1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik hoop het niet. :+
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189


    Haha
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    hardcore op en voila, problem solved. party in the cockpit!
     
  4. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Hoe kan het dat RB ineens een update had vandaag? Was dit al voorbereid of is het een reactie op Mercedes?
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Wat denk je zelf, in 1 weekje tijd?
     
  6. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Ik had inderdaad “HOE DAN??” In m’n hoofd.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Mercedes nog steeds drama. Ik ben benieuwd of ze dat voor volgende week weten te fixen.
    Red Bull heeft echt stappen gemaakt de afgelopen dag en Ferrari lijkt hopelijk weer mee te doen vooraan. Die zijn de hele testperiode zeer stabiel en goed bezig geweest.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2022
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Al weken voorbereid.
     
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Alvast 5 barkie gezet op HAAS constructors championship
     
  10. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Maar halen ze niet genoeg uit simulator om uiteindelijk alleen maar winnende setup irl te testen?
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Nee. Je moet altijd correleren dat wat de sim zegt ook daadwerkelijk klopt met de realiteit.

    Maar het maken van onderdelen kost tijd. Je moet dit eerst bedenken, ontwerpen, CFD'en, paar keer aanpassen en opnieuw CFD'en en dan nog produceren wat voor sommige onderdelen (vloer, voorvleugel etc) langer dan een week duurt. Je kunt wel inspelen op wat andere teams doen, maar niet in 2 dagen tijd.
     
  12. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635

    Ik ben bang dat dit geen grap is. Echt WTF! Dat is toch gewoon waanzin?
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zelfde reden waarom sommige teams zoveel last hebben van porposing (het stuiteren), dat is niet goed te simuleren of te testen in de windtunnel.

    Geweldig toch hahaha. Ik verwacht niet dat ze voor de top 3 meedoen en pre-season testing is altijd niet heel representatief maar ik zie ze graag verassen, ondanks de voormalig russische banden van Haas. Gene Haas is natuurlijk een hele grote naam in Amerika en Magnussen is gewoon een prima coureur, Shumacher is een goed talent. Als Haas het goed doet groeit de sport alleen maar meer in Amerika, wat goed is voor de sport en Liberty Media. En Haas zegt dat ze de auto van vorig seizoen praktisch niet hebben geupdate en zich vol hebben gefocust op dit seizoen, plus dat ze het in het verleden best goed gedaan hebben voor een beginnend team.
    Zou ook kunnen dat ze de meeste windtunnel tijd hebben gekregen aangezien ze vorig seizoen als laatste zijn geeindigd. Kan me herinneren dat een van de nieuwe regels was dat hoe lager je eindigt in het constructors championship, hoe meer windtunnel tijd je krijgt. Maar of dat dit seizoen als in is gegaan weet in niet.
     
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Dat laatste klopt, ze hadden 120% windtunneltijd terwijl Mercedes 70% had, zeg ik zo uit mijn hoofd. Het kanaal The Race rankt Haas als 5e team na de tests dus ze zouden dan echt een stap weer gemaakt hebben in het middenveld.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Wat ik mij wel afvraag is hoeveel de teams tijdens het seizoen nog de auto kunnen door ontwikkelen ivm de budgetcap? Lijkt mij dat ze dit jaar veel specifieker naar upgrades moeten kijken en eventueel echt af moeten wegen wat ze wel en niet gaan verbeteren
     
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Dat zal inderdaad vrij beperkt zijn. De topteams zijn beperkt natuurlijk door de budgetcap en windtunnel en CAD tijd. Dus als een team een groot gat heeft kan dat niet zomaar gedicht meer worden. Weet niet in hoeverre het tokensysteem hierin nog meespeelt.
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Voor de liefhebbers van technische F1 video's:
    Kyle.Engineers op Youtube.

    Voormalig Aero-man van Mercedes die heeft meegewerkt auto's van 2018, 2019, 2020.
    Hij maakt technische analyses van de huidige auto's.

    Redbull:


    Nieuwe Mercedes met de smalle "sidepods":
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    RIP Red Bull.
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ferrari ziet er echt heel goed uit. 0 issues en heel veel snelheid.
     

Deel Deze Pagina