1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Snavel van eend opgeblazen :(

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 18 nov 2005.

  1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat er nu 2 standpunten door elkaar worden gehaald.
    We hebben het in deze thread even over het nationaal belang, niet over de 3e wereld, dat is een hele andere zaak. Is ook erg natuurlijk, maar het gaat nu over Nederland.
    Vroeger was een rotje in de bek steken van een eend niet ´stoer´, en liepen er niet zo veel (allochtone vaak) criminele jongeren.
     
  2. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf rotje in hun bek douwe :/

    Opsluiten voor 5 jaar :/ stelletje achterlijke berggeiten ,respectloos, mogen ze branden in hel.
     
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Argus; Misschien is het inderdaad wel een beetje zo. Hoe stom het ook klinkt, dat van honger en aids kijkt gewoon niemand echt meer van op.

    Ik snap je punt. De verontwaardiging zit em (bij mij) in het feit dat een weerloos beest op zo'n laffe manier wordt aangepakt. Zelfe als bij dat opgehangen hondje van laast. Dat is gewoon triest en had niet gehoeven.

    Klote dat er overal ter wereld mensen dood gaan om wat voor reden dan ook, maar dat betekend voor mij niet dat ik voorbeelden als deze maar negeer, alleen omdat er overal rotzooi aan de gang is.

    Ik hoop nog steeds dat de daders gepakt worden en liever niet door de politie.
     
  4. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Je bent geen haar beter met al je haat.
     
  5. Fusion

    Fusion Someone unfreeze me!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    De houding van Argus geeft nou precies aan waarom dit soort
    dingen (steeds) vaker gebeuren.
    Ik mag me niet druk maken omdat het 'maar' om een eendje gaat??
    Laten we even voorbij gaan aan het feit dat iemand die tot dit
    in staat is, niet helemaal normaal en gewetenloos is.
    Volgende keer duwen ze dat rotje in de onderbroek van het
    6-jarige buurmeisje.. who cares?

    Waarom zou je onverschillig moeten zijn naar dierenleed toe, omdat er toevallig ook mensen lijden.. :/
    Maak dat het lijden van duizenden andere dieren minder erg?
    Aangezien ik mij niet superieur voel tov andere diersoorten, maakt het voor mij geen verschil.
    Het doet me allebei evenveel!

    Iemand die in staat is een weerloos, nietsvermoedend, geen vlieg kwaad doend (!!) dier zo te mishandelen
    mag van mij ASAP van deze aardbol verdwijnen!!
    Dat soort "mensen" heb je niks aan.

    En ik ben in elk geval blij dat mensen zich om dit soort dingen nog "druk" maken.
     
  6. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa

    lache.
     
  7. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    |:- :{
    Jij valt onder 1 van die mensen die fusion bedoelt :confused:
     
  8. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok fijn. Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Echter in een land waar dagelijks duizenden varkens, kippen, runderen en paarden systematisch omgebracht worden dat het een lust is, klinkt het nogal hypocriet om je druk te maken om een eend. Ik ben wel eens in zo'n kippenslachterij geweest, dat is echt geen leuke bedoeling. Eet smakelijk met je hypocriete schnitzel.

    Misschien moeten we dan ook maar alle vleeseters eens aan een haakje hangen en volgens dezelfde procedure als die dieren ombrengen. Ongenuanceerd, of niet? Volgens mij kan je dat beter nuanceren tot "jammer dat die dieren zo mishandeld worden, als wij allemaal geen vlees eten is dat leed er niet meer". Hetzelfde geld voor de eend, als wij allemaal geen dieren meer mishandelen is dat leed er niet meer. Lijkt mij een stuk humaner en minder bloedig dan de oplossing die hier door de meesten word voorgedragen (a la rotje in hun eigen gezicht duwen).

    Kom toch op zeg, jullie kunnen toch wel verder denken dan de basisschool reacties die hier geplaatst zijn (met uitzondering van sommigen hier). Bijna iedereen eet vlees en er zijn een heleboel sportvissers in ons land. Vlees is misschien nog een levensbehoefte, maar ik betwijfel of dat geldt voor de sportvisserij.

    Fusion, jij snapt mijn punt ook niet. We maken ons zo druk om een eend, terwijl er zoveel dierenleed is. Dat je dan nu zo geschokt bent, vind ik nogal raar. Ik maak me er echter niet druk om en vanavond eet ik een lekker stukje vlees. Ik zou mezelf als hypocriet moeten bestempelen als ik dan vervolgens wel de mishandeling van een eend zou moeten bestempelen als heel erg en moorddadig, terwijl ik niet bij het leed van een varken stil sta. Als de daders gepakt worden en een paar uurtjes lullen met een psycholoog á 100 euro per uur, dan vind ik dat best. Al dat gezeur over de daders een rotje in 'hun strot douwen' vind ik net zo barbaars als de daad zelf.

    Het is jammer dat hier zoveel onderbuikgevoelens zijn, terwijl we dan toch eigenlijk ook van onze eigen praktijken moeten walgen (met uitzondering van de vegetariërs, hoewel de soja oogst ook niet helemaal eerlijk verloopt).

    Joene90 . Ik lach niet omdat er een dier is afgemaakt en Fusion doelde op mij, dus niet op The-Guardian. Of ben jij ook al zo'n facistische "Als je niet met mij bent, dan ben je tegen mij" figuur (a la George W Bush)?
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Jezus zeg! Dit soort dingen kan ik zo kwaad om worden! Je bent toch niet goed bij je hoofd man tegen zo'n weerloos beest, zowiezo moet je er vanaf blijven.
    Gvd zeg, wat wonen er hier een stel zieke en gestoorde mensen in dat land.

    Ik hoop echt dat ze gepakt worden en keihard genaait worden. Zal wel niet gebeuren, het is tenslotte Nederland. Na 1 week staan ze weer buiten en in het zwaarste geval krijgen ze een taakstraf van 50 uur ofzo. Triest gewoon, maarja, het is Nederland. Ze zullen wel weer een slechte jeugd hebben gehad ofzo, dat soort shit hoor je altijd.

    Die gasten moet je gewoon met een hele groep een keer finaal in elkaar stampen, een flink ook.
    Kijken of zij het leuk vinden om vuurwerk in hun bek gepropt te krijgen!

    Ik ben hier echt woest over.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  10. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je vegetariër bent. Gefeliciteerd: bezoek eens een psycholoog! Ook leuk om cadeau te geven.

    Als je vleeseter bent, wil jij ook een haakje door je hoofd? Kunnen we gezellig naast elkaar hangen in het vriesvak! Misschien nog even bijpraten over de laatste vleeskruiden.
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sorry hoor, dat we kwaad worden over zinloos en extreem pijnlijk geweld tegen een dier.

    Laat me raden? Je vind het vast ook niet erg of niet bijzonder dat die hond van de week is opgehangen?
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  12. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben je vegetarier of vleeseter? Vraag het me alleen af.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Weet je wat, we sturen ze 4 weken naar Hawai! Kunnen ze even bijkomen. We mogen ze natuurlijk niet te hard aanpakken.
    Die arme jongens zeg.......
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  14. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Wil je me vraag nog beantwoorden? Ben je vleeseter of vegetariër?

    Nee, ik vind het geen goed idee om deze mensen naar Hawaï te sturen. Dat zou ze belonen, wel vind ik dat ze behandeld moeten worden zodat ze weten dat je geen rotjes in de snavel van een eend mag duwen. Dat word niet geaccepteerd. Wel hoorde ik dat je bij de landmacht 4 weken lang een konijn mag verzorgen om het diertje vervolgens op te moeten eten. Daar betalen we dan weer belasting voor. Mjam!

    Met betrekking tot de hond: hoeveel stukjes vlees heb jij deze week gegeten?
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    'Mensen' die tot zulke daden in staat zijn sporen niet. Ze hebben blijkbaar geen respect voor leven en dood....

    Als ze de daders ooit te pakken krijgen zullen ze zo`n lichte straf opgelegd krijgen, dat ze het een volgende keer weer zullen doen. Maar dat is het zieke rechtsysteem in Nederland met mazen zo groot dat er met gemak een kudde olifanten doorheen loopt.

    Dit soort figuren moeten ze gewoon in een isoleercel pleuren, zei geen respect voor anderen levende wezens, wij ook niet voor hun......
     
  16. Belachelijk dit natuurlijk. Maar helaas gebeuren dit soort dingen dagelijks, alleen worden ze dan snel en pijnloos afgemaakt, hoewel ik het echt ziek vind dat je die beesten bewust zoveel pijn kan doen.
     
  17. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    ik kan de redenering van argus wel begrijpen, maar deze actie is niet goed te praten.
     
  18. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Argus, je hebt inderdaad een raar punt in onze maatschappij te pakken. Wij letten op de kleine dingen, terwijl grootschalige dingen compleet over het hoofd gezien worden.

    Toch zijn er hele belangrijke verschillen...

