Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Een gen-"defect"... Een "gebrek aan liefde in de kinderjaren"... Tjonge, wat een "vreemde" verklaringen, met alle respect... Maar er is géén wetenschappelijke verklaring die helemaal correct of waterdicht is... Tot nu toe dan... De hersenen van homo's zouden ietsje anders zijn dan die van hetero's... Ach... Of dat zo is, het zal mij niet boeien... Als ze dat echt kunnen aantonen, okee... Maar dat verandert niets aan het feit dat "liefde" op zich een waarde is die centraal staat... Je houdt van iemand of je doet het niet, of je nou homo bent of hetero... Dat boeit toch helemaal niks...

    Voor jongens en meiden die gepest worden op school of anderszins omdat ze enigszins ander gedrag vertonen dan de doorsnee hetero van die bepaalde leeftijd is wel vervelend... Uiteindelijk houdt dat dus op als ze daadwerkelijk verliefd worden op een meisje of vrouw... Daarmee vervalt de "verdenking" dat ze homo zouden zijn... (een vrij strak en rigide "hetero"-regime moet ik zeggen, maar sommige jongeren kunnen behoorlijk afwijzend staan tegenover alles wat ook maar enigszins riekt naar "homo")... Ik kan me het wel voorstellen dat dit (tijdelijk) heel wat onzekerheid met zich meebrengt... Maar als je homo bent, dan is er eigenlijk geen twijfel meer, hoewel ook veel homo's aanvankelijk twijfelen... Er is uiteindelijk echter geen twijfel mogelijk, en wéét je dat je homo bent, omdat het een emotie is en geen keuze... Je BENT het gewoon, er is geen ontkomen aan...

    Vandaar dat alle "verander"-praktijken via psychologie en zelfs eventuele dwang om zich als hetero te gedragen totaal zinloos...:D
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2006
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nu ook, maar toendertijd niet echt. Bovendien was ik (en nu nog een beetje) erg op mijzelf. Zo leek het alsof ik nooit met meisjes praatte etc.
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Hellspawn , je mag ze het niet kwalijk nemen dat ze het verkeerde woord namelijk een gen-defect gebruiken om hun woorden beter te kunnen plaatsen.
    Een vriend van mij werkt mee aan een onderzoek van de genen op universitair niveau en het ís namelijk zo dat de sexuele voorkeur van de mens bij de ontwikkeling als embryo in de moederschoot wordt vast gelegd en dit wordt bepaald door een variatie in de menselijke gen-structuur.
    Het is diezelfde gen-structuur die ook ons uiterlijk , haarkleur en onze eigen unieke persoonlijkheid vorm geeft , en als je rondom je naar je medemens kijkt zul je een enorme variatie en verscheidenheid zien die het menselijke ras zo uniek maakt en dit gebeurt niet door een zogenaamd gen defect , maar wel door een gen-variatie die tergelijker tijd bepaald dat mensen hoewel ze op elkaar kunnen gelijken ze toch zo verschillend van elkaar zijn. Hij zei er ook bij dat wat de natuur betreft het volkomen normaal is dat we in het menselijke ras dan uiteindelijk uitkomen op een driedeling wat betreft de sexuele voorkeur namelijk de homo's , lesbiennes en hetero's en er is eigenlijk nog een vierde groep die zich op sexueel gebied niet gebonden voelt aan één voorkeur , namelijk de bi-sexuelen.
    Het is zo dat er op dit gebied géén standaard bestaat in de natuur aangezien daar de variatie in gen-structuur geldt , die beroemde standaard is door de mensen zelf in het leven geroepen die niet beter wisten en daarom alles wat anders was dan zij veroordeelden.
    kortom , wij zijn allen gelijk , alleen onze sexuele voorkeur is verschillend en zijn en blijven wij allen gelijk , namelijk een medemens die ieder voor zich het recht heeft om zijn geluk en liefde te zoeken op zijn manier .

    Edit: @milady , groetjes terug en als jullie aan je grote kinderwens beginnen,laat maar iets weten via pm als jullie willen , dan kunnen wij van hieruit met jullie meeleven. svennies.*) ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2006
  4. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt Svennies... Er kan wat betreft seksuele voorkeur geen sprake zijn van een "gen-defect"... Als een gen defect is, betekent dat een bepaald gen niet goed zou werken, beschadigd zou zijn... Met als gevolg een mens die op een bepaalde manier "defect" is... Maar dat is wat betreft homo, hetero of bi onmogelijk... De benaming gen-defect is dus fout in dit kader, ik hoef het ook niemand kwalijk te nemen... Het is gewoon een niet-doordacht etiket, simpel... Het is een denkfout die snel gemaakt is, omdat dat wat afwijkt meestal wordt gezien als iets dat mogelijk ziek is of gevaar op kan leveren...

