Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    briljant.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar ook over Allah , neem als voorbeeld Hans Teeuwen.
     
  3. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ongelovelijk

    Hoe overdreven kun je reageren? Is gewoon te idioot voor woorden.. Met z'n duizenden marcheren om een paar plaatjes.. ^^'
     
  4. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Dus als ik de moeder van iedereen op dit forum een stinkhoer noem dan is dat ook mijn recht op vrije meningsuiting en mogen jullie dan ook niet reageren?

    Het is zo ontzettend kinderachtig om dingen als Allah of God etc. etc. etc , onderwerpen waarvan je weet dat die erg gevoelig liggen, belachelijk te maken en dan als een klein kind gaan gaan zitten jammeren dat er mensen zijn die het niet accepteren dat je zoiets zegt.
     
  5. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je dat het helemaal gehad heb met die achterlijke figuren in het Midden-Oosten , hun mogen alles over ons roepen ''Dood aan het Westen'' , ''Christenen zijn honden'' en dan nog die gek in Iran die de holocaust ontkent .

    Kortom ga gewoon door met publiceren van dit soort artikelen , laat ze maar eens voelen.
     
  6. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    lol groenlinks ckr?:{ :9
     
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Reageren = vrijheid van meningsuiting. Wat die lui doen is ons de mond snoeren, zij willen alleen hun mening uiten. Zij willen mij hun wil opleggen door mij die ideologie van hen door mijn strot te duwen. Zij doen ook genoeg dingen die bij ons gevoelig liggen (mensen martelen, vrouwen ondermijnen), wij zeggen er wat van maar zouden zeker niet moeilijk doen als ze daar een spotprentje over maakten. Tevens gaan wij ook niet de mensen straffen door met bommen op onze rug een restaurantje in te lopen. Het is zo ontzettend kinderachtig door enige sympathie te hebben voor die mensen. We leven niet meer in de Middeleeuwen, tijden zijn veranderd/verbeterd. Dat sommige daar nog niet helemaal bij kunnen en krampachtig vast houden aan een ideaal waar je geleefd wordt om zo wanhopig een doel in je leven te creëren is their loss. Blijf dan lekker in je grot zitten mokken en laat je zogenaamde God die mensen maar straffen.
     
  8. Naish

    Naish Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon niet serieus nemen dit..
     
  9. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Och jee, daar gaan weer; Heeft tie een baard; check, heeft tie een Arabisch uiterlijk; check, Is het een Moslim; check.....ratel....ratel...ratel... Uitslag; EEN TERRORIST |:-
     
  10. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Ik snap alle reacties wel, en het lijkt op aandachtvragerij dat een aantal Islamieten zo heftig reageert op die spotprenten… Een relatief klein deel zal inderdaad bezig zijn met een vorm van aandachtvragerij…

    Maar vergeet niet dat de Islam in een aantal landen nog cultureel op het niveau staat als dat wij ooit hadden, zo’n 100 of misschien wel 200 jaar geleden… Misschien wel langer… Dat maakt die mensen niet achterlijk, maar ze lijken wel achter te lopen in vergelijking met de Europese cultuur… Ik benadruk dus dat ik ze niet achterlijk vindt, integendeel…

    Ik geloof in geen enkele godsdienst, ik ben mijn eigen paus, kerk en volgeling… Ik zoek mijn eigen weg liever dan achter andermans religieuze vlag aan te lopen… Ik beschouw het boeddhisme nog immer als de religie die het minste moorden op zijn naam heeft staan, maar toch wil ik ook met die godsdienst liever niets te maken hebben… Ik zie religie en godsdienst als een belemmering…

    Terug naar de culturen die nog sterk gerelateerd zijn aan godsdienst, in dit geval de Islam… De heersende politiek daar is verweven met godsdienst, precies zoals we hier in Europa vroeger dus ook hadden… Kerk en staat waren hier in vroeger tijden ook met elkaar verweven en werd je ook vermoord als je heiligschennis of godslastering beoefende…

    Geloof of godsdienst maakt meer kapot dan je lief is… Helaas is dat de waarheid in deze wereld… Maar nogmaals, de schreeuwers die de straat op gaan om de Deense spotprenten in de ban te doen zijn mensen van wie hun god is beledigd, dus nemen ze dat persoonlijk op… Het geeft hen in dit geval mijns inziens het gevoel alsof zij zelf beledigd worden… Want waarom zouden ze anders zo reageren?
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  11. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom moeten die mensen toch altijd zo moeilijk doen ?

    Lekker boeie dat iemand een paar plaatjes er van tekent en ze toevallig in de krant laat zetten, net of hij de enige is die dit soort spotprenten maakt en verspreid, dit is gewoon te hard opgeblazen en daarom moet de media het ook gewoon negeren.
     
  12. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    De media het negeren? Dat zullen ze nooit doen, ze smullen er van... Want dit soort nieuwsvoorziening brengt geld in het laadje, net als alle andere nieuws...

    Let wel: ik ben het zeer zeker niet eens met de manier waarop er gereageerd wordt door een aantal moslims, maar ik probeer hen wel te begrijpen... Maar begrip kan hooguit respect oproepen, hetgeen niet betekent dat ik het er mee eens ben of zo...

    Het lijkt overtrokken die sentimenten en reacties, maar wij Europeanen gaan er vanuit met onze Westerse cultuur dat wij het hoogste goed in handen hebben... Maar een andere cultuur dan de onze gaat er op zijn beurt van uit dat ze het bij het rechte eind hebben... Dat is het hele probleem: wij willen de overtrokken reacties op die spotprenten wegwuiven als irrelevant, maar dat accepteert iemand die beledigd is in zijn godsdienstige gevoelens niet...

