1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Belgiƫ deelt wel zn gegevens met de RDW, Duitsland niet.
     
  2. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    HELP heren :)

    Mijn liefde gaat eruit, als het goed is vrijdag:
    https://www.marktplaats.nl/wijzigAd...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

    Reden, 113.000 km op de teller, en zit wellicht wat onderhoud aan te komen in de komende 20 a 30k.

    Nu heb ik deze op het oog, proefgereden e.d. :
    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

    Morgen misschien even bij deze beste man kijken:
    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

    Benieuwd naar tips en of iets :)
    Wil graag auto van jaar of 2 oud, 20.000 per jaar rijden en net voor de 100.000 weer wat nieuws halen.

    Budget ligt nu gevoelsmatig even op 18.000, puur omdat ik alles wat je er meer aan uitgeeft weer keihard afschrijft.
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Mijn hemel wat een bak geld voor een 1.2 tsi. Schrijf je op zoiets niet meer af dan wat het onderhoud op je BMW gaat kosten? Geen idee hoor, totaal niet thuis in de markt voor dat soort auto's.
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik zou zelf nooit meer een auto met halogeen lichten kopen maar dat is uiteraard persoonlijk. Ik vind de witte versie nog wel mooi maar die ander niet.

    Hoezo valt de keuze op een golf? Ook naar andere modellen gekeken en de afweging van voors en tegens gemaakt? Wat zijn opties die je sowieso wilt hebben?
    Ben ik wel benieuwd naar. :)
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Die 1,2 is ook een totaal futloze motor. Ooit eens in gereden in een VW Golf 'Sportsvan'. Was sowieso een zaad auto trouwens.

    Golf en 1-serie zijn overigens behoorlijk van elkaar verschillende auto's...
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    1.2 TSI trekt goed door hoor, heb hem zelf ook. Je moet niet de versie zonder deze turbo hebben, dat gaat voor geen meter inderdaad.
    Persoonlijk vind ik de witte Golf een bedrijfsauto en de zwarte een stuk mooier. Velgen van die witte op de zwarte zou perfect zijn.
     
  7. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Haha leuk die verschillende meningen. Ik vind de witte echt veel mooier, wellicht door de velgen.
    Ik wil graag een auto van max 2 jaar oud met max 30.000 km.

    Exterieur vind ik ook erg belangrijk en met bovenstaande criteria kom ik uit bij auto's die ik niet mooi vind.
    Heb ook voor een Clio RS gekeken, maar het hoeft niet te hard te gaan en vind het interieur van de CLIO veel te plastic.

    Wat zouden jullie kopen ?:)


    Waarom precies als ik vragen mag
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2018
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zijn dat de 3 pitters, die 1.2 TSI? Ik vind die 3 cilinder versie echt helemaal niks en ook veel te rauw klinken.

    Oh, en even ter info:
    Bent u in het bezit van een Skoda, Volkswagen, Seat of Audi (1.2 TFSI) met een 1.2 TSI motor en hoort u bij de start of bij het optrekken een ratelend geluid? Dan wijst dat op typische 1.2 TSI problemen.
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Haha wtf, dat is echt een compleet ander type auto.

    Maar ehh... welke ik zou kopen? Eerlijk is eerlijk; het is een ontzettende eenheidsworst en half lease rijdend Nederland rijdt rond in zo'n (letterlijk en figuurlijk) kleurloze Volkswagen en daarom maakt het allemaal weinig uit. Interieur is hetzelfde, wegligging is hetzelfde, vermogen en verbuik zal een beetje verschil in zitten. That's it. Lekker zelf kiezen. Onderhoud wat je de komende tijd gaat krijgen met 1 van de 2 valt niet te voorspellen.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Het zijn eigenlijk best wel saaie bedrijfs/lease auto's.
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
  12. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Met die wensen en begroting ging ik lekker bij de oosterburen shoppen. Simpelweg meer auto voor minder geld.
    Ik zou persoonlijk kijken naar een Seat Leon FR. Veel sportiever dan de golf en rijker uitgerust. De 1.4TSI met 150pk rijd ook heerlijk en is redelijk eenvoudig naar 180-190pk te brengen.

    De problemen met de 1.2 TFSI motor geld alleen voor auto's van voor 2010.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zou je denken, maar helaas. Google staat er vol mee...
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Een Clio RS of een tamme golf is wel een wereld van verschil en bijna uiterste van elkaar:9
    Kwaliteit van binnenzijde is bij VW stuk beter idd. Een van de redenen dat ik uiteindelijk ook geen RS heb aangeschaft.

    Wegens het lichtveld wat veel groter en beter is + optisch vind ik halogeen niet meer van deze tijd. Uiteraard blijft xenon/ LED dure optie die niet ieders voorkeur geniet.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Kijk eens naar een Mazda 3. Naar mijn mening een zeer goede all-round auto met absoluut een sportieve inborst. Zwaar onderschat, helaas.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Er zijn dus toch mensen die een BMW 114i gekocht hebben. Ik dacht dat alleen BMW dealers ze zelf nog op de parkeerplaats hadden staan als Onverkoopbare modelletjes.

    EENS!
    En nog echte motoren met inhoud! Ben altijd wel onder de indruk van de nieuwe Mazda's met SkyActive motoren. Gewoon ongeblazen 2.0L 4 cilinders <3
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Fuck it, ik maak gewoon een dubbelpost.

    Wie de fuck heeft die 114i van jouw samengesteld?
    - Geen knoppen op het stuur(ik wist niet eens dat het kon!)
    - Een plastic stuur
    - Pookknop zweeft boven de pook, dat hoort niet!
    - Wel Navi en Parkeersensoren
    - Stoffen bekleding
    - Geen sportstoelen
    - Geen Chrome of Blackline
    - Geen Xenon koplampen
    - Geen Mistlampen
    - Neppe BMW velgen

    Iemand heeft duidelijk een auto samengesteld die alleen fijn moest zijn voor de ogen van de buren, van de achterkant, op een afstand.
    Mijn god, 20k km per jaar in zo'n kaal kuthok rijden en dan ook nog met een 3 cilinder.

    Wat een droevig exemplaar van een auto.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Hahaha dat stuur. Wat de fuck :lol:

    Iemand die nu een 114i rijdt en een 1.2 TSI prima vindt is allerminst op zoek naar sportiviteit me dunkt. Het enige wat belangrijk is, is afschrijving en looks volgens mij,
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik gok een vrouw. Gezien de sensoren en gebrek aan innerlijke opsmuk ;)
     
    WorkingTitle en Kimi NL vinden dit leuk.
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wat was de vraagprijs van die 114i?
    Rijd zelf sinds een halfjaar de 116i 4 cilinder en dat bevalt kwa auto prima. Heeft een cilinder en iets vermogen extra.
    Nog geen gezeik gehad in de eerste 20k km en gekocht bij 160k.

    Benieuwd naar de vraagprijs gezien jouw budget en de kaalheid van deze uitvoering.
     

Deel Deze Pagina