    Dat brengt mij op het onderwerp van de angst... De angst voor alles wat "anders" is... Nu zullen een aantal mensen misschien zeggen dat dat flauwekul is, waarom zou je bijvoorbeeld angstig moeten zijn voor homo's... Maar toch is het zo in bepaald opzicht... Het is een natuurlijke reactie dat mens of dier bang zijn voor iets dat anders is dan het gangbare... In de vrije natuur betekent een verkeerde inschatting bijna altijd je dood, dus moet je steeds op je hoede zijn... Achter elke boom kan de dood schuilen in de vorm van een roofdier (het "andere")... In de mensenwereld zijn wij ons er vaak niet van bewust, dat we deze basisangst of liever basisvrees nog steeds in ons dragen... Dat moet ons behoeden voor het gevaar... Voor sommige situaties werkt die vrees natuurlijk nog steeds goed en is hij uitstekend, maar wat betreft mensen die een andere huidskleur hebben of een andere seksuele geaardheid wordt die vrees onbewust gebruikt als angst voor het onbekende, dat wat niet alledaags is en dus niet tot de eigen groep behoort... Dit kan volgens mij één van de redenen zijn om homo's af te wijzen, omdat ze niet tot de meerderheidsgroepering behoren, de heterogroep dus...

    Zonder bewustzijn van je eigen beperkingen en angsten loop je de kans dat je de verkeerde keuzen maakt, Socrates zei ooit al dat zelfkennis het allerbelangrijkste is: ken uzelve... Maar niemand kent zichzelf als hij geboren wordt... En het is maar de vraag of je ooit tot zelfkennis zult geraken... Iedereen moet de weg van het leven namelijk opnieuw afleggen, vandaar dat er over het algemeen genomen in de geschiedenis feitelijk weinig maatschappelijke vooruitgang is in het menselijke bewustzijn... Dit is iets strikt individualistisch en persoonlijks, als er al sprake kan zijn van enige vooruitgang in je eigen psyche en/of "zijn"... Misschien is het woord "vooruitgang" in dat opzicht zelfs een verkeerd woord, wellicht moet ik dat vervangen door het woord "leren"... Het enige waar we zichtbaar "vooruitgang" in boeken is in de techniek, zo lijkt het... Oude religies hebben geprobeerd om hier verandering in aan te brengen, maar dat is slechts op kleine schaal soms gelukt in de verhouding tussen meester en leerling...

    Iedereen wordt lid van de groep en krijgt de samenlevingsnormen ingeprent... Niks mis mee, zonder opvoeding kan een kind niet overleven... Maar zelfkennis is het allermoeilijkste wat er bestaat in ons leven, dat leer je niet één, twee, drie... Het ligt vaak aan wat het leven op je pad brengt en op welke manier je emotionele intelligentie tot uiting komt in je persoonlijke bestaan... ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2006
  5. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar ligt de oorzaak van homoseksualiteit? Waar ligt de oorzaak van heteroseksualiteit?
    Beide vragen zijn in feite irrelevant. Het is geen belangrijke vraag als je inziet dat homoseksualiteit geen ziekte is, maar gewoon een variant op seksueel gedrag.

    Maar goed, toen ik gevoelens voor een vrouw begon te ervaren heb ik veel naar mogelijke oorzaken gezocht. Maar dat was vanuit mijn gevoel om geen lesbienne te willen zijn en een zondebok aan te kunnen wijzen zodat ik me beter zou kunnen voelen. Want had het een oorzaak waar ik niets aan kon doen dan zou ik het, toen, beter kunnen accepteren. De oorzaak heb ik niet gevonden en gelukkig hoef ik dat nu ook niet meer. Het is niet belangrijk.

    Had de huisarts mij eerder gezegd: hier heb je een pilletje en dan ben je er vanaf dan had ik het toen hoogstwaarschijnlijk genomen. Maar dat wonderpilletje bestaat niet en zal er ook nooit zijn. In ieder geval zou ik nu het pilletje afwijzen omdat alles te maken heeft met zelfacceptatie. Op het moment dat je tegen jezelf kunt zeggen: ik ben gelukkig in deze situatie, is al het andere onbelangrijk.

