1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nederlands recht die weer faalt. Verdomme. Wie is hier verdomme de slachtoffer? De 3 jarige kind of de vieze vent? Alles in dit bericht wijst naar de vieze vent als slachtoffer.

    Voorwaardelijk straf, taakstraf van niks en het belangrijkste wat in dit bericht naar voren komt is dat hij hulp zocht?

    HIJ HEEFT HET GODVERDOMME WEL GEDAAN.

    Verdomme, wat zou ik die rechter even onder handen nemen.

    Mijn vriendin werkt voor de Ministerie van Justitie, maar mi gado. Ik zou daar nooit in passen, omdat ik nog altijd van mening ben dat Nederland een verzorgingsstaat pur sang is en teveel leunt en straft (in de achterhoofd) voor reïntegratie in de maatschappij. Wat een goed streven is, maar come on..... Dit is echt te triest.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2017
    Daz en fredfenster vinden dit leuk.
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hoe zou jij het willen zien? Qua verhouding reïntegratie/vergelding? In de praktijk zeg maar.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Sowieso verplicht verhuizen ;-)

    Geef op zijn minst 1 jaar gevangenisstraf en een Voorwaardelijke straf van 5 jaar. Weet niet hoe hoog de cijfers zijn van recidivisten met ontucht, maar 5 jaar vind ik persoonlijk prima.

    Intensieve begeleiding is een pré.

    Het kind is voor het leven getekend en dan hoor je 6 maanden voorwaardelijk en een taakstraf van 180 uur. Belachelijk. Ik zou op de rechter spugen en zelf het recht in handen nemen. En voordat ik het doe om hulp vragen bij de huisarts, dan ben ik er snel vanaf als ik gepakt wordt, want tja blijkbaar werkt dat.
     
    CrazY en fredfenster vinden dit leuk.
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik vind jou ook nog mild tbh.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Komt waarschijnlijk doordat ik lekker aan het eten ben in Bordeaux. ;-)
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Altijd maar dom gelul terwijl je amper wat afweet van ziektes. Je bent geen haar beter dan iemand die ontucht pleegt door het heft in eigen hand te nemen en weet ik veel wat met iemand uit te halen @AnubisNefer ;)

    Er heerst in de moderne tijd zoveel taboe op incest en pedofilie dat nagenoeg niemand daarvoor uitkomt uit angst voor represailles. Stel je even voor hoe jij zou leven als je seksuele verlangens liggen bij iets dat niet zou kunnen. Ik zou daar behoorlijk wakker van liggen om eerlijk te zijn. Ik vind het dan al heel wat dat iemand WEL hulp zoekt, want daar zal het bij moeten beginnen om dit achterlijk grote probleem aan te pakken. Niet het geschreeuw vanuit emotie. Daarmee help je alleen maar het meer in de doofpot te stoppen totdat er weer een ernstig geval in het nieuws komt.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2017
    Tyrant en RaouLioo vinden dit leuk.
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Er is een wezenlijk verschil tussen denken en doen. En deze man heeft het uiteindelijk gedaan. Dat hij hulp zocht is mooi meegenomen, dat betekent dat herstel zeer open staat, maar vind het nog steeds afschuwelijk dat hij het WEL gedaan heeft.

    Ziekte of niet. Kennis van zaken of niet. Menselijk en ethisch is dit NOT DONE. Los van wat ik evt die rechter zou aandoen.
     
    Daz vindt dit leuk.
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Precies en door zelf wat te doen, zou ik jou geen haar beter vinden die doet wat er in dit artikel stond.

    Het gaat hier even niet om emoties en moralistisch/ethisch denken. Het gaat om wat wij als maatschappij willen. Willen wij liever het gevoel hebben controle te hebben, reageren vanuit emotie en daarmee het probleem achter de deur houden of zouden wij als maatschappij iets aan het probleem willen doen?


    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Lijkt mijn niet dat de discussie moet ontstaan door wat ik evt zelf zou doen. Aangezien jij daar zoveel nadruk op legt. Tot 2x zelfs ermee begint. Wil je mij aanvallen? Prima, geen probleem monkey. ;-l door algemeen te insinueren met woorden als 'altijd dat domme gelul' over dingen waar je niks vanaf weet? Hoe weet jij in godsnaam wat ik wel of niet weet? Denken voor een ander is altijd gevaarlijk.

