1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Hoe kan iemand iedere keer zo enorm veel mazzel hebben?
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2021
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    De 10 sec straf is terecht, maar wmb mogen ze wel de regels bij een rode vlag aanpassen.
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Bizar dit. Concurrentie weg, 10 seconden straf, die toch geen issue is voor Lewis, en dan ook nog je wagen kunnen reparen. Absurd.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik geloof Mercedes echt niet meer met hun bullshit verhalen.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  5. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    FIA kijkt alleen naar het incident. Niet naar de gevolgen. Lees concurrent kan race niet vervolgen. Helaas. Maar dat zijn de regels voor de stewards.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Weet ik, en de 10 seconden straf is voor het incident ook prima. Wat ik niet begrijp is alleen dat Hamilton z'n auto weer opgeknapt mag worden, maar max sowieso de dupe is.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    En nog gridstraf krijgt omdat je een auto met 300 km/h aan elkaar moet gaan plakken :')
     
  8. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Eerlijk is het allemaal niet maar het zijn de regels. Het klopt dat deze crash Max in de komende races nog extra leed kan opleveren. Maar maakt niet uit. Hij wordt gewoon WK dit jaar.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    De regels op moment dat de rode vlag wordt gezwaaid, is al lang een doorn in het oog.

    Ik vind trouwens de 2 strafpunten op de licentie van Lewis ook een lachtertje. Is net zoveel als touche van Norris op Perez die stuk minder gevaarlijk was en ook met lichtere straf werd afgedaan.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja ik vind dat echt maf voor zo'n grote sport. Gewoon gekke reglementen.
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Zuurpruim:+
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Hoezo?
    Door een klein foutje van Hamilton loopt ie 33 puntje in op zn directe concurrent.

    Als je dat niet gek vind snap ik het ook niet. Even los van schuld oid.
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Geen idee waar dit verkeerd ging, maar wilde je quoten in het voetbaltopic
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Met de kans op een 10 plaatsen grid penalty in de nabije toekomst voor zijn tegenstander vanwege mogelijke motorschade..
    En daar tegenover staat een luttele 10 seconden straf en 2 strafpunten. :+
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Tja... ook in voetbal kun je met vies spel en een rode kaart in je team alsnog een wedstrijd winnen. Regels voelen soms krom maar 't zal ook een keer voorkomen dat ze in het voordeel van Max vallen.

    Wat ik wel een fijne verandering zou vinden: sleutelen aan je wagen tijdens een rode vlag = back of the queue.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik kan dus echt geen situatie bedenken waar een ploeg op achterstand zal zeggen, we moeten nu dit doen, dan pakken we rood maar gaan we sowieso de wedstrijd winnen.

    Ja als kromme regels vaker voorkomt maakt niet opeens het reglement recht :+
    Ik vind het gewoon voor zon grote sport vrij gek dat je dankzij een foutje 33 punten inloopt.
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dat ene handsballetje van Suarez bijvoorbeeld? Die stonden theoretisch op achterstand toen die bal richting de goal vloog.

    Maar het was gewoon weer zieke geluk van Lewis. Hij was gewoon geDNF'd zonder die rode vlag.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ha ik had dit dus serieus al getypt! Maar die verdedigde wel een voorsprong.

    En idd wel goed voorbeeld maar die Ghanezen faalde wel hard vanaf 11 meter wat een prima passende straf was.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Suarez kreeg rood en tegenstander kreeg een penalty. Stel je voor dat de scheids de situatie had bestraft met alleen maar een time-out voor Suarez van 5 minuten. Geen penalty, geen rood.

    10 seconden voor Hamilton, nog steeds vanaf de 2de plek en met een auto die alweer gefixed is, is gewoon -geen- straf. Het is een ‘foei, niet meer doen’, en niets meer dan dat, en gezien de gevolgen (Max hard in de muur, levensgevaarlijk, race verpest, Hamilton mag vervolgens gigantisch inlopen qua punten in klassement, auto Red Bull compleet naar de kloten, etc) is/voelt dit gewoon zwaar onterecht en ongepast qua strafmaat. ‘Race-incident’, okay, maar Hamilton mist zelf de apex met bijna 2 meter en had met die snelheid de bocht nooit gehaald als Max hem daar niet ‘opving’, dus het was gewoon een lompe asociale Kamikaze actie, met zeer zware gevolgen.

    Wellicht durfden de stewards Hamilton niet te diskwalificeren omdat het op Silverstone met publiek was, geen idee, maar in een miljarden-sport waarin deze beslissing de stand in het kampioenschap ZO beinvloedt, is dit gewoon een lachertje, waar men, ongeacht wie dit jaar het kampioenschap wint, het nog jaren over gaat hebben, al is het alleen al om het feit dat deze regels aangepast moeten worden, maar ook om hoe Hamilton er mee om is gegaan in zijn reactie. Again, foutje kan, race incident, prima, maar vervolgens slap lullen dat hij er voorbij was en dat Max hem afsneed, terwijl de hele wereld ziet hoe hij zelf te wijd gaat en zijn directe concurrent eraf ketst, en vervolgens zo uitbundig vieren, dat is toch wel verkeerd gevallen bij veel mensen …

    Ik heb het gevoel dat voor Max nu nog wel een rekeningetje open staat, en dat kun je de wedstrijdleiding van afgelopen weekend straks aanrekenen wanneer die straks een keer gec(r)ashed wordt …
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168

Deel Deze Pagina