    Mijn ouders hebben ook gezocht naar een mogelijke oorzaak. Allereerst dachten ze dat het door mijn vriendin kwam. Die had het aan mij overgedragen. Deze theorie slaat natuurlijk nergens op en waarom hoef ik denk ik niet verder te benoemen. Homoseksualiteit IS geen aandoening en al helemaal geen die je door contact overdraagt! |:-

    Toen kwam natuurlijk het verhaal van de afwijkende structuur in de hersenstam. Tja, wat wil je daarmee? Misschien is het zo en dan? Vroeger dacht men vanuit hier de homoseksualiteit te kunnen genezen en begon in de hersenkwab te snijden. Zo genas men de homoseksualiteit maar dat was niet zo vreemd want er bleef enkel een apathisch kasplantje over.8)

    Dan over de opvoeding. Ik heb een heel normale opvoeding gehad. Ik kom uit een goed milieu, mijn ouders liefdevol al 30 jaar bij elkaar, een oudere broer. Kortom een gezellige familie waarbij ook nog komt dat er in de familie, die ook nog eens enorm groot is, geen enkele homoseksuele voorkomt. Aan liefde ben ik niets tekort gekomen en ik ben ook niet over beschermd opgevoed.

    Tja waar komt het dan vandaan? Ik weet het nog steeds niet. Misschien ben ik wel een slecht proefpersoon voor alle bestaande theorieën over mogelijke oorzaken. O-)
     
  6. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    *) Zal ik zeker doen! Dus... wordt vervolgd;)
    Thanks.

    Groetjes Gabb
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat homo's wel een soort van ''defect'' zijn.
    niet dat ze daardoor minder zijn, integendeel, maar er is toch iets defect aangezien het overgrote deel van de mensheid gewoon hetero is.
    aangezien er sprake is van zo'n groot verschil in aantallen mag je denk ik gerust van een afwijking spreken.
    er zijn 99 mensen zwart maar eentje wit, dan noem je die witte toch ook een afwijkende van de rest...?
     
  8. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    erg hard!
     
  9. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom is het een 'defect' dan? Iedereen is toch anders? Iedereen heeft andere opvattingen over alle dingen, 1 op de zoveel duizend mensen heeft een bepaalde ziekte, maar die hebben toch ook geen 'defect'? Je bedoeld het misschien niet verkeerd, maar ik vindt wel dat je het een beetje verkeerd onder woorden brengt met een 'defect' en afwijking.
     
  10. elfje

    elfje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Een jongen waarmee ik en een paar vriendinnen en neef mee om ga schijnt (dat heeft een nicht gezegt zij had het er over met onze neef) op mijn neef verliefd te zijn geweest.
    Het was een beetje vaagjes allemaal. Dat was geloof ik op de middelbare school en hun twee gingen altijd met elkaar om gewoon beste vrienden van elkaar. Die jongen die ging verder eigelijk met niemand om of niet met zoveel mensen. Anyway later ging hij zich wat vreemd gedragen. Anders dan dat hij normaal deed. En toen had hij zoiets gezegt van dat hij hem leuk vond. Meer dan alleen ehm..vriendschap-leuk zeg maar:{ Hoe het verder gegaan is weet ik ook niet. Ik ga er ook niet naar vragen...dat vind ik een beetje lullig dan.
    Maar in ieder geval mijn neef heeft nu een relatie met een vriendin van mij. Die jongen vond dat dus helemaal niet leuk hé...hij was echt kwaad op hem..was best vervelend..vind ik altijd zo sneu als mensen beste vrienden zijn en dan gaat het kapot of bijna kapot door één dom dingetje. Maar later is het wel weer goed gekomen maar nu doet hij ook nog wel is een beetje vreemd over hun relatie. Dan gaat hij weer helemaal moeilijk doen. Hij was ook bang geloof ik dat nu mijn neef verkering had dat hij dan niet meer met hem om zou gaan. Onzin dus, tuurlijk laat je je vrienden niet in de steek als je een relatie heb. Je kan het toch beide doen. Met beide omgaan tegelijk of gewoon apart. Ik bedoel ik snap niet daar je zo moeilijk over doet. Echte vrienden laten je niet zitten.
    Maar over die jongen mischien dan hij ooit zou zeggen dat hij op jongens valt. Maar mischien was dat gewoon ook wel een dom kleinigheidje dat gebeurt was toen ze in de pubertijd waren. En dat hij gewoon hetero is...ik denk ook wel dat hij dat is....met uitgaan enzo dan zie ik hem toch wel met meiden zoenen..._0/
     
