1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Wij hebben destijds voor de eerste dagen het hotel van te voren geboekt en de rest daar gewoon ter plekke. Was prima te doen, zeker als je toch niet voor 100% een vaste planning hebt
     
  2. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ja weet je wat het is, vorig jaar Jamaica was echt alles op de bonnefooi.

    Maar bij Japan heb ik dat toch wat minder, tenminste, mei is natuurlijk een populaire maand en ik denk dat we onze planning toch wel vrij hard hebben, wanneer we gaan boeken.

    Ook prijs technisch is vooraf boeken slimmer, lijkt me, omdat er gewoon meer keuze is.
     
  3. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Als we de keuze hebben, Asakusa of Asakusabashi?

    Asakusabashi is wel meer centraal en er loopt een grotere lijn direct naar JR.
    Hoe erg moet ik dat waarderen tov locatie & prijs van accomodatie?
    S'avonds lekker relatief chill terug naar huis en uit het drukke centrum vinden wij helemaal niet erg! Graag zelfs.

    Shinjuku wordt ook aangeprezen en lijkt me ook wel heel erg tof.
    We zouden het ook kunnen splitten, de week, over 2 area's.

    Ik heb er een paar op het oog (op jullie suggestie), wat denken jullie?
    -https://www.booking.com/hotel/jp/apahoteru-shen-tian-yi-qian.nl.html
    -https://www.mystays.com/en-us/hotel-mystays-asakusabashi-tokyo/
    -https://www.booking.com/hotel/jp/grids-tokyo-asakusabashi.nl.html

    Asakusa: https://www.booking.com/hotel/jp/red-planet-asakusa-tokyo.nl.html

    Deze is wel echt dik, en duur: https://www.booking.com/hotel/jp/akihabara-washington.nl.html
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2018
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    100% Asakusa.
    Dat is zo een karakteristieke wijk - totaal niet de concrete jungle elders in Tokyo. Bijzonder sfeervol 's avonds! Bovendien heb je met de Asakusa line en Ginza line twee uitstekende metro verbindingen, tevens kun je lopen naar Ueno (toffe wijk en erg groot JR knooppunt).

    Aanhakend op @Fiasco, ja Kyoto is echt een topstad om te fietsen. Mijn dagen zou ik inrichten als:
    Dag 1, veel wandelen van noord naar zuid: Ginkaku-ju, langs de "Philosopher's Walk" naar Nanzen-ji, Chion-in, Yasaka-Shrine en dan rondstruinen in Gion (Geisha district) en Higashiyama om juist de dag te éíndigen in Kiyomizu-dera voor zonsondergang. Daarna naar Pontocho om te dineren.
    Dag 2, de fiets pakken: Beginnen bij Tofuku-ji dan naar Fushimi Inari (en neem de tijd voor de hele wandeling, 1 a 2 uur) - dan terugfietsend via Nintendo HQ (:cool:) naar To-Ji en dan helemaal naar het noorden naar Kinkaku-ji.
    Onderweg even stoppen bij deze hidden gem die ik laatst heb ontdekt voor bier en schaaltjes tonijn voor 3 euro als snack. :p
    Arashiyama is inderdaad een halve dag waard en prima te combineren met alle dingetjes die je nog in Kyoto wilde zien maar niet aan toe kwam.


    Kiyomizu-dera bij zonsondergang - deze tempel en Fushimi Inari zijn wat mij betreft de twee zaken die je niet mag missen in Kyoto:
    [​IMG]
     
    lwn vindt dit leuk.
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Iemand nog aanraders voor een hotel/appartement in Rome?
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hotel Pacific, op loopafstand van Het Vaticaan en Openbaar Vervoer (Metro). Kan geen duur hotel zijn, staat tussen twee tankstations, kleine kamers, maar eten is prima te doen. Supermarkt ook op loopafstand. Personeel is vriendelijk, spreekt alleen weinig Engels, maar koffie daar is goddelijk. Taxi aanhouden daar, niet bellen, scheelt geld.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    City Life Rome, vlakbij Termini metro/bus & treinstation.
     
  8. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Thanks!

    We hebben nu toch 4 nachten Shinjuku, daarna 4 nachten Asakusa gedaan.
    Niet midden in Shinjuku, maar beetje aan de rand. Asakusa wel centraal!

    Shinjuku:
    https://www.booking.com/hotel/jp/shinjuku-new-city.nl.html

    Asakusa:
    https://www.booking.com/hotel/jp/red-planet-asakusa-tokyo

    Koyasan zitten we in zo'n tempel ryokan, met ontbijt en diner, dat lijkt me ook heel erg tof!
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Thanks beide, gaan we eens naar kijken!:)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    @deadly seconz Tof dat je ook naar Koyasan gaat. Ik had er een dagtrip vanuit Kyoto van gemaakt, maar het lijkt me nog leuker om daar te overnachten en 's avonds en 's ochtends vroeg door Okunoin te lopen.

