100% Asakusa.
Dat is zo een karakteristieke wijk - totaal niet de concrete jungle elders in Tokyo. Bijzonder sfeervol 's avonds! Bovendien heb je met de Asakusa line en Ginza line twee uitstekende metro verbindingen, tevens kun je lopen naar Ueno (toffe wijk en erg groot JR knooppunt).
Aanhakend op
@Fiasco, ja Kyoto is echt een topstad om te fietsen. Mijn dagen zou ik inrichten als:
Dag 1, veel wandelen van noord naar zuid: Ginkaku-ju, langs de "Philosopher's Walk" naar Nanzen-ji, Chion-in, Yasaka-Shrine en dan rondstruinen in Gion (Geisha district) en Higashiyama om juist de dag te éíndigen in Kiyomizu-dera voor zonsondergang. Daarna naar Pontocho om te dineren.
Dag 2, de fiets pakken: Beginnen bij Tofuku-ji dan naar Fushimi Inari (en neem de tijd voor de hele wandeling, 1 a 2 uur) - dan terugfietsend via Nintendo HQ (
) naar To-Ji en dan helemaal naar het noorden naar Kinkaku-ji.
Onderweg even
stoppen bij deze hidden gem die ik laatst heb ontdekt voor bier en schaaltjes tonijn voor 3 euro als snack.
Arashiyama is inderdaad een halve dag waard en prima te combineren met alle dingetjes die je nog in Kyoto wilde zien maar niet aan toe kwam.
Kiyomizu-dera bij zonsondergang - deze tempel en Fushimi Inari zijn wat mij betreft de twee zaken die je niet mag missen in Kyoto:
Klik om te vergroten...