Gaat allen maar weer los:
http://www.nu.nl/binnenland/4828482...goeding-betalen-wegens-missen-schoolfoto.html
Mijn mening:
Onzin dat de school een schadevergoeding moet betalen. De onderbouwing van mijn mening volgt hieronder en hangt samen met de 2e alinea.
De rechter heeft hier echt compleet de plank misgeslagen.
De reden die de rechter aangeeft is volkomen onzin.
De kinderen krijgen de vergoeding omdat hun school volgens de kantonrechter onderscheid heeft gemaakt tussen leerlingen en dat mag niet volgens de wet gelijke behandeling.
Dit onderscheid is namelijk op voorhand al gemaakt, omdat de kinderen van het gezin vrij kregen vanwege het suikerfeest! De kinderen zonder islamitische achtergrond worden dus achtergesteld op andere kinderen, want minder vrije dagen dus onderscheid! Daarnaast waren er, volgens eerdere berichten, ook kinderen die het suikerfeest vierden op die dag die wel even naar school zijn gekomen voor de foto's.
Ik vind het wel complete waanzin dat de fotograaf niet op een andere datum even de klassenfoto kon maken. Beter had je dan geen fotograaf moeten worden.
Public service announcement voor alle huilie huilie mensen met een stapel discriminatie en racisme kaartjes:
Als er een gezin was geweest waarvan de kinderen afwezig waren geweest vanwege een christelijk doopfeest en de betreffende moeder had een dergelijke rechtszaak aangespannen en gewonnen, had mijn mening er precies hetzelfde uit gezien.
Mijn mening heeft dus niks van doen met de islamitische achtergrond van deze mensen. Mijn mening is dus niet op basis van religie, maar op basis van hoe krom de maatschappij tegenwoordig in elkaar zit.
Klik om te vergroten...