    Al die dieren die in ons vriesvak liggen, liggen daar met een reden, deze beesten voorzien ons (de mens) van onze primaire levensbehoeften, namelijk voedsel. De mens staat tenslotte nogsteeds boven het dier op de rangorde en dat moeten we af en toe niet vergeten. Dieren zijn altijd hulpmiddelen geweest om aan onze behoeften te voorzien, of je het nu leuk vindt of niet. Dat neemt niet weg dat wij deze dieren nogsteeds met respect en op een juiste manier moeten behandelen. Hygiëne, biologisch voedsel enz, laat duidelijk zien dat Nederland daar mee bezig is. Wij behandelen de dieren zoveel mogelijk met respect en op een juiste manier, binnen de grenzen, want uiteindelijk moeten de dieren ons weer voorzien van onze primaire levensbehoeften.

    Bovenstaande proces om voedsel te verkrijgen kun je ook op geen enkele manier vergelijken met het voorval van die eend. Dit dier is op een ronduit barbaarse manier, en met compleet verkeerde bedoelingen aangevallen en zo goed als om het leven gebracht. Puur vanwege eigen amusement is deze eend op een verschrikkelijke wijze aangevallen, iets wat compleet verschilt met de manier waarop Nederland in de slachthuizen te werk gaat. Als dit ook maar op een of andere manier wel vergelijkt, en zelfs overeen vindt komen, dan ben je compleet verkeerd bezig.

    Klopt, laatst heb ik een documantaire gezien over de behandeling van zeehonden op de Noordpool, die gewoon werden neer geknuppeld. Heel ziek, maar dit soort dierenleed wordt op een zelfde wijze verafschuwd hier in Nederland als dat er met dit eendje gebeurd. Waarom merk je hier dan niks over? Een woord: 'Media', wat men ons laat zien, daar reageren wij, vaak emotioneel, op.....
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Jongen, ik ga geen eens de moeite meer nemen om op jou te reageren. Kennelijk vind jij het normaal dat eenden worden opgeblazen voor de fun en dat honden worden gewurgd voor de fun.
    Tenminste, zo kom je op mij over.

    Wat er in de Nederlandse vleesindustrie gebeurd is ook niet zuiver, maar dat staat los van deze zieke daad.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  20. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik raad je eens aan om eens op 's nachts met de auto eens dicht langs een veetransport te rijden. Laten we het zo zeggen: ik zou er niet in willen zitten.

    Ik praat de actie ook niet goed, maar aan de andere kant vind ik het nogal hypocriet om die mensen vervolgens op de door velen voorgestelde straf te straffen. Emoties zijn bij voorbaat slecht en leiden tot een slecht oordeel, je moet je daar dus ook nooit door laten leiden. Gelukkig kunnen professionele rechters dat en daarom ben ik ook blij dat Joost Eerdmans z'n jury systeem er nooit doorheen krijgt.

    Ik begrijp de afschuw wel, maar mijn punt is ook niet om het goed te praten, maar wel om de reactie op deze daad enigzins te nuanceren tot een wat beter gebalanceerd niveau. Waar mijn reactie vooral betrekking tot heeft zijn de mensen zoals Kameo, die zich door onderbuikgevoelens laten leiden tot een compleet geschift strafbeeld. Ik zie dingen als ophangen, branden in de hel en isoleercellen. Ik vind dat nogal facistische ideeën. Op het moment dat je zo denkt heb je of niet de controle over jezelf of je bent zelf erg ziek.

    De vergelijking tussen de vleesverwerkende industrie en dit zinloos geweld is om de hypocrisie aan te tonen in onze maatschappij. Vissen is toch ook een geaccepteerd iets, denk eens na over wat je zegt. Waarom mag je wel een haakje in een vis z'n smoel duwen, maar je mag niet een rotje in een eends z'n bek duwen. Er is nog nooit een vis naar mij toegekomen om te vertellen dat hij het wel okay vond, die haakjes. Ik heb vaak genoeg gezien dat zo'n sportvisser per ongeluk zo een helft van een vis z'n kieuwen eruit trekt tijdens het verwijderen van het haakje. Lekker voor die vis. In zo'n perspectief zie ik het dan ik hoor echter zelden een protest daartegen. Dat mag dan weer wel?

    Voordat iemand weer tot valse conclusies komt (Kameo onder andere, die zogenaamd niet meer met mij wil discussiëren omdat hij zelf geen argumenten meer heeft en zich op een Geert Wilders manier van de zaak probeert onder uit te komen). Ik vind dat de daders naar de psycholoog moeten voor behandeling, want dit is wel een misdaad. Dan rijst de vraag, wat te doen met de sportvissers?
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2005

Deel Deze Pagina