1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doodvonnis voor Saddam Hussein

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 5 nov 2006.

  1. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Jij bent zeker de leukste thuis ?
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Aanknooppunt whaha... :)Leuke woordkeus.

    Ik vind de doodstraf niet slim. De man was toch hooguit nog tien jaar in leven geweest en zielig wegrotten is dan beter dan de martelaarsdood sterven. Bovendien, hoe ontwikkeld is een democratie als ze meteen al de doodstraf uitdelen?
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nou als hij in de VS veroordeelt zou worden zou hij ook de doodstraf hebben gekregen.. Welliswaar door een spuitje maargoed 't zelde idee.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als ik sommige geweldadige reacties hier lees denk ik echt dat sommige gamers hier games als gears of war en call of duty beter links kunnen laten liggen. Beseffen jullie wel dat een Sadam vanuit dezelfde haat, wreedheid en genadeloosheid handelde als jullie hier zelf laten zien? Natuurlijk jullie denkwijze is gerechtvaardigd en die van hem niet, want 'moet je eens kijken wat hij heeft gedaan, dus wij mogen dit met hem doen!' en zolang mensen op een dergelijke manier blijven denken en daar naar handelen zal er nooit een einde komen aan al het geweld wat onze aardkloot teisters. Erg triest om te lezen.
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mee eens. Opgeruimt staat netjes. Van mij mogen ze hem eerst nog flink martelen (heeft hij ook laten doen) en flink veel pijn laten lijden, weet hij ook eens hoe het voelt wat hij al die mensen heeft aangedaan. Laat hem maar lijden, heeft hij echt verdient.

    Zijn wij verantwoordelijk voor duizenden moorden? Gaan wij allemaal naar Irak toe om Sadam eigenhandig te martelen en daarna op te hangen? Hebben wij mensen gemarteld? Hebben wij kinderen vermoord? Hebben wij een land onderdrukt? Dacht het niet. Vind het eerder een beetje triest dat je leden van het forum op dezelfde lijn met deze man plaatst en een vergelijking trekt, vind het zelfs onbehoorlijk dat je leden durft te vergelijken met die man.

    Waarom zouden wij medelijden / begrip voor dit monster moeten hebben? Omdat hij duizenden doden op zijn naam heeft staan? |:-
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat bedoelt hij toch niet. Hij bedoelt gewoon dat je gedaan geweld niet met geweld moet oplossen.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dan nog vind ik zijn vergelijking vrij onbehoorlijk.
    @Kevf, hoe zou jij deze situatie dan aanpakken? Daar ben ik wel benieuwd naar.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Omdat pas op het moment dat iedereen vergevingsgezind is naar elkaar wij zoiets kunnen bereiken als wereldvrede? Natuurlijk nu is het zo zwart wit als het kan. Maar wanneer trek je de grens? Wanneer wordt het grijs, wanneer is je veroordeling van het geweld naar een ander niet meer te rechtvaardigen? Daar is geen eenduidig antwoord op en zolang mensen hier en op andere fora met de meest zieke middeleeuwse martelmethodes komen (en zelf ook nog eens geen fluit van die pijn hebben meegemaakt :x ) zal die vicieuze cirkel van geweld en vergelden altijd blijven bestaan.

    Die man moet idd levenslang worden opgesloten, maar wel op een humanitaire wijze. Rotte appels moet je verwijderen uit de maatschappij om zo tot een 'schone maatschappij' te komen. Het lijkt me niet de bedoeling om zelf het gedrag van een rotte appel te gaan vertonen
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als ik kijk naar wat deze man allemaal heeft gedaan, dan komt bij het woord vergevingsgezind niet eens in mijn gedachten op.

    Normaal ben ik het met je eens, dat mensen op een humanitaire wijze behandeld moeten worden en dat de rote appels moeten worden verwijderd, maar Sadam is een massamoordenaar, ik kan het geeneens een mens noemen.
    Wat hij heeft geflikt is alles behalve humaan. Denk maar eens aan die TV beelden waarop je al die dode kleine kinderen ziet liggen na die gasaanval, om maar een van zijn gruweldaden te noemen. In mijn ogen verdient deze man het niet om humaan behandeld te worden, niet na wat hij allemaal heeft gedaan.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan hebben we daar duidelijk een andere instelling in...kan... maar besef wel dat andere mensen hun geweldadige gedrag (die jij ook voorstelt tov Sadam) om heel wat minder rechtvaardigen. Dan kom je dus op een subjectief vlak te zitten en dat is onmogelijk om op te handelen.

