1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat racismekaartje trekken is toch eigenlijk ook gewoon racisme. Dat wordt maar te pas en te onpas getrokken, alsof het niets is om iedere blanke die zich niet direct uitspreekt over Zwarte Piet of negerzoenen direct als racist te betitelen.


    Zolang Fred zegt dat je witten niet kunt discrimineren is elke vorm van discussie onmogelijk. Hij wil dat wij witten erkennen dat donkere mensen worden onderdrukt en dat we daar iets aan dienen te doen, witte snowflakes die we zijn.


    Dat Fred zelf iedere blanke op dit forum inmiddels al racist heeft genoemd doet niet terzake. Hij kan roepen over blanken wat hij wil, want je kunt ze niet discrimineren. Lekker makkelijk en zo hoef je ook nimmer zelf verantwoording af te leggen. Hoe fijn is dat? En ondertussen alle witten ter verantwoording roepen omdat ze blank zijn. Neem je geen verantwoording of spreek je je niet altijd uit over alles wat er mis is omtrent blanken? Dan ben je een racist en heeft hij alle reden om je te haten en irl onderneemt hij zeker actie tegen je.


    Nee, Fred is een sterke gesprekspartner. Hij luistert naar anderen, oordeelt nimmer en heeft een uitstekend zelfbeeld.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik vind jouw racisme storend, ik heb mezelf daarover verklaard. Jij vindt het vergezocht, ik vind het typerend voor jouw manier van denken.

    Tegen mij inderdaad, zonder enige legitieme argumentatie.

    Dat heb ik nooit gezegd, ik heb dat standpunt over racisme gewoon uitgelegd. Dat jij daar weer volledig langs gaat, zegt iets over jouw onvermogen om tekst te begrijpen en daarmee je onvermogen om te discussiƫren.

    Waarom ga je hele tijd achteraf mijn woorden herformuleren? Zo zet je een beeld van mij en mijn argumentatie neer wat niet meer dan een karikatuur is, en denk je ervan te zijn gevrijwaard met argumenten te komen. Je bent een demagoog.
     
  3. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Zullen we anders eens stoppen met elkaar elke 2 posts racist noemen? Daar schieten we echt niks mee op.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Fred.... Echt hoor! Kappen nou. Dit kan gewoon niet meer! Echt niet!

    Zelfs teksten van jezelf bagataliseer jealsof ze nooit zo zijn gezegd. Ik citeer je notabene.... Je hebt totaal geen zelfreflectie en dat is een feit. Ik vind het racistisch om iemand een racist te noemen die jou nimmer heeft aangesproken omtrent je huidskleur. Dan kom je met de holocaust richting mij.

    Ik begrijp je niet. Soms lijk je zelf niet te weten wat je zegt of wat je wil bereiken met je vreemde praatjes en agressie tegen blanke mensen. Natuurlijk reageer ik fel op je, je hebt geen legitieme reden om mij een racist te noemen. Itt jou heb ik je nimmer aangesproken op je huidskleur. Jij doet niet anders richting mij. Provoceren en daarna de onschuldige uithangen. Zwak

    Ook wel mooi dat je mij een demagoog noemt :) Zegt degene die constant haat zaait en alles verdraait zodat het hem mooi uitkomt. Hou toch op man. Je bent een clown, meer niet.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2019
    Rampage en RO3Li vinden dit leuk.
  5. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    [​IMG]
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    En dat doet de deur dicht. :)
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat een vooringenomen racist die man!
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Wat opruiend weer allemaal. Moet er even aangetoond worden dat een donker iemand walgt van de actie van Smolett?
     
  9. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Kut witten en hun.. *schud kaartjes* ..verwijzingen naar persconferenties.
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hij wijst wel weer prima op white privilege. Alsof een African American met een strop komt, wordt het zogenaamd erger gevonden dan wanneer een witte het doet. Eddie T. Johnson is duidelijk een verdwaalde. Sowieso popo :') Zijn stuk voor stuk vijanden van het volk.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik hoop zo dat de AIVD hier mee leest. Zoveel haat zaaien op een forum is niet gezond.
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wat nu weer? :')
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dat de AIVD wel ziet dat het vooral praatjes zijn hoor.


    Niks, wat zou er moeten zijn?
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Eindelijk een privilege waar wij blanken echt wat aan hebben ja.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Je snapt kennelijk niet wat white privilege is.
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mijn zus vind dat er niets mis is met een zwarte lul.

    Dat van dat opruimen vind ik wel een beetje lullig inderdaad. Hij geeft wel toe dat hij in een racistische bui is als hij zoiets zegt. Daar kan jij nog wel een puntje aan zuigen. Wel is het een beetje een neppe racist. Eerst zwarte lul zeggen en dan spreken over donkere spelers. Zeg dan zwarte spelers. Maar dat vindt jij toch niet racistisch aangezien je geen kans onbenut laat om kleinerend over witte te spreken?

    Ik ook niet.. Zou jij het willen uitleggen?
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    In de context van het bericht gaat het erom dat Smollett wegens zijn huidskleur zwaarder wordt aangerekend dat hij die strop omhad dan wanneer hij wit was.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Ah, zo moet ik dat zien. Okay okay... Duidelijk.

    Ga je dan niet volledig voorbij aan het de essentie van het verhaal? Ik zie vooral een persoon die een pijnlijk stukje geschiedenis gebruikt voor een leugentje om bestwil. Waarom draai je het dan toch zo dat de blanke de racist is in dit verhaal? Is dat om je punt te maken? Of zie ik het verhaal zo omdat ik blank ben en zie jij het anders omdat je donker bent? Dat kan ook hoor. En is het dan per definitie zo dat ik fout zit omdat ik blank ben of zit de waarheid er tussenin?

    De blanke man wordt tegenwoordig vrij snel beschuldigd van racisme als men daar een voordeel uit kan halen. In mijn familie zitten wat mensen die bij de politie werken, die worden bijna dagelijks geconfronteerd met beschuldigingen van racisme. Bij een bekeuring uitdelen of het aanspreken van iemand. Als donkere kun je de blanke ten alle tijde kunt beschuldigen van racisme en als het dan helemaal niet waar is dan moeten we accepteren dat jij het dan zo verdraait dat de blanke alsnog de racist is in dit verhaal? Is dat dan een black privilege of werkt het andersom niet zo?
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2019
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik dacht dat hij het extra pijnlijk vond vanwege het verleden toen regelmatig donkere mensen werden opgehangen door groepen zoals de KKK?
     

Deel Deze Pagina