1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme, extreem nationalisme en white power

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 3 nov 2005.

  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Broer enzo.
     
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zit het probleem van niet kunnen lezen in de familie ?.Zojah houden we daar gewoon rekening mee natuurlijk
     
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Beter een leesfoutje dan iemand die zijn schrijftalent niet meer verder verbeterd heeft na groep 4.



    /Mod Ik heb je laatste reacties even bekijken, en ze zijn niet echt wat je zegt nuttig, stop met mensen afkraken en ga normaal discussieren of discussieer niet. -Volkoren
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2005
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Jawel , juist de grondwet zegt dat iedereen wél gelijk is ongeacht zijn kleur of afkomst.
    Als jij de termen van gelijkheid baseert op haarkleur , ras , intelligentie en afkomst dan ben je verkeerd bezig en hoor ik in de verte een arische nagalm weerklinken van ze kunnen niet zo zijn zoals wij wat ze zien niet wit genoeg en hun haar is veel te zwart om kans te maken op dezelfde baan zoals ik er een heb.
    Je hoeft niet iedereen als een broeder te zien , dit klopt , maar dan dien je hem nog wel met alle respect te behandelen en dit omdat zij ondanks verschillende afkomst en cultuur nog altijd mensen zijn net zoals jij .;)
     
  5. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde potentiële eerste officiële taal, lees het nu maar opnieuw.

    Wat jij zegt over gelijkheid klopt niet. Gelijkheid betekent dat er voor de wet geen onderscheid mag worden gemaakt op grond van huidskleur, geloof, ras, etc. Kans op banen, sja, daar vindt op zowat alle verschillende kenmerken van personen "discriminatie" plaats. Hoeveel mensen van 50+ zitten er nu in de bijstand die keer op keer afgwezen worden bij sollicitaties omdat ze te oud zijn?

    Maar wat ik bedoelde te zeggen met mijn statement over gelijkheid is dat een land het volste recht heeft een streng asielbeleid te voeren. Als je geen buitenlanders wil binnenlaten hoef je dat voor mij niet te doen hoor. :+
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    En daarvoor hebben ze de indianen van hun eigen land verdreven en afgeslacht , en hetgeen er van overbleef in reservaten gestopt waar er nog vele duizenden zijn omgekomen van de honger .
    De blanken hebben inderdaad de usa gesticht nadat ze hem eerst hebben gestolen door middel van uitmoording en gevangenneming van de oorspronkelijke bevolking.|:- |:-
     
  7. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, je zit hier echt helemaal fout! De grondwet zegt dat iedereen voor de wet gelijk is, ongeacht kleur, afkomst, etc. Sorry hoor, maar een blank persoon is anders dan een neger. Dat zie je toch? Niks negatiefs mee bedoeld ofzo, maar er ís verschil. Niet dat je daar mensen op moet beoordelen, dat bedoel ik niet. Soms draven mensen een beetje door wat betreft gelijkheid vind ik. Of vind je het ook oneerlijk dat sommige mensen wel naar de universiteit gaan, en andere niet omdat ze dommer zijn? Is ook een soort van discriminatie als je het zo wil bekijken.

    Je begrijpt m'n volkomen verkeerd trouwens. Lees hem nog eens door.
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dat mensen wel of niet naar de universiteit gaan heeft helemaal niets met hun afkomst of ras te maken.
    En wie zegt dat iemand die niet naar de universiteit geweest is een dommerik is .
    Alles staat of valt met de omgeving waarin je bent opgegroeid .
    Als je in een gemiddeld gezin in nederland en belgie opgroeit zal je véél meer kans hebben om je studies op universitair niveau voort te zetten en af te ronden aangezien je ouders dan voldoende kapitaalkrachtig zijn om dit alles te bekostigen.
    Als je echter in een gezin opgroeit dat in de marginaliteit verzeild geraakt omdat je ouders werkloos zijn , of aan géén werk kunnen geraken omdat ze van allochtone afkomst zijn en die op de grens van de armoede leven .
    Wel in zo een geval mag je nog zo intelligent zijn als je wil , toch zal je latere universitaire studies op je buik mogen schrijven omdat het in zulke situaties financieel niet haalbaar is om je verder te laten studeren .
     
  9. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Intelligentie is anders ook voor een groot deel erfelijk bepaald, net zoals huidskleur etc.
     
  10. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Vierhonderd jaar geleden ja.
     
  11. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Hey! Dat is heeeeeel wat anders dan wat je eerder zei!
    Jij vind dat iedereen de Nederlandse taal moet kennen! Dat is heel wat anders dan vinden dat iemand z'n moedertaal niet mag praten op straat omdat meneer weet ik veel wie dat niet leuk vindt.

    Het kan me btw geen reet schelen (om het maar zo te zeggen) of jij dingen oppikt van anderen :) Dat zou helemaal niets mogen uitmaken :)

    Nederlandse taal kennen --> dat is wat je wilt
    Geen moedertaal op straat kunnen spreken --> dat is wat je zei

    Verschil? Of ben ik nou ontzettend dom?
     
