1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Te weinig vermogen, ouder dan je huidige bak.

    Zo goed?
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Waarom moeten we het uit je hoofd praten? Een nieuwe auto kopen hoeft relatief weinig geld te kosten als je weinig afgeschreven hebt op die Golf.

    Die Golf was een 1.2tje toch? Want dan zit daar je 'probleem'. Als je gewoon gelijk iets leuks haalt hoef je niet elke week weer opzoek naar wat anders ;)
     
  3. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    1.4 125pk. Best prima imo. Wilde graag relatief zuinig rijden ivm 30k km per jaar. Maar nu na van baan gewisseld te zijn is het wal 10k
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik ga je die mercedes niet uit het hoofd praten. Pas als ik een advertentie zie en interieur-pics, durf ik mij daar aan te wagen!
     
  5. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Damn dat is wel een vette bak zeg, nice kleurtje ook.
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zo praat je iemand dus geen auto uit het hoofd :+
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  9. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Beste medeforummers,

    Ik rijd nu een tijdje rond in een Opel Astra GTC, opc variant, uit 2010:
    Foto's heb ik zojuist ergens van internet geplukt en zijn niet van mijn eigen auto, maar hij lijkt er als 2 druppels water op:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik vind het een leuke bak en ik vermaak me er prima mee. Maarrr... er is een kind op komst... En afgelopen vrijdag heb ik het kinderzitje in de auto geïnstalleerd en het eerste wat ik dacht was 'wat een gekut zeg'. Nu moet ik daar natuurlijk nog wat mee oefenen en het zal straks vast sneller gaan, maar er bekruipt me wel meteen een gevoel dat een 4/5-deurs auto een stuk minder gekloot is dan een 2/3-deurs...

    Dus ik maar vast even wat oriënteren op alternatieven voor het geval we straks toch besluiten een nieuwe auto voor de deur neer te zetten. Nu zoek is dus [1] een 4/5-deurs auto, [2] hatchback, [3] geen te saai burgerlijk uiterlijk en [4] waar ik bij voorkeur niet meer dan 15k voor hoef uit te geven. Bij voorkeur zelfs minder dan 10k.

    Alle OPC varianten van de Astra en Corsa zijn voor zover ik heb gezien allemaal 2/3-deurs, en alle 4/5-deurs varianten van deze typen vind ik er te saai uit zien. Renault Megane RS ziet er wel dope uit, maar dat geld wil ik nu niet neertellen voor een auto. Dat geldt ook voor een Ford Focus RS. Auto's waar ik me nu wat in ga verdiepen zijn o.a. Seat Leon (Cupra), Ford Focus (ST), Golf/Polo (GTI).

    Het type auto wat ik zoek, i.c.m. de prijs die ik op dit moment wil betalen maakt het volgens mij wat lastig. Jullie nog suggesties?
     
  10. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    .
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2023
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik rijd zelf een Leon FR van 2010 met 2 kids en dat gaat prima. Ook met z'n 4en op vakantie zonder dakkoffer is prima te doen.
    Zelf heb ik destijds ook gekeken naar een Focus in ST uitvoering maar uiteindelijk is het de Leon geworden omdat deze een stuk luxer is uitgerust en omdat het vermogen natuurlijk wel lekker is.

    Nu ben ik een beetje rond aan het kijken voor een Octavia RS combi. Voornamelijk omdat de kids nu wat groter zijn en iets meer beenruimte gewenst is.
    Als ik niks om het vermogen zou geven zou het een 1.0 ecoboost Focus station worden maar dan wel in ST uitvoering. Erg degelijk blokje en toch sportieve looks.
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Een Ford Focus ST ga je ook niet vinden voor onder de 15k. Behalve de oudere 5-pitter, maar dat is weer een 3-deurs.
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Golf 6 GTI!
    - 5 Deurs
    - DSG
    - Groot aanbod
    - <15k

    Gewoon zoeken naar de uitvoering die bij je past/aanstaat.
    Tip: exemplaren die net geïmporteerd zijn vermijden!
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Krijg je daar een gratis Louis Vuitton nektasje bij?

    Zo'n Golf GTI is wel echt van de koude kermis thuiskomen als je een GTC OPC gewend bent.
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Qua rijbeleving misschien, maar de eerste nieuwe vader die serieus loopt te hoeken met z'n kleine achterin moet ik nog tegenkomen.
    Daarnaast is het interieur een kwaliteitsniveau omhoog, dus zie ik het als een goed compromis.
     
  16. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik zou dan eerder kiezen voor een Leon Cupra, 50pk meer en niet zo'n grijze muis. Prijzen liggen ongeveer gelijk.
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Maar alleen 3 deurs toch?

    Blijf dit toch wel echt bijzonder vinden. Is volgens mij alleen met auto's het geval? Dat het er sportief uit moet zien, maar niet hoeft te zijn. Behalve misschien in Helmond waar men veel in trainingpak loopt, maar niet sport.

    Is toch alsof je liever een leuk uitziende zeester in bed wilt hebben dan een net iets minder knappe dame die er een wokkel van draait. Ik zou toch liever voor dat laatste gaan.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2019
    Kapitein_Merijn en Marty NL vinden dit leuk.
  18. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    De Leon 1p (tot 2012) is juist alleen als 4/5 deurs te krijgen. Daarna kwam inderdaad het nieuwe model die eerst alleen als 3 deurs te krijgen was.

    Ik vind een focus in ST trim er ook gaaf uitzien maar ik heb wel graag het bijpassende vermogen. Persoonlijk vind ik het ook erg jammer dat voortaan iedere fabrikant een R/FR/ST uitvoering maakt van een 1.0. Sta je met je duur betaalde Golf R aan het stoplicht naast een R Line die er hetzelfde uitziet maar minder dan de helft kost.
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Toppunt van embleempjes plakken is BMW, waar je op een motherfucking 2 serie Active Tourer M-instaplijsten en o.a. een M-stuurwiel kon kiezen. Mijn hemel zeg. Wat gooi je dan je merknaam te grabbel.

    Overigens vind ik het vooral een fout van de Golf R en de Leon FR zelf dat ze zich weinig onderscheiden van de R-line uitvoeringen. De 'echte' modellen zien er ook gewoon bijzonder saai uit. Doet Ford toch net ff iets beter door uberhaupt geen RS-line aan te bieden en de echte ST modellen goed te onderscheiden van de -Line uitvoering. De Audi RS'en zijn in dat opzicht ook niet te faken. Maar goed, staat los van mijn verbazing dat alleen auto's er sportief uit moeten zien, en niet zijn.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Vergeet het M-logo boven dat neppe ventilatiegat op het voorspatbord (en naast de stekker ingang op een 3-serie hybrid) op alle modellen niet!
    Al vind ik de huidige Neppe uitlaten trend ook wel echt afschuwelijk.


    Sowieso is het wel een beetje gedaan met gewoon mooie ontwerpen! Waar de eerste generatie en de eerste update van de Audi A5 echt heerlijk tijdloos was, is tegenwoordig alles zo overdreven en overgestyled dat alles op elkaar lijkt.

    De nieuwe Ford Focus vind ik bijvoorbeeld echt een mooie auto, maar lijkt nu al bijna gedateerd.
     

Deel Deze Pagina