    Ik vind het een zeer milde straf persoonlijk en geef mijn mening omtrent zijn gegegeven straf. Wat ik hem zou willen aandoen staat er geheel los van.

    Ik zou hem minstens 1 jaar gevangenisstraf geven en hem goed laten begeleiden. Wat ik ook zeer duidelijk aangeef. Echter jij focust zo op mijn persoonlijk mening dat je voor mij gevoel mij eerder wil aanvallen dan waar het om draait. Namelijk de persoon in kwestie en hoe je die zou straffen.

    Met mijn straf ben ik niet bezig met mijn persoonlijk gevoel, maar met het feit dat ik dit gewoon te weinig vind voor het delict wat hij heeft gepleegd. Die meisje heeft er nog steeds last van en hij komt ermee af met 6 maanden voorwaardelijk en een taakstraf van 180 uur?

    Afschuwelijk. Vind dat die rechter zelf een straf mag krijgen voor deze belachelijke eis.

    Ziekte of niet, een volwassen mens hoort dit niet te doen. Klaar.

    En stop ajb met je persoonlijk gezwever, want wij komen er niet verder mee. Ik geef het eenmalig aan en geef daarbij ook direct aan wat zijn straf zou zijn voor mij als ik. Een rechter zou zijn met in het achterhoofd herintergratie.

    Mijn persoonlijke mening doet er niet toe en is alleen ter kennisgeving ;-)


    Maar goed, ik stop ermee. Een glas Ricard staat op mij te wachten.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En toch stroomt jouw persoonlijke mening compleet door in jouw verhaal hier. Nee ik wilde jou niet aanvallen gap. Meer het beeld rondom dit onderwerp. Jij bent simpelweg een van de velen die in dezelfde valkuil trapt. Prima dat je wil geloven dat ik het persoonlijk op jou gemunt heb, maar wat jij nu beschrijft is precies de gedachtegang waar ik het over heb mbt dit onderwerp. Het feit dat men het gevoel heeft de veiligheid en controle in eigen hand te hebben (spoiler alert: dat hebben wij niet)

    Beetje jammer vind ik het dat je mijn post als persoonlijk gezever opvat terwijl ik juist probeer duidelijk te maken dat er meer is dan het domme mediagelul waar iedereen en zijn moeder maar achteraan hobbelt. Maar inderdaad. Drink maar weer lekker wat, vergeet überhaupt waar je het over hebt en ga morgen weer op dezelfde voet verder. Dan komen wij er als maatschappij wel..

    Zal ik de volgende keer maar wat roepen als er eenn persoon met het syndroom van down een lantaarnpaal vernietigd? Of wanneer een marrokaan een scooter steelt?



    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik drink niet veel ;-) met een krat bier doe 1.5 maand ofzo.

    Dan zou ik dat gezwever achterlaten idd, dat was niet niet mijn bedoeling, echter vat ik het wel zo op als je daarmee tot 2x toe begint, terwijl dat er niet toe doet. Wellicht kan je daar de volgende keer aan denken?

    Los van de media en maatschappij, dat is toch met heel veel onderwerpen aan de hand?

    En Los daarvan, ongeacht wat er allemaal achter zit medisch gezien. Dit hoor je gewoon niet te doen. Ziekte of niet. Dan moet je het als volwassene bij denken houden en actief hulp gaan zoeken. Als volwassene heb je altijd een keus, een kind van 3 niet. En dat besef lees ik nergens in jouw berichten terug.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Jij beseft blijkbaar niet hoeveel onzin jij uitkraamt. Geeft niet hoor. Denk er misschien de volgende keer wat meer aan? Als je beweert te geloven dat keuzes volop aanwezig zijn in het leven, dan ben je nog minder capabel dan ik vooraf dacht.


    Ik beweer nergens dat de beste man vrijuit moet gaan. Het besef begint echter niet bij het bespreken van een straf, maar bij erkenning.
    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    En weer ga je door met het neerhalen.

    Als ik jouw posts lees en deze (vaker dan 1x en ook in andere posts) zo opvat als een aanval, dan zal het wel aan mij liggen?

    Ik excuseer mij nog richting jou in mijn vorige post en geef aan dat mijn gezwever tekst fout was en toch ga je door?