    Wat ik wil duidelijk maken, is dat iedereen vanuit zijn eigen referentiekader denkt en spreekt en reageert... Je hebt je cultuur opgezogen als een spons, en andere culturen zijn in vergelijking daarmee raar, vreemd of zelfs erger... Maar als iedereen vanuit zijn eigen wereldje blijft praten, verandert er nooit iets... En dat gebeurt ook: niets verandert, mensen blijven conflicten maken met elkaar...

    Ik wil de wereld niet verbeteren, want ik weet donders goed dat conflicten leiden tot oorlog en dat oorlog nog immer bestaat... Blijkbaar zijn wij mensen op de één of andere manier "in slaap" terwijl we in het dagelijkse leven denken wakker te zijn... Maar we slapen, we zijn ons onvoldoende bewust van onze verschillen... We gaan er vanuit dat de rest van de wereld het fout doet en zich aan ons zou moeten conformeren... Ook dàt kan leiden tot een nieuw conflict, een nieuwe oorlog... |:-
     
  13. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar jij bent echt dom of gelovig 8)

    Een moeder is iemand uit je familie waar je wat aan hebt, steun, etc.

    Geloof zit tussen je oren en staat geschreven in een bijbel of koran, van mij mag je een koran of een bijbel uit gaan schelden daar heb je mij niet mee. En dat zielige gedoe over god en allah etc uitschelden? WTF ik ken ze niet eens, maar dat zal dan wel weer komen omdat ik niet gelovig ben :eek:

    Annyways geloof in jezelf _O_
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Hm? Zag je mij even heel de arabische wereld over één kam scheren? Je had het even gemist dat ik mijn gal spuw op de mensen die uit protest de straat op gaan, en weer andere mensen die uit protest onschuldigen opblazen in een restaurant? Je leest alleen maar wat je wilt lezen, net als die lui op wie ik mijn gal spuw. Relativeren is er niet meer bij tegenwoordig.
     
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dit echt een stomme reactie eerlijk gezegd.
    wat jij gelooft moet je zelf weten, maar ik snap de reactie van technoob echt wel.
    die spotprenten zijn puur bedoeld om anderen te kwetsen en hoe triest ben je als je dat doet...
    je weet hoe gevoelig dit soort zaken liggen en dan ook nog zoiets in een krant publiceren dan schaam ik me dat ik europeaan ben.
    ik begrijp de moslims die hier tegen protesteren wel, maar had het als het over mijn religie gedaan was nooit zo aangepakt, maar dat snappen ze niet en is ook niet erg ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  16. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Hier geldt het omgekeerde van wat ik net zei over de Europese cultuur in vergelijking met een aantal Islamitisch georiënteerde staten... Hier in Europa gelden spotprenten als een grapje, niets meer en niets minder, wij vinden een zekere mate van vrijheid van meningsuiting belangrijk... Daarom vinden we de reacties die er nu zijn over die Deense spotprenten overtrokken en zelfs overdreven...

    De pers en de artistieke wereld zijn hier in Europa vrij om te doen en te laten wat ze willen... Zelfs het koningshuis kan tot op zekere hoogte op de hak genomen worden en de politiek en het geloof ook, enz. Maar dat is niet overal zo, dat blijkt... Het geloof hier in Nederland is niet veel meer dan traditie in relatie met de politiek... Veel wetten zijn nog christelijk georienteerd, maar de invloed van de kerk is vrij zwak als het om spotprenten en dat soort zaken gaat over geloof en religie... Ze kunnen er weinig aan doen, alleen een beetje klagen met de mond...

    Daarentegen kunnen ze je vermoorden in bepaalde landen als je hun god openlijk bespot... Het klinkt bijna krankzinnig in de oren van de doorsnee Europeaan, maar het is toch zo...
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  17. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    in onze cultuur is dat normaal ja, maar de mensen die die cartoons plaatsten wisten drommels goed dat het over de wereld verspreid kwam dat was hun bedoeling ook, een beetje haat zaaien onder andere culturen.
    laat het midden oosten nou maar haat zaaien dat is wel genoeg denk ik, en dan komen de europeanen er ook nog bij die weer haat zaaien in het midden oosten, zucht:mad:
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  18. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof er geen snars van, dat de Denen eventjes de boel op stelten wilden zetten ten opzichte van bepaalde Islamitische culturen... Volgens mij hebben ze zich ECHT vergist en hadden ze niet verwacht dat het zo uit de hand zou lopen... Over dat "bewust haat zaaien" vergis je je denk ik...

    Maar goed, ze hebben hun excuses inmiddels gemaakt... Het zou ondanks de cultuurverschillen netjes zijn als de boze Islamieten deze excuses zouden aanvaarden... Laten ze hun beperkingen eens proberen te overstijgen, al is het maar één keer... Het is dan misschien niet leuk geweest, maar ach... De Denen zijn heus wel geschrokken hoor... :)
     
  19. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, ik denk dat wij een voorbeeld voor die mensen moeten zijn ipv precies hetzelfde te doen als wat zij doen namelijk oog om oog tand om tand...:mad:
     
  20. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat wij hier doen is onze business. Die cartoon was voor Denen, dat ze er in het oosten eens lucht van krijgen is niet het probleem van het westen. Deze case is simpel, in het westen mag je zeggen wat je wilt. Daar kan een Ali in het midden oosten misschien een hekel aan hebben, maar dat moeten we verdedigen. Dat die cartoons misschien onsmakelijk zijn dat is een andere kwestie.

    En jullie begrijpen het protest? Journalisten die met de dood worden bedreigd, er heerst een zeer agressieve sfeer naar blanken...hoe kun je hier sinpatie voor opbrengen? Of je bent zelf zwaar gelovig of je snapt het niet helemaal.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006

Deel Deze Pagina