1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bordspellen - gezelschapsspelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Enygm, 14 mrt 2004.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Tip koop dan niet de uitbreiding. Die is erg duur.

    De pionnen worden alleen vervangen door miniaturen en er zitten een paar kaarten in die de politie een speciale vaardigheid geeft. De prijs zeker niet waard.


    Spel zelf is top. Het bord heeft een erg goede lay-out en het is echt spannend hoe dicht de agenten Jack steeds op de hielen zitten.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Thanks. Heb de normale gekocht. De uitbreiding was zelfde prijs als bij bol.

    Heb:

    - Dominion Hijs de Zeilen, Avonturen en Keizerrijken (€30,- ps).
    - Het Koninkrijk Dominion (€8,-). Deze om m'n oude eerste editie geld en landgoederen te vervangen. Dacht voor €8,- wel mooi
    - Brieven van White Chapel (30,-)
    - Catan basis (€25,-)
    - Catan Steden en Ridders (€18,-). Kwam alleen uit de koopjeshoek en er ontbreken gewoon 2 tableaus. Vet slecht. Ik stuur ze morgen een mail hierover.
    - Catan en Steden en Ridders 5/6 spelers (€13 ps)

    Niet alles is heel goedkoop daar als je het vergelijkt met budgetspelen.nl maar wel mooie deals
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2018
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mooie aanwinsten. Zou bij Koninkrijk Dominion wel kijken of de aantallen niet afwijken.

    De aantallen van de actiekaarten in het midden zin namelijk wel anders dan bij Basis en Intrige.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Thanks voor de tip. Het ging me niet om de actiekaarten he. Maar alleen om het "mooiere" geld en overwinningskaarten (die oude zijn zo oerlelijk weg ermee). Ook gebruik ik ze alleen voor 5/6 spelers, ja ik weet Dominion is eigenlijk niet voor zoveel spelers. Maar voor 8euro die upgraden vond ik het wel waard. Heb nu inmiddels bijna alle Dominion uitbreidingen behalve Achterland, Alchemist en die Nocture die nog niet in het Nederlands is

    Volgende keer naar Marco Polo, het Dorp en Great Western Trail
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2018
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Iemand hier Dominion Keizerriijken? Klopt het dat bij de Nederlandse versie de fiches van karton zijn? Of heb ik met mijn karma weer een oude versie gepakt. Bij de Engelse zijn de fiches allemaal metaal zoals in Welvaart
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Schop!

    Heb dit weekend Patchwork gekocht, wil weer wat vaker een tof bordspel maar speel vaak met 2. Met vrienden soms Scotland Yard, Ticket to Ride of Catan. Heb nu Catan kaartspel maar niet heel boeiend, ook Monopoly Duel gekocht maar te hoge luckfactor.

    Dus denk dat ik Agricola voor 2 eens ga aanschaffen. Heb effe een boardgamegeek accountje aangemaakt, teveel toffe shit eigenlijk. Ik word oud :+
     
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Carcassonne, Saboteur voor 2, Verboden Eiland
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Claim is ook tof
     
  10. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Time stories is met twee heel tof. Coöperatief spel.
     
  11. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Catan het Duel is ook een leuk spel voor twee spelers. Weer heel anders dan het gewone Catan. Verder kan ik Saboteur het Duel en Exploding Kittens aanraden.
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja Vorsten van Catan ga ik ook even zoeken, net als Saboteur. Dan kan ik wel weer vooruit, hou dat bordspelmania in de gaten voor wat random koopjes, kan ik een beetje mn smaak beter inschatten.

    Wie zitter er hier allemaal op BGG?
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Je kan ook op budgetspelen kijken. De bordspel site van budgetgaming
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja heb t idee dat je tweedehands wel de beste koopjes kan scoren maar thanks!
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Heb nu ook Kahuna, Lost Cities en Patchwork gekocht, best geinig voor 2. Machiavelli ook maar dat is voor meer, en damn wil ook graag Castles of Burgundy.

    Ik win alleen bijna alles, dat is t enige probleem so far.
     
  16. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Lost Cities vroeger veel gespeeld maar zag dat er laatst een nieuwe editie van uit was gekomen. Is inderdaad echt leuk! Ga hem ook maar weer eens opzoeken.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ben lekker doorgegaan. Dice Brewing gekocht vanwege t thema, Asante, Jaipur, CoB cardgame, Deep Sea Adventures (geniaal), Loveletter en Targi op de kop getikt.
    Voel me weer halve autist dat ik gelijk weer zoveel koop maajra
     
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Laatst Celestia gekocht. Echt enorm geniaal spel om met 6/veel te spelen. Push your luck game. Blijven zitten met meer risico op crashen maar high reward? Of eerder uitstappen en wat minder punten pakken.

    Naja is leuker dan t nu klinkt zegnaar
     
  19. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    XBW bordspellen avond!
    Ben je ook gelijk van dit probleem af!

    Welke games raad je nu aan voor twee personen?
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Haha nice.
    Nou dat lijstje wat hierboven staat ga ik eens uitproberen. Azul lijkt me ook heel tof. Patchwork sowieso halen.

    Jammer dat die site van BGG zo kut is. Zo enorm veel data maar je kunt niet ff makkelijk een query draaien van 'beste games onder de 2.4 weight met aantal bevolen personen = 2' oid doen. Dat zou al hoop schelen.

    Ga ook eens Dobbelt So Clever kopen, soort advanced Yahtzee
     

Deel Deze Pagina