[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Het maakt mij eigenljjk geen fuck uit of iemand wel of niet moederdag viert.

Oujdi, Cyndris en fredfenster vinden dit leuk.
  2. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Jij moet toch elke ochtend huilend wakker worden als je in de spiegel kijkt om te constateren dat je nog steeds wit bent, poor you..

In jouw ogen ben ik een racist, kun je dit ook aantonen met meerdere quotes van posts waar uit blijkt dat ik racist en/of xenofoob ben? Aangezien je blijkbaar al heel lang van mening bent dat ik een racist ben. Je bent trouwens een van je andere vaste beschuldigingen vergeten, nazi! Ik vind het namelijk nogal wat, die uitspraken van je, die totaal nergens op gebaseerd zijn.
    Kijk ik krijg ook het idee dat jij een salafist bent maar dat wil nog niet zeggen dat je er daadwerkelijk een bent.
    Wellicht eens goed om met een psycholoog over je opgekropte frustraties te gaan praten want ik merk dat het heel diep zit.

Nou ga ik even als witte elite naar Eurovisie songfestival kijken, DOEI! <3

Mallakai vindt dit leuk.
  3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    Ik vind alles wel mooi hoor, met die fredje. Loopt gewoon met kanker te schelden hier alsof het niks is, wordt niet gebanned. Ik drop ff een Blacked linkje en ik mag meteen weer op vakantie.

Tyrant, Servantes, Kimi NL en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    waar slaat het op? misschien dat jij heel blij bent dat je wit bent, dat je van mij het tegengestelde verwacht? voor mij is huidskleur een onbelangrijk iets, ik definieer mezelf niet met zo'n nietszeggend kenmerk.

waarom zou ik nogmaals aantonen dat je een racist bent? heb dat in mijn post al bewezen, dat is voldoende. dus zeg maar niet dat het nergens op gebaseerd is, racist. vind het nogal wat, mensen discrimineren omdat bepaalde irrelevante kenmerken afwijken van jou.

opgekropte frustraties heb je het over? ik krop niks op hoor, ik pak toch jouw racisme ook genadeloos aan? de domheid van racisme frustreert me inderdaad wel, want volgens mij is de wereld veel fijner als we gewoon normaal tegen elkaar doen. lijkt er eigenlijk meer op dat jij dingen opkropt, je angst voor de ander. zie veel witte mannen die zich irl uit angst onderwerpen aan een vermeende dominantie van "de allochtoon" en dan op internet de held uithangen, je hebt exact de kenmerken van die prutsers. misschien moet je eens proberen niet zo xenofoob te zijn en toenadering te zoeken, kom je erachter dat die enge marokkanen of surinamers ook maar gewoon mensen zijn, en niet de monsters waar jij zo schijterig voor lijkt.

Oujdi vindt dit leuk.
  5. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Waar slaat dat op? Omdat je constant over witte elite loopt te roepen. Je bent juist constant bezig over huidskleur terwijl ik daar verder niemand over hoor, vreemd.
    Je hebt helemaal niks aangetoond over het zijn van racist, dat is het juist, nu klink je als een haatpredikant. Toon dan bewijs ipv valse beschuldigingen te maken of kun je dit niet leveren? Post dan gewoon niks kerel...

Je bent de grootste haatzaaier op dit forum, die een wicht probeert te creëren tussen mensen, ik heb ook het idee dat dit je hele doel is van je aanwezigheid en niks anders. Daarom laat ik het hier ook bij. Succes in je verdere leven Fredje.

Servantes, Yellow 13 en Jorrie vinden dit leuk.
  6. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    als mijn beschuldiging van racisme nergens op slaat had je het met gemak kunnen ontkrachten

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik kan veel hebben, maar je gebrek aan hoofdletters en interpunctie niet.

Servantes, Kimi NL, Yellow 13 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
  9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Het gaat mij niet alleen om wat je voor je ban hebt gedaan, maar ook daarna. En dan nog als ik alleen het moment voor je ban voelde. Je voelt je in het nauw gedreven en gaat zomaar met kanker smijten.

