Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Kansloos
     
  2. Soulrebel

    Soulrebel G-Unit

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de islam mag een man ten alle tijden zijn vrouw ''nemen''.
    ^^Kun je dat ook bewijzen dat het in de koran staat? Of heb je het zelf niet gelezen maar gehoord van iemand die totaal niks afweet van de islam..net als jij

    Door een film te kijken beweer jij dat je de koran/islam kent?? DE film is gebasseerd op gebeurtinissen die zich soms voordoen in islamitische families, dat betekent niet dat de islam dit goed keurt of dat het in de koran staat.

    Kijk maar eens naar alle verkracht zaken en moordzaken de afgelopen jaren. Hoeveel kleine meisjes en jongens worden verkracht en vermoord door katholieke/christen mensen?? dat betekent ook niet gelijk dat dat in de bijbel staat. Een ander voorbeeld, de man die laatst ze vrouw en kinderen doodschoot..dat staat toch ook niet in de bijbel??? Pastoors en andere hoge mensen in de kerk, die in amerika kleine jongentjes sexueel hebben misbruikt..dat staat toch ook niet in de bijbel... De extreem orthodoxe katholieke gemeenschap in Amerika(ben de naam vergeten, maar de mensen die nog in de middeleeuwen leven)die verkrachten zelf hun zusjes of broertjes..dat mag volgens mij ook niet volgens de bijbel... enzo kunnen we maar met de lijst doorgaan.

    Vaak snappen mensen niet dat het om de persoon zelf gaat en niet om de geloof. Het kan zijn dat de turkse man die ze vrouw elke dag slaat een pyshco is of een stoornis heeft, waarom moet dat gelijk betekenen dat het in de islam staat.

    En dat hirsi ali vroeger meerdere malen is verkracht/misbruikt en haar clitoris is afgesneden, heeft toch niks met de islam te maken, maar met de zieke gasten die haar dat hebben aangedaan. De besnijdenis van een vrouw is in de islam ten strengste verboden en wordt alleen uitgevoerd in landen zoals somalia en niet wegens de geloof maar wegens cultuur en tradities. En dan opeens de islam haten.. dat snap ik niet. De slachtoffer van detroux is nu ook niet opeens een jezus hater en haar zie je ook niet in de media jezus uitschelden en de kerk uitschelden???
     
  3. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Weer iemand die niet weet waar hij het over heeft. Wijs mij aan waar dat staat.

    ik qoute uit de koran:

    [huwelijksvoorschriften]

    (2:cool: 19. O, gij die gelooft, niet is het u geoorloofd dat gij de vrouw tegen haar wil iets opdringd.

    Kunnen we nu ophouden met vrouwen zijn achtergesteld want volgens de Koran mag het dus NIET.
     
  4. SerdeMaster

    SerdeMaster Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Haat je echt negers en homo's?
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  5. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Uhw, en nu?
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Serdemaster, droog ;)

    Rikkel, je hebt helemaal gelijk, de Koran is niet gevaarlijk, de Islam ook niet, alleen sommige mensen die de zaken verkeerd interpreteren wel.....
     
  7. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Geloof is de grootste veroorzaker van alle ellende in de wereld, en dit geld niet alleen voor de Islam. Kijk eens hoeveel moorden er al zijn gepleegd uit geloofs overtuiging, wat de Katholieken in de middeleeuwen deden met ketters en mensen die zich bezig hielden met wetenschap etc.

    Geloof was er naar mijn mening ooit om mensen onder de duim te houden en angst en onwetendheid te verklaren/onderdrukken.
    Gecreerd in mensen hun verstand, de een gelooft in een gouden beeld dat zijn voorvaderen gemaakt hebben, de ander in een bijbel die allang zijn oorspronkelijke betekenis niet meer heeft maar voor het gemak maar aangepast is aan deze tijd.

    In deze tijd kan een zichzelf respecterend mens toch niet geloven dat we allen afstammen van Adam en Eva, natuurlijke evolutie niet bestaat en meer van dat??
    Het is allemaal niet meer dan een sprookje, een lichtpunt gecreerd in tijden van angst.

    En zie wat het de wereld brengt; niets dan ellende.
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Zonder dat geloof is er ook een probleem. het regime van hitler was helemaal geloofsloos. Alle ethiek werd opzij geschoven om een menselijk superras te fokken.

