1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    En 18:15u
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Maar de Torro Rossos zijn dit seizoen ook enorm sterk, beetje zoals met Max en Sainz in 2015/2016. Kvyat is gewoon nog steeds een goede coureur met aardig wat ervaring die gewoon opzij geworpen is, en Albon doet het ook erg goed. Ik heb nog wel vertrouwen in Gasly maar het lijkt er op dat je net zo goed Albon of Kvyat daar neer had kunnen zetten, die hadden het niet vbeel slechter gedaan.

    Vind Torro Rosso wel leuk om te zien zo, net als Norris (geweldige gast) en het Haas team. Iig een stuk leuker dan weer een Mercedes 1-2 :lol:. Misschien maar eens een maandje F1 TV doen, al weet ik niet of je daar tijdens live sessies tussen camera's/auto's kunt wisselen. Anders kun je gewoon je eigen regisseur spelen als er weer zat op het mid field gebeurd wat ze niet laten zien.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    5 seconde penalty.


    *zap*
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Irritante race dit.
     
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ja de banden zijn eigenlijk te goed als je er 50+ rondjes op kunt doen. 20 of 30 zou toch de max moeten zijn.
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik vond m spannend :)
     
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Iemand toevallig een linkje voor de Indy500 al?
     
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Idd echt wel prima race, maar tegenwoordig is het hip om elke race als saai of kut te bestempelen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Vorige races waren ook gewoon kut ;) Vandaag was een prima Monaco race. Max bracht er nog wat spanning in. Helaas lukte het hem net niet.
     
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wie roept dat hier?
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    2 penalty points voor Max.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ik snap dat ze hem tijdens de race wel moeten straffen ondanks dat het natuurlijk niet zijn fout was maar om nog 2 strafpunten te geven gaat wel ver
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    De hele regel omtrent unsafe release zouden ze moeten aanpassen. De verantwoordelijkheid van de release ligt namelijk bij het team maar de coureur wordt ook altijd bestraft.
    Geldboete heeft geen zin, althans dat interesseert de grote teams niks. Wellicht gewoon een nul score noteren bij constructeurs punten als een team verantwoordelijk is voor een unsafe release.
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Het was gewoon Max z'n fout jongens. Had hij een halve meter meer naar links gereden, was er niks aan de hand geweest. Hij reed tegen Bottas aan, en dat was de fout.
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ook! Hele race puntje van de stoel, er hing echt actie in de lucht.

    https://streamable.com/glna8

    Dit was (te) de close trouwens.. Allemachtig. Gelukkig deed iedereen lastminute het juiste anders had dit best lelijk kunnen eindigen!

    Denk dat het niet uit had gemaakt of hij wel of geen contact maakte. Het contact was het gevolg, niet de oorzaak van de problemen. Max had daar nooit weggestuurd mogen worden, het was gewoon simpelweg unsafe, zeker in zo'n krappe pitstraat als Monaco. In de pitstraat, vol met mensen, moet je niet gaan stunten met halve meters imho
    Fout ligt ook bij het team en niet bij max, die geeft gewoon gas als hij groen krijgt en heeft tijdens en vlak na de pitstop een enorme dode hoek, je vertrouwt dan gewoon letterlijblind op je team. Vind daarom de penaltypunten op z'n licentie ook niet helemaal terecht (de tijdstraf wel meer dan verdiend).

    Jij, je noemde hem irritant, wat redelijke raakvlakken heeft met 'kut'. Al weet ik niet helemaal hoe ik irritant in deze context moet interpreteren (heb t als kut geïnterpreteerd).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2019
  17. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Ik zat me vanochtend af te vragen: Heeft Hamilton gisteren niet gewoon de boel opgehouden zodat Verstappen niet op het podium kon komen?
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dat denk ik ook, er wordt ook alleen gesproken over de unsafe release die leidt tot de straf en niet perse het contact dat volgt met Bottas. Als ze hem niet op die manier de pit uit hadden laten rijden was hij sowieso 4e geworden want tussen Bottas en Vettel zat ook nul ruimte.

    @Yerewn Dat idee had ik al gedurende de race. Inhalen is toch niet mogelijk dus de boel ophouden kost weinig effort. Van de andere kant moest Hamilton voorzichtiger omgaan met de banden dus hielt hij de boel sowieso in bepaalde maten op.
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Het was voor Lewis z'n titelstrijd beter als Max 3de en Bottas 4de was geworden.
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Monaco was leuk, Indy500 slotfase was leuk. Ik vond het een geschikt racedagje!

    Die Sato blijft ook wel een kamikaze-held <3
     
    RemcoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina