1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    En gelijk heb je. Ik ook hoor. Ik ben best blij dat ik wit ben eigenlijk. Ik heb een dikke auto, een huge ass huis, een goede baan en dat is omdat ik blank ben. Bij ons zitten er geen minderheden, daarom wordt er ook niet gepikt. En soms gebeurt dat wel, maar we kijken dan gewoon weg, want iedereen is wit bij ons.

    We hadden ooit een donkere jongen in dienst. Die noemde we Tropical Danny. Zijn contract is niet verlengd omdat hij steeds te laat kwam.
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik ben ook wit... en KFC is lekker.
    Ben ik nu ziek?
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Als je mij nadoet in reactie op Cyrax, dan raak je kant noch wal. Mijn inzet is namelijk niet relevant voor deze discussie. Dat jij geen argumenten hebt wel, dat wijst op je ongelijk.

    Nee, ik heb niet gezegd dat zij die hebben laten plaatsvinden. Ik heb gezegd dat dat fascisme niet die kans had gekregen als er een breder gedragen en luid uitgesproken afkeer was geuit op het moment dat het opkwam. Bovendien heb ik geen haat voor witte mensen. Ik snap wel dat ik hier die indruk wek, en dat is mijn fout. Dat is waar ik die les van MLK over liefde goed kan gebruiken. Maar vergis je niet, ik spreek me nu dan misschien uit over misstanden door witte mensen, maar ik verdedig hier exact dezelfde opvattingen (voor zover relevant) als wanneer ik met - roep eens iets - een orthodoxe moslim zou discussiëren. Maar in Nederland zijn moslims een onderdrukte groep, er wordt heel veel kritiek op islam geleverd, ik zie voor mezelf geen rol om daar iets aan toe te voegen.

    Je doet alsof ik direct en enkel mensen met jaren 30 fascisten heb vergeleken, dat is niet het geval. De Italiaanse president is niet zo van belang, de discussie ging over wat de burger doet.

    Vals dilemma en persoonlijke aanval. Je kan vast beter.

    Nee, dat bedoel ik niet. Maar kudos.

    Nee, je hebt blijkbaar een grote overdrijving nodig om mijn standpunt te kunnen ridiculiseren.

    Als ik nog zin heb zal ik later iets posten waarin ik mijn zienswijze wat meer verduidelijk. (Ik ben verder niet van plan deze discussie voort te zetten.)

    Nee, je hebt blijkbaar een grote overdrijving nodig om mijn standpunt te kunnen ridiculiseren. Als ik nog zin heb zal ik later iets posten waarin ik mijn zienswijze wat meer verduidelijk. (Ik ben verder niet van plan deze discussie voort te zetten.)

    Verrader.
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Te veel KFC kan zeker weten ongezond zijn
     
  5. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Geloof dat dit de discussie wel een beetje samenvat...
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Meer verduidelijken? Je hebt niet echt iets duidelijk gemaakt wat aantoont dat wij facisme een kans geven, laat staan dat jouw gedrag zoveel anders is op dat gebied dan ons (al interesseert dat laatste mij ook niet echt).

