Ja , in belgie ook tenminste als ik een studielening voor mijn kinderen afsluit is dat voor de banken ok aangezien ik meer dan voldoende solvabel ben een eigen huis bezit en twee inkomens hebben , en daarom heb ik nét geen studielening nodig aangezien ik het allemaal gemakkelijk kan betalen. Maar mensen uit kansarme gezinnen kunnen hiervoor zomaar geen lening afsluiten omdat de banken het risico op latere terugbetaling te groot vinden.
Hier kan je wel een door de staat uitgekeerde studiebeurs krijgen die wordt toegekend door een commissie .
Hier zit echter een dikke adder onder het gras aangezien zij echt hun vriendjes uit de politieke kaste , eigen famillie en verder de vriendjes en kennissen uit hun eigen omgeving bevoordelen.
Ik ken hier verscheidene politiekers en aanverwanten wiens kinderen mét studiebeurs hun universitaire opleiding konden volgen en dit terwijl hun ouders duizenden euro's per maand verdienen.
De overblijvende studiebeurzen worden verdeeld volgens het gezinsinkomen waarvan de maximumgrens zodanig laag ingesteld is dat modale gezinnen met twee inkomens er niét kunnen van genieten.
Mijn overste een doctor in de scheikunde wiens vrouw apothekeres is met een grote apotheek in antwerpen hebben hun vijf kinderen allemaal mét studiebeurs laten kunnen studeren , terwijl ik wegens mijn zogenaamd te hoog inkomen hier niet kan van genieten .
De reactie van mijn overste was kort en krachtig " relaties , meer telt er niet".
Laatst bewerkt: 4 nov 2005