WTHHHH. Hoe lopen jou gedachtenkronkels!?!? Ik heb een mening over een voetballer en jij haalt er meteen z'n huidskleur bij 'bekritiseren op basis van huidskleur'. Hoe denk jij gast!
Als een 'blanke' wat zegt over een 'niet blanke' (ik heb het helemaal niet over huidskleur, dat haal jij er nu al anderhalve pagina bij, jou issue niet het mijne) en het is niet positief dan wordt dat meteen gezegd volgens jou VANWEGE zn huidskleur en zal het dus ook wel racisme zijn. Pfffff zo kun je in alles racisme zien en wordt je leven heel snel heel zuur.
Wat maak je je het jezelf kut zeg. Letterlijk NIEMAND heeft het hier over huidskleur behalve jij.
Alle spelers zaten te miepen over Derksen, zowel 'zwart' als 'wit', (boeit mij niet jou wel), dan moeten alle spelers nu miepen over Qatar (zwart of wit). Ik vind het zo fakking kansloos dat bij maak niet uit wat meteen de huidskleur erbij gesjord wordt en je je eigen huidskleur-issue daarmee ook telkens projecteert op degene die je aanspreekt.
EDIT De huidskleur van die Van Dijk of Wijnaldum kan me 100% gestolen worden en 'zie' ik eigenlijk niet eens. Voor jou is het blijkbaar wel heel belangrijk wat de kleur is van iemand... Wie is hier nu de racist.
Nogmaals... ik heb geen flauw idee welke spelers nu precies wel of niet miepten over Derksen, LAAT STAAN WAT HUN HUIDSKLEUR IS. Ik heb hier ook een blanke gevonden (weet dat dat heel belangrijk is voor jou), op haar doel ik net zo zeer als haar donkere medevoetballers (jou ding niet het mijne). Ik weet dat ze vrouw is maar googlend was ze de eerste die bovendreef, gaat om het idee.
Jup. Idem bij de VOC. Deed je als zeevaarder niet aan die slavernij-shit dan was je een lozer die minder geld verdiende, deed je er wel aan dat was je een slavendrijver-eikel. Positie waarin ze eigenlijk altijd verliezen, alles valt tot een verlies-verlies-situatie te framen.
Je land in de steek laten, omdat je obv je principes en heel valide redenen niet bereid bent om achter een bal aan wil rennen op een bloedrood voetbalveld? Laat me niet lachen.
Edit
Als er iemand je (neerbuigende) medelijden niet nodig heeft dan zijn het voetballer van het nl elftal wel, yi long. Blank noch zwart (zeg ik er nog maar even bij).
Laatst bewerkt: 20 mrt 2021