1. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Wat doe jij dan op feesten? Zelf vind ik hakken lekker als ik een beetje los ben, het is echt gemaakt voor het ritme. Pogo' ers moeten hard aangepakt worden, als je elkaar in elkaar wilt rossen ga je maar op freefighten of naar een metalfeest, dat heeft niks te maken met hardcore.

    Tja, je hebt enigzins gelijk. Daarentegen, als ik een Akira (ik noem maar iets) hoor draaien klinkt het tof, maar ik kan er best weinig mee. Ik ga naar feesten om lekker uit mijn dak te gaan, en dat gaat naar mijn mening het beste op die typische MoH sound (met van die makkelijke melodieen enzo)'

    Tuurlijk, op een feest dat ppur op terror is gericht gaat het er heel anders aan toe. Maar als je er aan stoort, waarom ga je dan naar een Thunderdome of een MoH? Houdt het dan lekker bij die terrorfeesten, hoef je niet naar mensen te kijken die dat 'kippendansje' doen

    Waar en niet waar. Aan de ene kant krijgen we nu Korsakoff die hele makkelijke hitjes scoort met nummers die niet eens door haar zelf zijn geproduceerd. Haar set op Thunderdome was echt tenenkrommend, op een gegeven moment moest de MC zelfs de nummers aan elkaar gaan praten.
    Dan heb je ook nog Evil activities, en Paul die niet verder komen dan variaties op één melodie. (zie bijvoorbeeld Stay within the family of Hardcore state of mind), dat is gewoon nep. Lekker voor een feest, maar die gasten doen al sinds 2000 niks anders. (toen met bijvoorbeeld Floating around in xtc)

    Aan de andere kant betekent het dat feesten groter worden. Dat de aankleding tig keer beter wordt. Dat hardcore of terror terugkomt op feesten als Misteryland. Dat we ons niet meer hoeven te ergeren aan debiele vooroordelen, aangezien niemand het in zijn hoofd haalt om een gigantische groep mensen in een keer tegen zich te hebben. Het heeft gewoon voor- en nadelen, en je moet je op beide zien te focussen. :)
     
  2. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Pogo'en is met zijn allen zo hard mogelijk tegen elkaar op beuken, met als bedoeling elkaar omver te krijgen. Komt oorspronkelijk uit de punkscene.
     
  3. JDA

    JDA Guest

    Zoals eigelijk al die rockers doen in de "mosh pit". Alleen vind iedere rocker het vet en bij hardcore is dat niet zo. Daar lopen dus alleen die domme wazi's te pogo'en en andere mensen te irriteren. Je herkent t wel als je een keer naar een feest gaat...

    Trouwens nog mensen naar Thunderdome geweest? Kstond meestal links voor of vooraan in t midden. Khad echt bijna geen last van pogo'ende kleuters, alleen 2 of 3 ofzo maar die duw je zo weg :).

    En nog mensen naar Mindcontroller?
     
  4. BartAtS

    BartAtS Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Bestaat er in die zgn. Hardcorescene van jullie ook zoiets als een "Unity-gevoel"? Een besef van het feit dat smaken verschillen? Dat iedereen er een eigen mening en gedachtengang op nahoudt? En dat het uiteindelijk om de gezamenlijke voorliefde voor een bepaalde muziekstroming gaat?

    tsss...
     
  5. Jaywalker

    Jaywalker XBW Elite

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe dans jij dan op die zogenaamd gruwelijke muziek?
     
  6. nfsu dragmaster

    nfsu dragmaster Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon stuiteren tussen plafond en vloer heerlijk
     
  7. Nijmegendabest

    Nijmegendabest Registered User

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er weer wat hardcore cd's bij. Veel oude Catscan nummers erop:
    -End of Tomorrow
    -The Daylight Burn
    -Pallet Distorition
    -The World is Mine
    -Time To Loud
    -Be Unforgettabble
    Ophidian - Butterfly (VIP) en Angel,

    Wat vinden jullie van jump? :)
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2005
  8. firefalco

    firefalco Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    die enzyme x is zeker zo'n sk8rtje ofzo,,

    maarre om het over hardcore te hebben. hardcore 4 life!!! binnenkort komt trouwens angerfist bij mij in de buurt :)
     
  9. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Angerfist woont bij mij in de buurt :p

    Maar is Korsakoff nou die dame, Lindsay van der Eng of is het nou die kerel (en nee, ik bedoel outblast niet, zo n00b ben ik ook weer niet :D)?

