Huizen voor nakomelingen? Nooit van gehoord, maargoed
Ik ben ervan overtuigd dat we als land als geheel geprofiteerd hebben van kolonialisme / slavernij.
Ik vind het ook prima om 'sorry' te zeggen (Sorry!), als men dat wil horen, maar geld: nee.
Maar waarom zouden kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van slaven nu dan 'recht' hebben op wiedergutmachungsgeld / huizen etc? Dat gaat er bij mij NIET in. Ergens in mijn stamboom zal ook ongetwijfeld weleens iemand genaaid zijn. Doe je niks meer aan.
Verder wonen die kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van slaven die er nu een probleem van maken in datzelfde land wat nu op een hoger plan ligt door het verre verre verleden, en profiteren zij net als jij en ik dagelijks van de voordelen die dat heeft gebracht.
Ten slotte is het niet gedocumenteerd of het nu de kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van slaven of de kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van kinderen van slavenhandelaren zijn...
Klik om te vergroten...