[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
  2. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    L.A. vindt dit leuk.
  3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik heb hier de laatste dagen wel ergere dingen voorbij zien komen. Dus als iemand dan (theoretisch gezien) aangifte zou doen voor belediging dan hebben er wat members hier een probleem? Laat staan wat er voor de rest op twitter/facebook etc door mensen worden neergezet

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Haha ja dat je zulke uitspraken doet op het openbare internet, dan ben je wel echt dom (los van het eventuele strafbare feit)/

Laatst bewerkt: 19 mei 2017
    fredfenster vindt dit leuk.
  5. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Wat is niet zo raar?

@Tim Proef op de som nemen en aangifte doen. Kijken of er hier ook wat werkstrafjes worden uitgedeeld.

6. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Dat Sylvana dus zelf koos wie er vervolgd zouden worden.

7. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Heeft ze alleen aangifte gedaan tegen die 22 personen?
    Dan is het wel logisch maar ik dacht zelf dat de lijst tegen wie ze aangifte had gedaan groter was, als het slachtoffer dan daarna zelf zou mogen kiezen wie er verder vervolgd wordt en wie niet, lijkt me geen gebruikelijke wijze.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
  9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.967
    @Tyrant lul

doe aangifte dan

DOE DAN

Garrett vindt dit leuk.
  10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Tyrant is stiekem makelaar.

11. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
  12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    ''De korpsleiding gaat de regels nog een keer intern uitleggen.''

Had dat niet beter gelijk ingepeperd kunnen worden. Amsterdam eerst met het toestaan van hoofddoekjes, Rotterdam nu met voorkeur voor mensen uit een Allochtone achtergrond.

Echt: Niks diversiteit bij de overheid. Gewoon degene die het beste uit de bus komt, Allochtoon of niet. Ook geen gezeik met hoofddoekjes en dergelijke. Over dat soort dingen moet gewoon geen discussie bestaan, maar helaas gebeurt het.

Wat als één van de autochtone leden hier op XBW ging solliciteren bij een Islamitische slager of iets dergelijks, en hij of zij krijgt de baan niet? Wat dan? Dat is wat het artikel bij mij oproept. Het is idee als de rollen echt gaan omdraaien hier in Nederland. 8)

13. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Het idee van maatregelen die diversiteit moeten stimuleren is natuurlijk dat allochtonen en vrouwen niet minder aanwezig zijn omdat ze minder capabel zijn, maar omdat ze (onbewust) benadeeld worden tijdens de sollicitatieprocedure. Een hoofddoekje toestaan is imo ook niet de oplossing, maar andere maatregelen (bijv. minstens 30% vrouwen toelaten naar de 2e ronde in een sollicitatie) zijn niet onzinnig.

L.A. vindt dit leuk.
  14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dat laatste ben ik ook wel helemaal voor. Het zou eerlijker en ook meer gelijk tegenover mensen, dan een deel van je procedure willen doen via een vorm van Godsdienstuiting. Godsdienstuiting: Als we dat teveel toelaten in publieke functies, dan krijg je straks mensen die zich niet willen laten behandelen door ambulance medewerkers of medewerksters omdat ze een Katholiek kruisje, keppeltje of hoofddoekje dragen. Mensen gelijk trekken in de publieke sector, ambulance en politie en dergelijke, kan in mijn ogen alleen door elke vorm van Godsdienstuiting te weren.

Op die manier voorkom je in mijn ogen ook dat er problemen ontstaan bij het leveren van hulp of assistentie. Zelf zou ik er geen problemen mee hebben als ik geholpen zou worden door een Moslim, Jood of Christen, maar dan uiteraard wel zonder de uiting. Belangrijker nog is dat ik denk dat het voor deze groepen mensen ook veiliger zou zijn als ze niet via hun Godsdienst hun werk zouden doen, zeker in de grotere steden waar het stikt van de diversiteit aan mensen.

15. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    huh :confused:

L.A. vindt dit leuk.
  16. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    De uiting zegt toch niets over hun kwaliteit of objectiviteit in hun werk? Volgens mij heeft het alleen maar effect voor de mensen die geholpen worden en bevooroordeeld zijn.

Iemand die niet geholpen wil worden door iemand met hoofddoek wil waarschijnlijk ook niet geholpen worden door een moslima zonder hoofddoek.

17. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635

Dat is juist wel onzinnig want je kijkt niet naar de kwaliteiten van de sollicitanten maar naar het geslacht. In mijn ogen zou dat 0% invloed moeten hebben.

Ik kwam het volgende ook nog tegen op indeed.nl

Quote van huidige vacature als politieagent:
    "Als er op basis van de selectierapporten meer geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met een dubbele culturele achtergrond en de beste selectieresultaten."

Dit is toch pure discriminatie van de Politie? Het zal wel aan mij liggen.

Laatst bewerkt: 20 mei 2017
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    @Reson Ik denk dat de politie zo de verbinding met het volk wil maken, met name in steden met een grote diversiteit zoals Rotterdam.

19. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    het is idd een vorm van discriminatie in letterlijke zin. maar door oververtegenwoordiging van witte mannen in het politieapparaat is er al sprake van een vorm van discriminatie, namelijk door bias, (veelal onbewuste) vooringenomenheid die gepaard gaat aan een dominerende groep die het min of meer voor het zeggen heeft. (je hebt een neiging naar je "eigen soort".) dus in werkelijkheid zorgt de positieve discriminatie die jij hier terecht benoemt, voor een gelijkere kans, die niet afhangt van je geslacht of afkomst. (dus eerlijker, tenzij je vindt dat de witte man een natuurlijk recht heeft op zulke functies oid)

20. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Is gewoon de natuur @fredfenster :+

@1:54

Deel Deze Pagina