    Maar men spreekt zich toch ook uit over misstanden door witte mensen? Ik vind het een beetje lastig dat je nergens concreet wordt. Wie zegt dat moslims zich moeten verantwoorden voor misdaden? Wie distantieert zich van misdaden van witte mensen? Het is een hele interessante discussie, maar lastig discussiëren zo in algemeenheden. Ik heb geen idee over welke aantallen we het hebben en daar verschillen we in. Ik vind bijv. moslims niet meer kritisch naar eigen misdaden dan witte mensen. Ook omdat de groep 'witte mensen' zo enorm heterogeen is.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2019
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Iedereen die deel uitmaakt van de agressieve partij in een systeem van onderdrukking, zoals witte mannen in een witte patriarchale maatschappij, hebben in mijn optiek de taak zich uit te spreken tegen en in te zetten voor de emancipatie van onderdrukten. Wie gezegend is dat hij de vruchten kan plukken van systematische onderdrukking van mensen met een donkerdere huidskleur of zonder penis, houdt dat systeem mee in stand. Ik wil echter zeker niet beweren dat elke witte man hetzelfde aandeel heeft in het kunnen bestaan van dat systeem. Sterker nog, het gros van de witte mannen is ook slachtoffer van het systeem. Dat systeem is kapitalisme, een uitvinding van witte mannen die enorme welvaart heeft gebracht aan de kapitalisten (oftewel degenen die de productiemiddelen in handen hebben). Het continue streven naar winstverhoging dat inherent is aan kapitalisme, heeft geleid tot humanitaire rampen als kolonisatie en imperialisme. Want toen de grondstoffen uitgeput raakten, moesten die worden gehaald uit verre gebieden. Dat was echter zo'n gewelddadige praktijk, dat die moest worden gelegitimeerd met racisme. Zo werd de bevolking van voormalige Nederlandse koloniën als wilden beschouwd, om morele verantwoording te ontwijken. Zo werd productie verplaatst naar lagelonenlanden (met nauwelijks wetgeving over of toezicht op arbeidsomstandigheden). En met zulke methodes van uitbuiting, die dus zijn gelegitimeerd met het racistisch concept van witte superioriteit, heeft het Westen zich enorm kunnen verrijken. Tot op de dag van vandaag profiteert het Westen van de globale verhoudingen die zijn ontstaan na de opkomst van kapitalisme en het imperialisme waar het onvermijdelijk toe leidt.

    Zoals ik zei zijn het met een disproportionele voorsprong de kapitalisten die profiteren van dit systeem. Hun belang is het verhogen van winst en dat staat lijnrecht tegenover het belang van de gewone mens. Het belang van de gewone mens is bijvoorbeeld het kunnen doen van werk dat voldoening geeft, en betaald krijgen voor wat je produceert. Het belang van de kapitalist is bijvoorbeeld hoge productie en verkoop (zie planned obsolescence), en arbeid zo goedkoop mogelijk maken. Een van de gevolgen van streven naar hoge productie is dat het vraag doet ontstaan naar arbeiders die repetitief werk doen. Door het streven naar goedkope arbeid wordt er een constante concurrentie gecreëerd onder de arbeiders. Die concurrentie wordt gevoed met verdeel en heers tactieken. Bijvoorbeeld de witte arbeider die wordt opgezet tegen de donkere arbeider, want ze pikken 'onze' banen in, of de vrouwelijke arbeider die wordt opgezet tegen de mannelijke arbeider, want die krijgen beter betaald. En zo ontstaat er een situatie waarin de arbeiders gefragmenteerd zijn, en dat is gunstig voor de kapitalisten. Zolang de vrouw boos is op de man en de donkere boos is op de witte omdat die meer verdienen, en zolang de witte boos is op de donkere omdat die 'onze' banen pakken, houdt geen van hen zich bezig met de kapitalisten die hen uitbuiten. De ware boosdoeners ontspringen de dans. Het is een bijzondere situatie omdat loonongelijkheid een terechte klacht is, maar een witte man die meer verdient heeft daar ook niet meteen een goede oplossing voor. Dat komt omdat het probleem het corrupte systeem is, en dat kan pas worden aangepakt als de arbeidersklasse verenigd is. Door de onderlinge strijd binnen de arbeidersklasse, krijg je figuren zoals mij die de verantwoordelijkheid puur lijken te leggen bij de witte man. Dat heb ik dus steeds niet goed uitgelegd. De witte man is niet mijn vijand, de kapitalist is mijn vijand. Dat ik wel uitgesproken kritisch ben op witte mannen is dus omdat ik zie dat er onder hen, die een machtig en groot aandeel vormen van de arbeidersklasse in het Westen, niet heel veel solidariteit is met mensen die een minder gunstige uitgangspositie hebben. De mentaliteit die heerst werd eerder wel aardig omschreven:

    Een witte man die het wel best vindt om de vruchten te plukken van het systeem dat is gefundeerd op racisme en dat discriminatie laat voortduren, terwijl hij er in een rechtvaardig systeem helemaal niet op achteruit hoeft te gaan. Maar hij heeft een paar kruimels gekregen van de kapitalisten en vindt het wel best. Een klassenverrader, kortom. Als je best blij bent met dit systeem van uitbuiting, dan ben je evil.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Nu heb ik er wel genoeg van dat je zo op de man speelt, hou het netjes en anders ga je maar weg.
     
