maar de tijden zijn veranderd. nu zijn er veel diversere religies in het land. als daar geen rekening mee wordt gehouden, is gewoon sprake van discriminatie. zie ook mijn reactie aan crazy hieronder.
mij gaat het nu om degenen voor wie het wel betekenis heeft. en je denkt nu in oplossingen, maar zo ver ben ik nog niet. waar het mij om gaat is dat het onjuist is dat mensen die de ene religie volgen veel meer mogelijkheden hebben hun feestdagen te vieren dan mensen die een andere religie volgen. en ja ik zeg het nog een keer, dat is gewoon de definitie van discriminatie.
welke drogreden dan? kun je me dat vertellen? ben erg benieuwd namelijk.
wat jij zegt klopt niet, je maakt je schuldig aan de drogreden van de valse vergelijking. de discussie gaat namelijk over het recht om vrij te hebben op je religieuze feestdag, in de context van de nederlandse samenleving.
jij vergelijkt dat met het recht om vrij te hebben. door de toevoeging van de religieuze feestdag weg te laten, creëer je dus die valse vergelijking. een juiste vergelijking zou zijn tussen het recht van christenen en het recht van niet-christelijke gelovigen om vrij te hebben. en als je die vergelijking maakt, kun je niet anders dan concluderen dat voor christelijke feestdagen veel meer ruimte is dan voor niet-christelijke feestdagen (schoolvakanties, bedrijven die sluiten, opgenomen in cao, etc). discriminatie dus.
Laatst bewerkt: 17 mei 2017