  11. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij gelooft blijkbaar in de macht van het getal... Als de grootste groep de ene kant op loopt, welke kant loop jij dan op? Ik neem je niks kwalijk, je mag de kant op lopen die je zelf wilt... Maar "defect" betekent feitelijk "kapot"... Dus ik als homo ben een "kapotte" hetero, als ik je gedachtengang probeer te volgen (?) Want de norm is hetero, daar zijn er het meeste van, die stel je centraal als je uitgangspunt, dus als iemand van die norm afwijkt, is hij of zij "defect"...

    De hetero's zijn in de meerderheid, daarom is homo-zijn voor de samenleving eigenlijk een probleem (geworden of zelfs: gemaakt)... Want wat moet je met die minderheid die afwijkt van de norm, van de macht van het getal? Vroeger werden homo's op allerlei manieren "gecorrigeerd", in sommige landen zelfs (nu nog) gedood... Hier in Nederland zijn ze er mee gestopt, met dat "onmenselijke" gecorrigeer... Er valt niks te corrigeren, want er is geen sprake van een "kapotte" hetero... Dat uitgangspunt is gewoon niet goed... Homo's zijn gewoon wie ze zijn, van een andere emotionele orde dan hetero's... Dus is het een denkfout om homo's steeds maar met hetero's te blijven vergelijken en in de ivoren toren van het heteroseksualisme te blijven zitten... Ik vind het kortzichtig, maar goed...

    Ik respecteer verder ieder zijn mening, ik hoef niemand wat wijs te maken... Toch probeer ik via deze topic wel te communiceren...

    Het zou beter zijn geweest, als 25% van de mensheid homo zou zijn geweest, in plaats van de huidige 5% tot 10% (gemiddeld)... Maar dan deel uitmakende van het volgende totaal: 25% hetero, 25% bi-seksueel, 25% lesbisch en 25% homo... Ja, "maar" 25% hetero, dat is meer dan genoeg... De balans is doorgeslagen, waardoor we nu onze planeet bijna vernietigen... We zijn met veel te veel mensen... Dus als ik de Natuur was geweest, had ik een andere indeling gemaakt, om mijn eigen aarde te beschermen... Maar ik heb niks te vertellen in de kosmos, ik ben een mens die tot een minderheidsgroep behoort...

    Terugkomend op de macht van het getal... Ik spreek zoveel mogelijk in het algemeen en wil niemand persoonlijk aanvallen... Je kunt met velen zijn, maar wat is kwaliteit van leven? Wat mij betreft is kwaliteit van leven dat je de ander in zijn of haar waarde laat, en niet veroordeelt tot een minderwaardig bestaan... Maar goed, ik heb mijn mening gezegd en ik sta "kwaliteit van leven" voor en niet kwantiteit... Want de macht van het getal zal best een rustig gevoel geven, een gevoel van: ik behoor tot de kudde, de meerderheid... Maar wat is dat vergeleken met de kwaliteit van een menswaardig bestaan voor ieder individu? :) Live and let live, please... :D
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2006
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @Hellspawn , mooi , erg mooi geschreven en jouw woorden gaan recht naar mijn hart aangezien jouw analyse hier tot in de puntjes klopt._O_ _O_
    En juist omdat de mensen bang zijn van het onbekende , sluiten ze zich dus af van onze medemensen die op het gebied van liefde en sexualiteit er andere normen op nahouden .
    En dat is het grote probleem , toen ik lang geleden 16 was keek ik ook met andere ogen naar homosexuelen ( schaamt zich diep voor lang geleden ) aangezien ik toen totaal géén idee over hun leefwereld en hun ikzijn had.
    Maar ik heb het geluk gehad dat ik dank zij enkele goede vrienden die homo waren , en die mij dierbaar zijn hun wereld heb leren kennen .
    En mijn beste gesprekspartners tot op heden zijn nog altijd diezelfde vrienden , en dit als wij samen zijn wordt er over het échte leven gesproken met alle pro's en contra's van doen en kunnen de gesprekken alle kanten opgaan , bijzonder boeiend dus .
    En als ik in de kroeg ga biljarten komt elk gesprek daar met die gasten altijd op hetzelfde neer , voetbal ,geld, vrouwen en auto's.
    Nu ben ik vooral blij dat mijn homosexuele vrienden van toen nog steeds tot mijn vriendenkring behoren en dat er sindsdien tussen ons altijd een soort van verbondenheid tegen de rest van de wereld is geweest en zij persoonlijk voor mij een verrijking zijn op intellectueel gebied doordat ze bepaalde problemen steeds van een andere zijde bekijken en ze nooit te beroerd zijn om op moeilijke momenten steun te verlenen , en dit dan van mijn kant uit uiteraard wederzijds is.;)
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik gezegd dat ik jullie veroordeel tot een midnerwaardig bestaan?
    geloof het niet, maar misschien is defect het evrkeerde woord, maar ik zie homo's wel als een afwijkende groep gewoon omdat ze sterk in de minderheid zijn.
    als ik homo was geweest hoop ik dat ik de kracht zou hebben nooit toe te geven en iets met een man te krijgen, dan maar mn hele leven lang alleen zijn, aan homo zijn valt niet veel te doen, maar ik zou dan denk ik niet het laten zien.
    je bent in de minderheid op de wereld, dan zou ik ook niet willen opvallen denk ik.
     
