Wat kan mij het schelen of Bos een gladjanus is en JP een bril draagt.
Natuurlijk kun je bepaalde politieke fouten nooit vergeten. Een oorlog voeren in Irak, die zoals the only ego al zei, nooit echt een wederopbouwmissie is geweest. En ook de fout die paars heeft gemaakt in Sebrenica is natuurlijk niet goed te praten. Persoonlijk kijk ik hoe partijen het nu doen in de coalitie/oppositie en beslis dan op welke partij ik ga stemmen. Partijen kunnen door de loop van de jaren veranderd zijn. Wat ik wel zeker weet is dat ik nooit op de CDA, VVD en andere rechtse partijen zal stemmen. Puur omdat hun standpunten mij niet aanspreken en ik het huidige beleid dat de regering voert niet goedkeur. 100 miljoen meer uitgeven aan defensie voor een "vredesmissie" in Uruzgan en dan 200 miljoen minder uitgeven aan onderwijs. Zoals we allemaal weten is de zorg er niet op vooruit gegaan en zullen wij volgend jaar gemiddeld zo'n 100 euro extra gaan betalen aan de zorgverzekering. En niet te vergeten het enorm trieste beleid van Verdonk en haar aanscherpingen van het vreemdelingenbeleid. Via een kennis van mij kan ik je vertellen dat er veel vreemdelingen/asielzoekers zijn die na een aantal jaar te hebben verbleven in Nederland, vrolijk worden teruggestuurd naar het land van herkomst. Niet iedereen heeft de goede papieren en kan zonder gedoe worden uitgezet en weer worden 'opgenomen' in het land van herkomst. Ik kan zonder te liegen 80 voorbeelden geven waarbij het onmogelijk/mensonterend/mensonwaardig en mensenrechten schendend is om iemand terug te sturen naar hun eigen land (het gaat vooral over de manier waarop dit gebeurd). Neem een voorbeeld aan de zaak Taida Pasic die na een verblijf van 6 jaar in Nederland, toch wordt uitgestuurd. Fouten die Verdonk maakt door gegevens van politieke vluchtelingen vrij te geven, zijn onvergefelijk. Wat dacht je van het gebeuren rond Hirsi Ali, waar zowel de VVD en CDA van wisten dat ze gelogen tijdens het naturalisatie proces, maar er toch een onderzoek naar doen, omdat mevrouw Verdonk opeens het idee krijgt dat ze haar weleens uit zou kunnen zetten....
De brand in het cellencomplex van Schiphol waarbij 11 mensen om het leven komen en waarna 7 illegalen worden uitgezet, is al helemaal van het absurde.
Ik blijf het moeilijk vinden om te begrijpen dat iemand rechts kan zijn. Een sociaal Nederland is in mijn mening het belangrijkste. Helaas vinden veel mensen een sociaal Nederland pas belangrijk als ze zelf in de WW belanden, in een bejaardenhuis komen te zitten of geopereerd moeten worden. Want, mensen die niet kunnen werken hebben het niet breed, in een bejaardenhuis wordt je maar 2 keer per week gewassen en wachtlijsten in het ziekenhuis los je niet op door te bezuinigen op de zorg. Ik snap wel dat veel mensen stemmen op de VVD. Uiteindelijk is het best logisch dat je op de partij stemt die het het beste voor heeft met de mensen in je eigen positie. Toch hou ik liever rekening met mijn medemens, ook al zou ik door op de VVD te stemmen het financieel misschien beter krijgen. Jammer dat iedereen egoïstisch is, want je kan me niet vertellen dat je denkt dat je een sociaal Nederland krijgt door bijvoorbeeld op de VVD te stemmen.
Laatst bewerkt: 11 okt 2006