Ja klopt.. Dat is ook precies waar naar gekeken zou moeten worden op moment dat je zegt Ok we gaan een aantal dingen aanpassen voor deze groep mensen. Dan zou men ook niet meer mogen klagen over gendergap. Immers, misschien 'voelen' alle bouwvakkers zich wel vrouw. Dat is een van de maatschappelijke gevolgen als men hier volledig in mee gaat.
Goed punt
.
For the record. Punt van mijn post was niet zozeer mijn mening, maar ik begrijp wel waar deze groep voor strijdt. . In een ideale wereld zou iedereen gewoon geaccepteerd worden. Mooi streven.
Mensen gewoon als mens zien, en niet letten op geslacht, huidskleur, afkomst etc. Ik weet alleen niet of het haalbaar is.
Misschien zeggen we deels ook wel hetzelfde inderdaad. Ik reageerde erop omdat in de kritiek erop juist vaak het verschil in biologisch geslacht wordt gebruikt. Dat vind ik geen argument tegen, omdat het daar voor hun niet om gaat. Je wordt immers ook niet geboren als transseksueel oid. Het wordt ook verkeerd gebracht vind ik. Filmpjes waarin met roept 'there are more then 2 gender' triggered natuurlijk heel veel mensen, terwijl ze het eigenlijk over identiteit hebben. Hence allergische reactie.
Stereotyperingen zijn niet zo interessant. Ieder mens is oke. Wat voor geslacht je ook hebt, en ook wat voor identiteit.
De toepasbaarheid in onze maatschappij is een groter probleem. Maar hun roep om aandacht voor vrijheid in identiteit moet niet verward worden met biologisch geslacht.
Klik om te vergroten...