  14. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent in bepaalde opzichten ook wel in een minderheid, maar ja sommige mensen vinden dat niet (zo) erg omdat ze elkaar respecteren.
    En volgens mij zijn de personen waar jij op reageert géén homo's, daar suggereer jij wel naar
     
  15. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dit geeft maar weer eens aan hoe ongelooflijk slecht inlevingsvermogen jij hebt. Ik neem het je niet kwalijk hoor, maar ik je er wel ff op wijzen. Jij zou nooit toegeven aan je homoseksualiteit zeg je?

    Mijn vraag aan jou is of je wel eens verliefd bent geweest op een meisje. Nou waarschijnlijk wel dus. Je kent het gevoel van liefde he. Je denkt continu aan haar, wil het liefst bij haar zijn. Kan jij die liefde zomaar opzij zetten? Liefde kun je niet negeren. Jij zou je dus gaan gedragen naar de mening van anderen, terwijl jouw gevoel iets anders zegt? Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit echt een vorm van zwakte. Maar iedere homo heeft hier wel problemen mee hoor in het begin, dat moet ik toegeven. Dit is de beruchte "ontkenningsfase". Maar uiteindelijk leer je dat je voor jezelf moet opkomen ongeacht wat de anderen ervan denken.

    Maja waar ik op doel... liefde = liefde. Of er nu een slurf onder hangt of niet, het gevoel is hetzelfde :9. Jij gaat je liefde voor een meisje toch ook niet opgeven omdat "de rest" dat niet goed voor je zou vinden. Liefde IS niet te negeren. Door het te negeren word je alleen maar ongelukkig. En uiteindelijk is liefde de sleutel tot het ultieme geluk. En jij zou die sleutel dus zomaar weggooien omdat anderen dat beter voor je vinden? Er is maar een die weet wat het beste voor je is en dat ben je ZELF. Zo is dat ook bij homo's.

    Ook hier is weer sprake van dat je je misschien te veel laat meeslepen met andere mensen, zoals uit je vorige posts al bleek. Ik neem het je niet kwalijk, maar probeer ook eens een eigen mening te hebben aub.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  16. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahem... Goed lezen a.u.b. ... Ik schrijf nergens dat jij "ons" veroordeelt tot een minderwaardig bestaan... Ik schreef:

    "Terugkomend op de macht van het getal... Ik spreek zoveel mogelijk in het algemeen en wil niemand persoonlijk aanvallen... Je kunt met velen zijn, maar wat is kwaliteit van leven? Wat mij betreft is kwaliteit van leven dat je de ander in zijn of haar waarde laat, en niet veroordeelt tot een minderwaardig bestaan... Maar goed, ik heb mijn mening gezegd en ik sta "kwaliteit van leven" voor en niet kwantiteit... Want de macht van het getal zal best een rustig gevoel geven, een gevoel van: ik behoor tot de kudde, de meerderheid... Maar wat is dat vergeleken met de kwaliteit van een menswaardig bestaan voor ieder individu? :) Live and let live, please... :D"

    Ik schrijf daar toch duidelijk in: "Ik spreek zoveel mogelijk in het algemeen en wil niemand persoonlijk aanvallen..."