    Geloof is niet erg, mensen die het misbruiken zijn de boosdoeners. En slechte mensen zijn er genoeg op deze aardbol, waar ze ook in geloven, religie of geen religie, ze zullen altijd actief misdaden tegen d emensheid plegen.
     
  9. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Dit slaat nergens. Keek jij nooit kinderprogramma's vroeger?

    Btw, wat ik wel heel erg irritant is, is dat je door allochtonen meteen als racist wordt uitgemaakt, ook al heb je gewoon een meningsverschil met die persoon.
     
  10. chaosphere

    chaosphere Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom roept iedereen nu dat theo van gogh een racist is?? ok, hij zei dingen over de islam die niet kunnen, maar het zelfde zei hij toch ook over het christendom? maakt dat hem nu een blankenhater? dat slaat egt nergens op.
     
  11. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in walrus maar als je het relativeerd komt het allemaal uit op verschillen is geloof, ook in Hitlers geval.
     
  12. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Een boek wat op verschillende manieren te interpreteren is... is een gevaarlijk boek.

    De bijbel en de koran zijn hier het voorbeeld van.
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Maar zal er zonder dat boek ook gestreden worden? Ik denk het wel. Zelfs mensen met eenzelfde geloof bevechten elkaar, en beide doen het uit de naam van dezelfde god. God is niks meer dan iets waarmee we aan willen geven wat goed is, voor de één is iets anders goed dan voor de ander.......
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2004
  14. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Hmm, ten eerste: sinds wanneer is haat tegen geloof racisme?

    Ten tweede: Theo van Gogh wordt door de (domme) massa weer verheerlijkt als 'strijder voor vrije mening' bla bla bla. Dààr erger ik me nou weer aan. Voor iemand die consequent schold op Joden (ik heb een Joodse achtergrond) en Islamieten (voor niemand is 'geitenneukers' leuk) kan ik weinig respect opbrengen. Ik wens niemand dood, ik wens niemand enige fysieke schade toe, maar als ik vanaf nu constant ga schelden op skinheads/gabbers, moet ik het niet heel gek vinden als ik toch een keer geconfronteerd word met mijn excentrieke mening.

    Ik ben voor de dialoog, ik ben voor 'de vrije mening'. Mits deze met respect en goed geargumenteerd wordt gebracht. Bij Theo van Gogh was dit eerste soms ver te zoeken.

    Ten derde: wat verloedert onze taal toch :mad:.

    Ruben
     
  15. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Andy01; Als je het woordje Geloof eens vervangt door Rijkdom (vruchtbaar grond, goud, olie etc.), dan zie je werkelijk de redenen waarom oorlogen vaak worden gevoerd.

    Er is meer bewijs voor dat wij afstammen van twee mensen dan dat wij afstammen van apen (als je daar evolutie mee bedoeld. Evolutie op micro niveau geloof ik wel in. een dier dat zich aanpast aan de omgeving als dat erom vraagt bijv ijsbeer in ijswitte omgeving). De botten van mensachtigen, die in de loop van de tijd zijn gevonden zijn niet oplopend richting de menselijke botten.

    Hiermee bedoel ik dat deze soorten NAAST de mens hebben geleefd en dus niet verandert zijn in de mens. De mooie plaatjes die je altijd voorgeschoteld krijgt in je biologie boekje van een aap naar mens, dat is pas een fabeltje.

    Ergens waar wetenschappers of elk rationeel denkend mens graag wil zien zijn bewijzen / feiten die hun theorie ondersteund. En dat is het hem nou juist, er zijn nog NOOIT fossiele resten gevonden van tussenvormen dat de evolutietheorie moet ondersteunen. Dus dat wij afstammen van een bacterie of wat dan ook, dat verwijs ik naar de land van fabelen.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben er sterk van overtuigd dat er geen verschillende rassen bestaan. Huidskleur wordt alleen beinvloed door waar je woont, vind je het dan gek dat 99% van de mensen in afrika zwart gekleurd zijn. Heeft niks met ras te maken. Rassen heb je met dieren. We zijn toch geen wilde beesten die als we onderling met elkaar paren geen vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen? Verander de naam maar in Discriminatie
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    The missing link... interessant onderwerp.... vaak vond men een valse missing link.......
     
  18. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Vaak heeft men een missing link 'handmatig' gecreeerd.
     
  19. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Theo van Gogh zijn wat ie dacht en dat is hem niet echt in dank afgenomen....
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    ja, klopt, gecombineerde stukken van schedels, soms te gek voor woorden....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina