Ik heb je tekst anders opgevat. Jij zegt: “Zijn punt is niet dat als hij met zijn achtergrond zich had geïdentificeerd hij alsnog zou worden aangepakt, zijn punt is (denk ik meer) dat als het een witte agent was geweest er dan even een belletje was gedaan naar het bureau aan de andere kant van het land en niet allemaal niet zo moeilijk doen.” En dat vatte ik op alsof jij (ook) vindt dat als het een witte agent was geweest dat de zaken anders zouden zijn gelopen. Dat komt mogelijk ook door teksten van jou uit het verleden. Dat is niet helemaal terecht van mij. Mijn excuses
Nee, dat zie je fout. Hij kon op dat moment niet worden geïdentificeerd als zodanig. Dus hij deed zich voor als agent, want het kon op dat moment niet worden aangetoond. Het gaat om de situatie op dat moment, want met die informatie moeten de agenten een beslissing nemen.
Volgens mij is hij overigens geen agent meer nu.
Indien je daadwerkelijk niet dacht dat de zaken anders waren gelopen indien de man blank was geweest heb je gelijk en heb jij mijn punt niet gemaakt. Maar een hoop andere mensen die denken zoals de man in dit verhaal wel hoor.
Als ik jou zou vragen wat jij hierover denkt, wat zou je dan zeggen? Als hij blank was, zou dit dan anders zijn gelopen?
Laatst bewerkt: 7 okt 2020