    Ik respecteer je mening, maar ik ben het er niet mee eens... Dat is wat anders... :D
     
  17. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    :D ik moet hier erg om lachen. Even terug naar wat je hier schrijft. Ok jij ziet homo zijn als een afwijking omdat ze in de minderheid zijn??? Niet echt een lekker argument volgens mij.
    En dan over die "kracht" van jou als je homo zou zijn geweest. Ik noem dat geen kracht maar zelfverloochening. Over kracht spreek je op een moment dat je voor de waarheid gaat en je gevoel volgt en daarmee gelukkig durft te zijn.
    Je zou dan liever je hele leven allleen blijven??????? Want als homo ben je in de minderheid en je wilt liever niet opvallen? Denk je dat het niet zou opvallen en dat je geen minderheid zou zijn als je iemand zou zijn die in zichzelf gekeerd zou leven en zijn gevoelens van homo zijn zou onderdrukken en daarom zijn hele leven alleen zou blijven. Ik denk dat je dan ook tot een minderheid zou behoren maar dan stukken minder gelukkig dan de minderheid waartoe ik behoor! ;)

    Hellspawn: niets meer toe te voegen aan jouw verhaal. Helemaal mee eens!
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Gast , dat wat jij hier zegt is gewoon gazettenpraat , en dit impliceert in eerste instantie dat jij van heel deze materie zo goed al niets afweet.
    Ten tweede is het spijtig dat je op deze manier reageert aangezien dit impliceert dat jij absuluut géén homo's en lesbiennes in je vriendenkring hebt en sterker nog ik denk gewoon dat je deze mensen gewoon negeert en uitsluit en dit op basis van enge vooroordelen.
    En dit bedroefd me zeer , aangezien jij zegt dat als je homo zou zijn , je dan de kracht zou vinden om je daar tegenover te weer zou stellen .
    Weet je echt dat je hier een grote onzin aan het verkondigen bent , je moest je schamen om zulke onzin te verkopen aan de rest van het forum en dit verpakt in jouw waarheid.
    Je moet eens écht dringend leren dat je om mensen praat die net zoals jezelf zijn en waar het enige verschil ligt in de sexuele voorkeur , en die sexuele voorkeur die er heerst tussen homo's, lesbiennes en hetero's is gewoon een variatie die de natuur geschapen heeft.
    Ik heb persoonlijk in mijn vriendenkring verscheidene homo's en enkele lesbiennes , en wéét je dat zij een verrijking voor mij zijn aangezien ik met hun over de dagelijkse problemen kan praten , en die bij crisismomenten gewoon klaar staan om mij bij te springen en te helpen en voor wie ik hetzelfde doe, vriendschap wéét je wel , en dat ik aan die als hier door jouw als minderheid omschreven groep véél meer steun , begrip en vertrouwen krijg dan in mijn echte familie , en aangezien ik uit hun steun en vertrouwen de nodige energie put om ze bij te staan wanneer ze zelf een steuntje in de rug nodig hebben .
    Dit heet vriendschap wéét je wel , en vertrouwen in elkander en daarvoor moet je je kunnen openstellen en respect opbrengen voor de persoon zelf ongeacht zijn sexuele voorkeur en dan zul jij datzelfde vertrouwen en vriendschap terug krijgen en zal je net zoals ik later terugkijken en beseffen wat een verrijking die door jou genoemde minderheid op je leven heeft gehad.
     
  19. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    elke aanvulling op bovenstaande zou overbodig zijn!_O_ :)
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ha milady , bedankt voor je steun _O_ _O_
    Weet je dat mijn bloed echt gaat koken als ik zulke onzin moet lezen als NL eagle hier verkondigd .
    Dit bewijst nog maar eens dat hij alleen een beeld heeft , alleen heeft hij bij wijze van spreken géén klank , en hoe kan hij dan in godsnaam een beoordeling maken .
    Ik kan wel een juiste beoordeling maken en daar ben ik mijn vrienden en vriendinnen dankbaar voor , ongeacht zij door de meerderheid hier als minderheid worden omschreven hebben zij mij altijd de nodige steun in mijn leven verleend en daarom ben ik hen eeuwig dankbaar en hoop ik dat ik tot nog toe een even grote steun in hun leven ben gebleken , vriendschap weet je wel.*)
     

Deel Deze Pagina