leuke aan het slot van dit seizoen, dus laten we hopen; Feyenoord kampioen.
Klik om te vergroten...