En dat is nou juist waar ik de lijn wil creëren gap.
Ik zou bij een artikel als dit willen beginnen dan
https://www.theatlantic.com/science/archive/2016/04/the-illusion-of-reality/479559/
Met een comment van Reddit erbij
En dan een youtube filmpje om het wat completer te maken
Wij leven hier in een wereld met zoveel verschillende mensen die de wereld op hun manier ervaren en beleven. Onze hele wereld bestaat uit het gegeven van "waarheid, normen waarden en overleven". Wij (de wetenschappers dan voornamelijk) kunnen er nog niet eens over uit zijn wie of wat wij precies zijn en hoe of wat wij ervaren. Het enige dat duidelijk is dat het per mens verschilt. Waarom? Omdat de chemische reacties die plaatsvinden in de mens van mens op mens verschillend zijn. Dit ligt aan de geboortelijke eigenschappen die meegegeven worden tot aan de ervaringen die mensen meemaken in hun leven. Wij willen heel graag leven in een autonome wereld waarin iedereen volledig achter zijn of haar keuzes kan gaan staan, maar ondertussen leven wij in een wereld waarin onze acties gekleurd worden door ons verleden en omgeving. Dat is waar ik de focus op wilde leggen. Niet op een kansloos individu en zijn straf.
Edit: om er even wat verder op in te gaan: Ik heb nergens de intentie gehad om het op een persoonlijke aanval te gooien. Ik ben nogal een persoon van de "ruwe diamant"
. Ik ben echter ook niet iemand die meegaat in de gedachtegangen (of bewustzijn) van de menigte. Er zijn honderden artikelen te vinden over wat ik al eerder in dit bericht probeerde aan te tonen. De wereld is niet zwart en wit en is veel complexer dan dat er aandacht aan wordt gegeven. Misschien ben ik wat te gepassioneerd hierover, maar dat komt voort uit een unieke blik, nieuwsgierigheid en een achtergrond in sociale wetenschappen.
Verder nergens de bedoeling om jou tegen de schenen te trappen.
Klik om te vergroten...