    Maar ook aan de praktische kant is het denk ik verstandiger om hem niet te executeren. Volgens mij wordt de opstand vele malen groter als je hem executeert dan als je hem opsluit.
     
  11. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Vind de straf wel gerechtvaardigd in zijn geval. Als je zelf het recht neemt om mensen hun leven af te nemen, dan verlies je ook het recht op je eigen leven. Ze mogen van mij wel nog een galgje ernaast maken voor die andere terrorist uit de VS.
     
  12. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Saddam gaat dood. Goede zaak:) Ben zelf voor de doodstraf, maar ook alleen als het zeker is. Niet van die lullige dingen achteraf dat je de verkeerde hebt afgemaakt.

    Anyway, ik denk dat je er niks aan hebt om mensen levenslang in de cel te zetten (dus die echt alleen maar in de cel zitten en verder der nooit meer uitkomen).. zodat ze 'erover na kunnen denken'. Dat is me toch al net zo iets. Dat denken kan die thuis ook wel op een vrije zondagmiddag \o/ Zit je daar een beetje na te denken in de cel in de wetenschap dat je er nooit meer uit zulk komen.. wat heeft het dan voor nut? Bij een gevangenisstraf van 5 jaar kan ik het me voorstellen.
    Bij levenslang heb ik zoiets: maak hem dan af (dat verdient ie voor de volle 100%) want je komt er toch niet meer uit. Ook hou je dan geen cel bezet dus is iedereen blij. Wij van hem af, een vrije cel, geen mogelijk gevaar meer, hij wil dan ook dood als ie toch zn hele leven vastzit. Hem hoor je niet klagen, ons ook niet.. op een enkeling na die het niet 'vind kunnen'. Jammer dan:)

    Echter, voordat Saddam daadwerkelijk dood is, is er wel weer de nodige tijd verstreken want hij kan nog eerst in hoger beroep en pas als alles klaar is dan zal hij binnen 30 dagen worden opgehangen. Nou, ben benieuwd. Hopelijk is ie met kerstmis weg.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  13. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    mooi zo. laat hem maar lekker lijden.. :D

    neem ook gelijk wat van die achterlijke radicale moslims mee, zijn we daar ook van af :cool:
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    amen
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tussen alle discussies door hier, ik vind dat niemand behalve misschien de omringende landen van Irak zich er mee had moeten bemoeien. Toen de VS in Irak kwam en Saddam te pakken kregen ging alles fout. Opstanden, rebellie, bijna-oorlog tussen burgers. Nu Saddam ter dood is veroordeeld is de deling tussen de burgers nog groter geworden. De VS kan heel goed de leiders aanpakken, geef ik ze gelijk. Maar het volk dan? De VS kan doen en laten wat ze willen in Irak, het volk voelt zich pas veilig zonder buitenstaanders. En als Saddam bleef regeren, wat dan? Dan zou hij of geliquideerd worden, of gewoonweg uit ouderdom of ziekte gestorven zijn. Dan kwam er misschien een betere, of een slechtere heerser. Tja...

    Ik vind dat de wereld er zich niet mee moet bemoeien, en met de wereld wordt tegenwoordig de VS en de EU bedoelt... en eventueel Rusland.
     
  16. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    neej nog nooit gezien
    maar ik heb wel een keer een spreekbeurt gehouden over de doodstraf
    en tjah ik vind dit niet onmenselijk als je na gaat wat hij heeft gedaan.
    hij heeft ook een heel dorp vergast. ik vind dat je dan zelf minstens een ergere dood mag hebben. en dat vind ik ophangen niet.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mag dit gedrag alsjeblieft een permanente ban opleveren? Dit is toch gewoon ophitsen?

    Trouwens hier wordt wel vergeten dat Amerika een groot aandeel heeft gehad in het aan de macht helpen van Sadam..... wat voor mooie middeleeuwse straffen verzinnen jullie voor die mensen? (just curious) :+
     
  18. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Geef hem "te leen" voor een weekendje aan de Koerden,
    ze zullen wel weten wat doen .....
     
  19. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    hij heeft het over radicale moslims he, niet moslims in het algemeen, maar vrijwel alle radicale geloven zijn niet goed te noemen (radicale christenen zijn net zo eng als radicale moslims).
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wijze woorden zeg :) Zoals de MAhatma (Gandhi, schrijf ik dat goed?) zei: If everyone takes an eye for an eye, pretty soon the whole world will be blind....
     

Deel Deze Pagina