  9. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik vind het een beetje raar dat je suggereert dat het iedereen zijn dagtaak moet worden om te vechten tegen een systeem waarvan veel mensen niet eens het idee hebben dat ze er de vruchten van plukken. Er zijn ongetwijfeld voordelen (en nadelen) verbonden met je huidskleur en socio-economische status maar het kan toch nooit praktisch zijn om van iedereen te verlangen er iets aan te doen? Veel mensen kunnen amper hun eigen huishoudboekje bijhouden. Volgens mij hebben we als samenleving in NL duidelijk afgesproken dat racisme niet okee is. En als je kijkt naar de statistieken dan gaat het ook gewoon beter dan vroeger. Je kan het argument gebruiken dat het allemaal tergend langzaam gaat maar is dat nou echt een verrassing? Als je wil dat het probleem snel opgelost is moet je alle racisten vergassen en dan ben je zelf de fascist.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Wauw! Je bent zo verbitterd dat je de sarcasme van mijn post niet meer ziet! Fredje toch. Sterkte in je strijd! En onthoud dat racisme niet alleen is voorbehouden aan blanken! Je bent zelf de grootste met je aversie tegen blanken die wegkijken of profiteren van het systeem. Alsof jij water moet halen uit een put waar je 400 km voor moet lopen!
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ahahahahahahahahahaha....

    Maar... nee...

    Ahahahahahahahahahahahahahaha... janken dit. Ik heb nog nooit zoveel dure woorden en hoop onzin gelezen. Fenomenaal dit. Wat een bullshit.

    Wou eigenlijk je hele post knippen... maar dit is te mooi om weg te halen. Stel je voor dat je alles weer verwijderd omdat wij "witjes" je onderdrukken..

    Maar.. echt . . Hahahahahahahahaha. Laat je nakijken, gek. O, heb jij thuis ook een huisneger of een huiswitje?
     
    RO3Li vindt dit leuk.
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik zeg niet dagtaak, maar wel op momenten dat je ermee te maken krijgt. Waarom is dat raar? Juist omdat veel mensen het niet doorhebben, is het belang groot om die onwetendheid te bestrijden. Dus als ik zeg dat ik het een taak vind dat mensen zich uitspreken, verwacht ik natuurlijk niet dat mensen die geen weet hebben van de situatie ineens iets gaan roepen.

    Hoe komt het volgens jou dat mensen hun huishoudboekje niet kunnen bijhouden? Hoe kun je als samenleving iets afspreken? Zoiets bestaat volgens mij niet. Racisten uitroeien gaat niet veel opleveren als de voedingsbodem niet wordt gewijzigd, het is geen natuurlijke eigenschap maar een cultureel verschijnsel.

    Ik zei dat je een mentaliteit omschreef hè, en die val ik aan. Je claims van racisme zijn ongefundeerd. Mijn toegang tot water is irrelevant voor de discussie.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  13. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Wat een soyboy ben jij, Fred.
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Al die tijd en moeite om je mening te verkondigen, lezen uiteindelijk 4 mensen het omdat het op een dood forum is. Inefficiënt.
     
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    [​IMG]
     
    RO3Li en Reckuuza vinden dit leuk.
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Fred zit alleen hier wat te roepen en dat is dan zijn bijdrage. Een beetje achter je pc elke witte een racist noemen als hij zich niet vastketend aan een moslim om de onderdrukten een stem te geven! Met je snowflake... vieze racist

    Elk woord van jou Fred, is doorspekt met haat en racisme jegens de blanke. Je gaat nergens inhoudelijk op in, spreekt wartaal zodat niemand snapt wat je zegt. Je praat veel maar je zegt niets. Sta achter je woorden ouwe draaikont!
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Hoezo geven jullie die man zoveel aandacht eigenlijk?
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Verveling? Onmacht?
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ik hou het op het eerste..
     
  20. RO3Li

    RO3Li KUTFORUM

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    402
    Heet hij wel Fred?
     

Deel Deze Pagina