Ah, zo moet ik dat zien. Okay okay... Duidelijk.
Ga je dan niet volledig voorbij aan het de essentie van het verhaal? Ik zie vooral een persoon die een pijnlijk stukje geschiedenis gebruikt voor een leugentje om bestwil. Waarom draai je het dan toch zo dat de blanke de racist is in dit verhaal? Is dat om je punt te maken? Of zie ik het verhaal zo omdat ik blank ben en zie jij het anders omdat je donker bent? Dat kan ook hoor. En is het dan per definitie zo dat ik fout zit omdat ik blank ben of zit de waarheid er tussenin?
De blanke man wordt tegenwoordig vrij snel beschuldigd van racisme als men daar een voordeel uit kan halen. In mijn familie zitten wat mensen die bij de politie werken, die worden bijna dagelijks geconfronteerd met beschuldigingen van racisme. Bij een bekeuring uitdelen of het aanspreken van iemand. Als donkere kun je de blanke ten alle tijde kunt beschuldigen van racisme en als het dan helemaal niet waar is dan moeten we accepteren dat jij het dan zo verdraait dat de blanke alsnog de racist is in dit verhaal? Is dat dan een black privilege of werkt het andersom niet zo?
Laatst bewerkt: 22 feb 2019