Saddam gaat dood. Goede zaak Ben zelf voor de doodstraf, maar ook alleen als het zeker is. Niet van die lullige dingen achteraf dat je de verkeerde hebt afgemaakt.
Anyway, ik denk dat je er niks aan hebt om mensen levenslang in de cel te zetten (dus die echt alleen maar in de cel zitten en verder der nooit meer uitkomen).. zodat ze 'erover na kunnen denken'. Dat is me toch al net zo iets. Dat denken kan die thuis ook wel op een vrije zondagmiddag \o/ Zit je daar een beetje na te denken in de cel in de wetenschap dat je er nooit meer uit zulk komen.. wat heeft het dan voor nut? Bij een gevangenisstraf van 5 jaar kan ik het me voorstellen.
Bij levenslang heb ik zoiets: maak hem dan af (dat verdient ie voor de volle 100%) want je komt er toch niet meer uit. Ook hou je dan geen cel bezet dus is iedereen blij. Wij van hem af, een vrije cel, geen mogelijk gevaar meer, hij wil dan ook dood als ie toch zn hele leven vastzit. Hem hoor je niet klagen, ons ook niet.. op een enkeling na die het niet 'vind kunnen'. Jammer dan
Echter, voordat Saddam daadwerkelijk dood is, is er wel weer de nodige tijd verstreken want hij kan nog eerst in hoger beroep en pas als alles klaar is dan zal hij binnen 30 dagen worden opgehangen. Nou, ben benieuwd. Hopelijk is ie met kerstmis weg.
Laatst bewerkt: 6 nov 2006