    Ik heb in Kyoto min of meer dezelfde wandeling gedaan die Matrix als 'dag 1' voorstelt. Beginnend bij Ginkaku-ji, all the way down naar Kiyomizu-dera, en toen de zon onder was naar Gion gelopen en daar door de straten gestruind. Heel wat stappen gezet, maar er is ook heel wat te zien. Onderweg zijn er genoeg rustigere tempels en bezienswaardigheden om mee te pikken (vond zelf o.a. Shoren-in wel een aangename plek om even te zitten, uitkijkend op de tuin. Ook kan je bvb achter Nanzen-ji de berg omhoog waar verschillende kleine altaartjes staan, etc.). Houd er wel rekening mee dat de Kiyomizudera gerenoveerd wordt en dat de werkzaamheden nog tot begin 2020 duren. Er zou dus zomaar een grote stellage om de tempel kunnen staan (maar je kan er wel in).

    Het is een vol programma, maar zeker de moeite waard.
     
  11. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ja, het kost opzich ook wat, maar als we de mogelijkheid hebben, wil ik dat ook graag doen! \

    Thanks, ik ga het noteren!
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    2 weken San Francisco dus! Yose en redwood staan al op de lijst.

    Tips zijn welkom!
     
  13. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Zo, wat een reis was dit. Heel gaaf om dit te kunnen doen en ik raad het iedereen dan ook enorm aan om dit eens te doen!
    Het is in principe allemaal goed zelf te boeken. Doe dit wel een klein jaar van te voren, anders zijn de campsites in Botswana vol.

    Wij hadden een Toyota Hilux double cab van Bushlore. Een betrouwbare organisatie, en alles was dan ook prima in orde. Gestart in Windhoek (hoofdstad Namibië) om vervolgens via Etosha NP, caprivi strook richting Botswana te rijden, daar door Chobe NP en Moremi NP gereden en als laatste deel van de vakantie weer in Namibië naar de Sossusvlei en Deadvlei gegaan. Dit kan ook als eerste, maar dit was voor ons de enige optie omdat we anders geen campingplek hadden in Chobe en Moremi. Sommige campsites hebben daar slechts 7 plaatsen waardoor je er vroeg bij moet zijn.

    Van alles gezien en meegemaakt met als hoogtepunten; Een Cheetah die een impala, twee meter voor ons, zit op te knabbelen, een neushoorn pontificaal voor ons op een zoutvlakte, Afrikaanse wilde honden (nog maar 5000 in het wild) die in een pack van 9 een impala opjagen OVER onze campsite (dit was echt bizar), Hyena recht onder onze tent, vol in onze zaklamp (die beesten zijn toch echt groot van zo dichtbij), terwijl ik even snel stond te urineren met mijn hoofdlamp in het donker (je kan dan niet meer naar de toiletblokken lopen wegens wilde dieren gevaar) twee grote gele ogen voorbij zien lopen in de bosjes, beter kijken, bleek het een luipaard te zijn op drie meter afstand, toch maar snel m'n vriendin geroepen en de auto in gesprongen, zeker omdat op die campsite een paar jaar geleden een niet-dodelijke aanval van een luipaard op een man is geweest. Olifanten die naast onze tent 'savonds lekker aan het eten zijn van de boom waar we onder staan met de auto en ga zo maar door...

    Al met al, een bizar gave reis en een aaneenschakeling van hoogtepunten.

    Mocht je daadwerkelijk willen gaan, stuur gerust een pm voor meer info over de reis, kosten, planning, tips, etc!
     
    COLOSSUS NL, Tim en Kapitein_Merijn vinden dit leuk.
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Iemand nog wat tips voor Curacao of betaalbare places eromheen? Een vriend is er een maand voor stage, dus van de week met een ander vriend een ticket erheen geboekt om 2,5 week ook te zijn en dan een beetje relaxed het eiland te gaan verkennen in januari.
     
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Curaçao heb je redelijk snel al verkend. Alle mooie strandjes ik gewoon te chillen of snorkelen/duiken zijn in het (zuid) westen te vinden. NP uiteraard ook even verkennen aan noordwest zijde en klein Curaçao. Verder vooral genieten van relaxte sfeertjes en de feestjes op de stranden en een keer naar Willemstad, al stelt dat niet heel veel voor.
    Zelf in kontiki beach verbleven maar ik weet niet wat jouw definitie van betaalbaar is.
     
  16. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Campo.
     
    schijterwt vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Omdat het hier al even over Japan gaat, dit toffe filmpje van een duur diner, maar wel geweldig hoe ze het doen:

    _O_
     
  18. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Bump
     
  19. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Haight-Ashbury (Wiet epicentrum wel lachen om door te lopen)
    Golden Gate Park natuurlijk
    Chinatown!
    Downtown
    Lombard Street
    Fisherman's Warf (Zit ook een arcade hal, met alleen maar de echte retro-games, doen!)
    Hyde St & Beach St of Embarcadero Metro Station, daar is het begin/eind station van die trams.
    Golden Gate Overlook
     
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Over de Golden Gate naar de overkant fietsen en met pondje weer terug.
     

Deel Deze Pagina