    Het is mij in ieder geval duidelijk dat wij elkaar op bepaalde vlakken niet liggen. Communiceren blijkt maar weer een vak apart te zijn for both ways.

    Ja ik ben van mening dat je keuzes hebt in het leven. Ik geef nergens aan dat ze er volop zijn in het leven, dat maak jij ervan.

    Ja ik ben van mening dat hij harder gestraft moet worden, en ik geef nergens aan dat jij beweert dat hij vrijuit moet gaan, dat maak jij ervan.

    Prima dat je te kennen wilt geven dst er meer achter zit en dat je dat blijkbaar met veel passie doet omdat je het belangrijk vind, maar doe dat ajb met andere woorden en helemaal met een andere toon.
     
    Reckuuza en Maddmonkey vinden dit leuk.
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik blijf het jammer vinden dat je blijft opgaan in de gecreëerde illusie van veiligheid en door de mensheid verzonnen versie van gerechtigheid. Alles wat ik probeer te zeggen, wijst in de andere richting. Er bestaat geen goed of slecht. Er bestaat geen gerechtigheid voor gemaakte acties en er bestaat al helemaal geen veiligheid in de wereld. Hou vooral dat bord voor... Dat zal helpen.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Gecreëerde illusie van veiligheid door veiligheid? En weer, dat maak jij ervan.

    Veiligheid in deze wereld? Dat maak jij nogmaals ervan.

    Ik heb het nergens over veiligheid. Verhuizen? Dat is een grap. Ik heb het over zijn straf, puur en alleen over zijn straf.

    Ik stop ermee, want het is duidelijk dat dit lang zal doorgaan op deze manier.
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En dat is nou juist waar ik de lijn wil creëren gap.


    Ik zou bij een artikel als dit willen beginnen dan :)
    https://www.theatlantic.com/science/archive/2016/04/the-illusion-of-reality/479559/

    Met een comment van Reddit erbij

    En dan een youtube filmpje om het wat completer te maken




    Wij leven hier in een wereld met zoveel verschillende mensen die de wereld op hun manier ervaren en beleven. Onze hele wereld bestaat uit het gegeven van "waarheid, normen waarden en overleven". Wij (de wetenschappers dan voornamelijk) kunnen er nog niet eens over uit zijn wie of wat wij precies zijn en hoe of wat wij ervaren. Het enige dat duidelijk is dat het per mens verschilt. Waarom? Omdat de chemische reacties die plaatsvinden in de mens van mens op mens verschillend zijn. Dit ligt aan de geboortelijke eigenschappen die meegegeven worden tot aan de ervaringen die mensen meemaken in hun leven. Wij willen heel graag leven in een autonome wereld waarin iedereen volledig achter zijn of haar keuzes kan gaan staan, maar ondertussen leven wij in een wereld waarin onze acties gekleurd worden door ons verleden en omgeving. Dat is waar ik de focus op wilde leggen. Niet op een kansloos individu en zijn straf.

    Edit: om er even wat verder op in te gaan: Ik heb nergens de intentie gehad om het op een persoonlijke aanval te gooien. Ik ben nogal een persoon van de "ruwe diamant" :+ . Ik ben echter ook niet iemand die meegaat in de gedachtegangen (of bewustzijn) van de menigte. Er zijn honderden artikelen te vinden over wat ik al eerder in dit bericht probeerde aan te tonen. De wereld is niet zwart en wit en is veel complexer dan dat er aandacht aan wordt gegeven. Misschien ben ik wat te gepassioneerd hierover, maar dat komt voort uit een unieke blik, nieuwsgierigheid en een achtergrond in sociale wetenschappen.
    Verder nergens de bedoeling om jou tegen de schenen te trappen.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2017
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Bedoel je dat acties van mensen deterministisch zijn? Hoe zou dit besef volgens jou de rechterlijke reactie moeten beïnvloeden?
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ben van mening dat de getoonde straf al aantoont dat de rechter zich hierdoor heeft laten beïnvloeden. De dader werd niet volledig toerekeningsvatbaar verklaard toch?

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ah zo, ja helder.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557


    Mensen nog Nieuwsuur gekeken gisteren?
    Mooi voorbeeldje van een mislukte beta kerel die met non-wetenschap de discussie aangaat met iemand die weet waar die over praat.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2017

Deel Deze Pagina