    EDIT: Lama, al gevonden:

     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2005
  10. JDH

    JDH Born to Rock

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    Ksnap niet dat jullie hardcore mooi vinden. Het is alleen maar een keiharde beat en ondertussen wordt er wat knkr en racistische teksten over turken enzo geroepen. Het is zo focking ééntonig. Luister liever naar Jantje Smit of Frans Bauer.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2005
  11. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan. Dat is jouw mening. Hoef je ons niet mee lastig te vallen. :{
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Laat ik even voorop stellen dat ik geen fan ben van de hardcore muziek stroom.
    Maar wat jij hier uit zit te kramen is wel heel extreem.
    Dat er een aantal nummers bijzitten die zo zijn, dat geloof ik direct. Heb er zelf ook diversen gehoord.
    Maar om nou gelijk de hele muziek stroom over dezelfde kam te scheren, nee.
     
  13. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou nee, als je goed naar Hardcore luistert, dan is het cker weten niet eentonig. En anders is het even eentonig als Jantje Smit of Frans Bauer.
    Nou houd ik niet van alle Hardcore, maar de liedjes die ik ervan luister zijn alles behalve eentonig. En dan is het meestal MoH of Evil Activities.
    Tuurlijk, er zit een ritme in dat vaker terug komt, maar dat is bij alle liedje (Frans Bauer, lalalalalala anyone?).

    Dus denk ff na, voor een oordeel de wereld in te helpen.:)
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Omg weer iemand die harccore aan racisme verbindt, kijk ik luister geen hardcore hoor maar ken wel mensen die dat doen en dat zijn echt geen racisten. Wek ist vaak zo dat er in die kringen mensen zijn die zijn verbonden met dat soort organisaties. IK luister zelf btw liever ska en punk.
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij punk en ska is t wat chiller, daar kan je gewoon midden in de pit relaxed tegen elkaar aanspringen. En als iem agressief of te hard doet dan gaat de hele pit op hem. Ik vin t altijd wel leuk.

    Srry voor de dubbelpost
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2005
  16. xboxwhopper

    xboxwhopper xb0x freAk

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet lullig doen maar op harcore parties hier zie soms ook negers tussen springen.. Racisten die naar hardcore luisteren zijn swabbers,,
     
  17. raymondjansen

    raymondjansen Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Politiek en hardcore hebben niks met elkaar te maken.Het lijkt hier af en toe wel een lonsdale/rascisme thread.Het is volgens mij toch echt een thread dat over alles wat met hardcore te maken heeft.

    Wat betreft dat hardcore weer populairder is vind ik niet zo heel erg.Dan komen er ook meer feesten waar je naar toe kunt.Zolang ze de muziek en de hele scene niet zo belachelijk gaan maken met nummers als "de mosselman" en figuren als gabber Piet.De scene is destijds toch belachelijk gemaakt en kapot gegaan daardoor.Tenminste,zo zie ik dat.
     
  18. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb je wel gelijk aan. Als je een onbekende in de scene naar gabbers vraagt of soms zelfs hardcore, dan denken ze gelijk aan Gabber piet, hakkuhbar, mosselman, etc. Dat soort muziek en hardcore zijn twee aparte muzieksoorten.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja. Vond ze wel grappig, voor even. Maar heb toch liever de echte hardcore nu. Je ziet die oldies nu op the box, als er geen halve zal schnappi heeft aangevraagd.

    Maarja. Kijk eens naar apres-ski en popdance, allemaal flutcovers waar ze een sneller deuntje in stoppen. Trekt me totaal niet, maar goed, om weer on-topic te gaan.

    Wat zijn wat nieuwe nummers van Pavo? Ken alleen de oude nummers van hem (hardstyle is my style).
     
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Vind et niks aan, zit tussen alles in zeg maar. Hardstyle vink wel lekker maar Jump is weer net niks.
    Weer 2 cd's binnen:
    Hellraiser 2005
    MoH : Day afther the Death

    MoH is redelijk en Hellraiser is echt vet :)
     

Deel Deze Pagina