Na je ban ga je, geintje of niet, in eens kanker racist tegen mensen lopen roepen. @Tyrant was hier volgens mij o.a. het slachtoffer van. Hou je aub ten alle tijde in als je wilt dat mensen je geloven, ook al word je eens in het nauw gedreven. Dat laatste heb ik wel geleerd van mensen die het op mij gemunt hadden.

En jij zegt dat ik een blanke ben met privileges? Op wat? Uitspraken die met racisme te maken hebben? Kerel, je hebt echt het niveau van fucking SylvanaS. Ik heb totaal geen privileges om mensen echt zwart te mogen maken, dan krijg ik gewoon op mijn flikker. Hoe de fuck kun je dat nu privileges noemen van een blanke?

Ik heb helemaal geen fucking privileges, maar alleen maar verplichtingen om me fatsoenlijk te gedragen. Het is een lulverhaal wat je in mijn ogen ophangt en een grote belediging tegen de opvoeding van mijn ouders.

Dus hou aub je zogenaamde studie naar de psychologische kant van dit verhaal achterwege, want ik vind dat je totaal niet geloofwaardig overkomt en je jezelf behoorlijk in je vingers snijd met je vorige post naar mij.

Laatst bewerkt: 14 mei 2017
  10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Weet je uberhaupt wel wat bedoeld wordt met white privilege? Heeft niets met je opvoeding te maken hoor..

En ach ja het woordje kanker gebruiken is niet netjes en moet ook gemeden worden. Net zozeer als dat discriminatoire uitlatingen kwalijk zijn en gemeden moeten worden. Volgens mij staan beide in de huisregels en volgens mij zijn beide even fout.

Als ik toch een kritische noot mag plaatsen wordt er volgens mij eerder lacherig gedaan over een racistische uitlating dan over het gebruik van het woordje kanker. Beide kunnen voor iemand kwetsend zijn. Laten we vooral proberen dat in te zien en niet met twee maten te gaan meten.

Alexknl, Oujdi en fredfenster vinden dit leuk.
  11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik voel me niet in het nauw gedreven, het gaat niet om mij. ik werd (en word) wel erg kwaad omdat mensen nazistische en/of racistische uitspraken deden. maar dat ik dan dat woord gebruik is natuurlijk niet chic. wat er vervolgens gebeurde is dat mensen racistische grappen aan het maken waren en omdat het iemand of een aantal wel komisch leek om mij daar deelgenoot van te maken ben ik getagd. dan ben ik ook de flauwste niet en toen heb ik daar opnieuw gescholden. ik bedoelde dat niet grappig, ik deed dat uit woede en om de triestheid van die racistische grappen te weerspiegelen. omdat ik even later besefte dat het eigenlijk toch wel flauw van me was, heb ik het beheer een uitleg gegeven van die situatie en het boetekleed aangetrokken over mijn reactie en beterschap beloofd. daarop is wat mij betreft adequaat gereageerd door het beheer. ik begrijp ook dat ik jou (en anderen) kwets door dat woord te gebruiken en dat is natuurlijk niet goed.

ik heb in eerdere posts in de discussie die in deze thread gisteren gaande was, uitleg gegeven van white privilege. witte mensen hebben beter onderwijs, verdienen meer, worden niet geconfronteerd met denigrerende vooroordelen, etc. dat is een deel van jouw witte privilege. waarom je sylvana simons of je ouders erbij haalt is me verder een raadsel. het lijkt erop dat je niet hebt begrepen wat de thematiek is en op basis van die onwetendheid bepaalde conclusies trekt over mijn uitspraken. misschien kun je de discussie even herlezen, of een keer "white privilege" googelen, of als je netflix hebt eens dear white people opzetten.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Boom ligt niet in Nederland. Als je dan toch bijdehand probeert te doen doe het dan iig goed ;)

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    meh

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Best leuk hoor Boom, lekker los bij Tomorrowland.

RaouLioo vindt dit leuk.
  15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit is niet waar. Vrouwen ondervinden in hun carrière tig barrières die voortkomen uit stigma's en vooroordelen. Groningers (en andere regio's) boksen al eeuwen op tegen overheersende politieke aandacht voor de Randstad. Ik wil je post verder niet tegenspreken, maar wel nuanceren dat iedereen op een manier, maar in verschillende mate (!) vooroordelen ondervindt.

Het is ook belangrijk te nuanceren dat racisme tegenwoordig geen probleem is, maar een symptoom. Vroeger kwam racisme voort uit een overtuiging dat bepaalde groepen daadwerkelijk incapabel of inferieur waren. Tegenwoordig gaat het dieper: het is (onbewust) handelen op vooroordelen, of het extrapoleren van negatieve ervaringen met bepaalde mensen (hangjongeren bijv.) en dat vervolgens projecteren op anderen (mensen met Marrokkaanse achtergrond in het algemeen).
    Dat is even goed kwalijk (en de gevolgen zijn desastreus), maar de oorzaken zijn subtieler dan vroeger en zodoende moet ook het debat genuanceerder zijn. Het tegenovergestelde is het geval: het debat is gedegradeerd tot het schreeuwen van krachttermen zoals 'witte fragiliteit' aan de ene kant, en 'social justice warrior' aan de andere. Bottom line: polarisatie alom en iedereen is tegenwoordig geïrriteerd. =(

Servantes, Kimi NL, Yellow 13 en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Precies. Lekker zwart wit elke persoon met een blanke huidskleur onder White privelege scharen is net zo racistisch. Ik denk nog steeds dat Fred bezig is met een onderzoekje hier. Anders ben je niet zo ontzettend hypocriet bezig.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

SHiZ NL, Servantes, Yellow 13 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik bedoelde in de context van huidskleur waar het bij white privilege over gaat. in mijn eerdere posts heb ik ook zaken als geslacht, gender, geaardheid en religie genoemd.

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    waarom is dat racistisch? ik heb duidelijk uitgelegd in wat voor vormen white privilege zich manifesteert, dat toont aan dat een witte huidskleur voordeel oplevert tov mensen met geen witte huidskleur. hypocriet? no. maar mooi dat je erkent dat de racisten racistisch zijn.

19. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Deze zin kan ik precies het zelfde laten, waarbij ik de woorden "Witte" vervang door "Randstad". Of door "Rijke", "Adellijke" of "Nederlandse".
    Het is namelijk een nietszeggende conclusie die je op basis van elke "minderheid" kunt maken.

Het leven is nu eenmaal niet eerlijk in de wereld en dat gaat het ook nooit worden.
    Ik ben voorstander voor een goede levensstandaard voor iedereen in Nederland/wereld, maar als dat bereikt moet worden door iedereen die het beter heeft als de persoon die zich identificeert als slachtoffer/minderheid, te betichten van racisme of tegenstander van de emancipatie, dan hoeft het van mij niet.

20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    het is voor jou misschien nietszeggend, maar degenen die hierdoor worden achtergesteld zegt het wel heel veel. die tellen toch ook mee? hun leed, het onrecht dat zij lijden?

je haalt er nu andere onrechtvaardigheden bij. maar euh... en dan? het doet toch niets af aan de misstanden die door white privilege bestaan? en het is voor de discussie niet relevant. ik vraag me af waarom je het erbij haalt. kun je dat toelichten?

ik ben nog niemand tegengekomen die doet wat jij in je tweede alinea benoemt, jij wel? dat moet dan bijna wel een zeldzaamheid zijn, maar jij doet het voorkomen of de meerderheid die zich inzet voor gelijkheid zich hieraan schuldig maakt. hoe kom je eigenlijk op die gedachte?

Deel Deze Pagina