  12. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    In mijn ogen is er geen verschil. Ik snap dat mensen zich eraan storen dat mensen Turks praten waar ik bijsta. Een vriend van me ging op het werk met zijn vader Turks praten waar ik bij stond. Die gozer is echt de tofste Turqoe die je kan bedenken, maar het was wel irritant. Ook al heb je een privegesprek op straat, ik hoor het. Als ik bij de bakker sta en mensen praten tegen elkaar Marrokaans bijvoorbeeld, dan ereger ik me eraan. En dat bedoel ik ermee. ;)
    Ik ben gewoon ervoor om heel de wereld Engels te laten praten, maar dat zal niet gebeuren.
    Mensen zouden gewoon Nederlands moeten praten om minder wrijving te laten onstaan, als mensen andere mensen begrijpen dan zal het een heel groot stuk spanningen oplossen. Ik bedoel er gewoon mee dat mensen het van mij niet moeten, maar dat het gewoon veel beter is in mijn ogen om op straat Nederlands te praten.
     
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Over dat Turks op straat spreken: who cares. Als ik in Limburg kom versta ik ze ook niet. Lekker boeiend. Zolang ik niet alleen maar Turks hoor om me heen maakt het mij niet uit, als ze de Nederlandse taal maar een beetje machtig zijn. Wat voor taal ze in de privé sfeer spreken moeten ze zelf maar weten. Kom op zeg, we hebben hier geen totalitair regime ofzo.
     
  14. X-Box-Ace

    X-Box-Ace Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    @Svennies: In Nederland kan iedereen die dat wil gaan studeren, een lening afsluiten.. ben je meteen mooi gemotiveerd om het te halen (praat uit ervaring). je punt is wel goed....

    in het algemeen moet er afgestapt worden van het WIJ en ZIJ idee.....er zijn in dit kleine landje alleen maar mensen, mensen die met elkaar zullen moeten leven.
     
  15. X-Box-Ace

    X-Box-Ace Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    een andere taal gebruiken in gezelschap kan vergeleken worden met het dragen van lonsdale kleren eerder in dit topic.....in principe is er niks mis mee, het kan alleen wat misvattingen teweegbrengen die voorkomen kunnen worden............
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zou je dat onderscheid niet mogen maken? We hebben toch twee duidelijke groepen, de autochtonen en allochtonen. Dat wij en zij onderscheid mag je best maken vind ik. Er is soms haat en nijd tussen die groepen. Hoe moet je dit dan noemen? "Haat en nijd onderling tussen de Nederlandse bevolking"? Een beetje hypocriet als het duidelijk om binnen- en buitenlanders gaat als je het mij vraagt.
     
  17. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Originally Posted by Busterrr:
    We found a house full of illegals and would like to know what we can do about it? should we call the law? should we call ins? what should we do to remove this terrorist threat?

    Die gasten zijn echt helemaal de weg kwijt... echt verbazingwekkend triest dit sort mensen.
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja , in belgie ook tenminste als ik een studielening voor mijn kinderen afsluit is dat voor de banken ok aangezien ik meer dan voldoende solvabel ben een eigen huis bezit en twee inkomens hebben , en daarom heb ik nét geen studielening nodig aangezien ik het allemaal gemakkelijk kan betalen. Maar mensen uit kansarme gezinnen kunnen hiervoor zomaar geen lening afsluiten omdat de banken het risico op latere terugbetaling te groot vinden.
    Hier kan je wel een door de staat uitgekeerde studiebeurs krijgen die wordt toegekend door een commissie .
    Hier zit echter een dikke adder onder het gras aangezien zij echt hun vriendjes uit de politieke kaste , eigen famillie en verder de vriendjes en kennissen uit hun eigen omgeving bevoordelen.
    Ik ken hier verscheidene politiekers en aanverwanten wiens kinderen mét studiebeurs hun universitaire opleiding konden volgen en dit terwijl hun ouders duizenden euro's per maand verdienen.
    De overblijvende studiebeurzen worden verdeeld volgens het gezinsinkomen waarvan de maximumgrens zodanig laag ingesteld is dat modale gezinnen met twee inkomens er niét kunnen van genieten.
    Mijn overste een doctor in de scheikunde wiens vrouw apothekeres is met een grote apotheek in antwerpen hebben hun vijf kinderen allemaal mét studiebeurs laten kunnen studeren , terwijl ik wegens mijn zogenaamd te hoog inkomen hier niet kan van genieten .
    De reactie van mijn overste was kort en krachtig " relaties , meer telt er niet".
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2005
  19. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus over 400 jaar is het land van de allochtonen, aangezien ze het dan toch hebben overgenomen
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Daar zullen wijlie allemaal dan géén last meer van hebben , en zulke redeneringen snijden géén hout aangezien je dit niet mag vergelijken met de amerikaanse kwestie .
    De allochtonen die hier wonen verjagen toch geen autochtonen uit hun huizen en nemen hen hun land en vrijheid niet af en ze worden ook niet op massale wijze vermoord en de overlevenden in reservaten gestopt.
     

Deel Deze Pagina