1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

poll: ik stem... /Verkiezingen 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freeloader, 8 okt 2006.

?

ik stem..

Peiling gesloten op 3 dec 2006.
  1. CDA

    20 stem(men)
    7,8%
  2. PvdA

    23 stem(men)
    9,0%
  3. VVD

    59 stem(men)
    23,1%
  4. Groen Links

    8 stem(men)
    3,1%
  5. SP

    30 stem(men)
    11,8%
  6. D '66

    8 stem(men)
    3,1%
  7. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Christen Unie

    5 stem(men)
    2,0%
  9. Partij voor de Vrijheid

    12 stem(men)
    4,7%
  10. Een NL

    2 stem(men)
    0,8%
  11. Partij voor de dieren

    3 stem(men)
    1,2%
  12. Fortuyn (LPF)

    6 stem(men)
    2,4%
  13. ik weet niet

    10 stem(men)
    3,9%
  14. ik mag niet stemmen

    54 stem(men)
    21,2%
  15. ik mag wel stemmen, maar ik ga niet

    14 stem(men)
    5,5%
  16. Partij van Nederland

    1 stem(men)
    0,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Halsema was voor de rechtsen hier misschien irritant, maar ze had wel goede punten. Vond ik juist een van de sterksten, had ik niet verwacht. Marijnissen deed het ook wel goed. Rouvoet idem. Daarna zou ik zeggen Balkenende en Bos, beetje aan elkaar gelijk wel, niet opvallend. Rutte deed het gewoon slecht.. kon zijn punten niet naar voren krijgen of ze werden meteen tenietgedaan.

    Wel leuk om te kijken, maar het publiek erbij vind ik altijd zwaar irritant, bovendien dat ze soms nieteens mogen reageren op elkaar, omdat anders de tijd om is :{ . Tja, en in de tussentijd veel heen- en weergegooi met CBS cijfers.

    Weet niet of bovenstaanden het debat toen al was afgelopen. Halsema vond ik iig erg sterk met het normen en waarden debat tegen JP, je zag hem gewoon beetje rood worden. En Rutte verloor imo weer van Marijnissen toen het over armoede ging. Had zijn feiten gewoon niet realistisch.
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Rutte houdt zich bij de zijn inhoud, maar helaas voor hem zijn zijn punten niet altijd even populair. Daarnaast heeft hij in al die debatten het zwáár te voorduren van al die linkse partijen, terwijl hij in zijn eentje zich moet weren.
    Bos vind ik ronduit belachelijk, hij kraamt alleen maar populaire uitspraken uit en ik zie in hem absoluut geen premier. Halsema neem ik niet eens meer serieus. Laatst was zij in debat met Verdonk en het enige wat zij deed was haar tegenstander uitlachen als weerwoord. :x

    André Rouvoet vind ik écht goed, maar toch zou ik nooit CU stemmen.
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    lol.. ik heb datzelfde debat van Halsema- Verdonk gezien.. maar ik zou ook om de dingen gaan lachen die Verdonk zei. Echt totale onzin, cijfers door elkaar halen. En vond het erg irritant dat ze Femke nooit liet uitpraten, maar zij Verdonk wel. Dat is geen discussie meer. En dan dingen gaan roepen en verkeerd opvatten die niet aan de orde waren. Met Rita valt geen normale discussie te houden.. maar dat was in de kamer ook al te zien.

    Rouvoet is goed, mja hij zat er ook mooi tussen wel. Had wel kritieken op rechts, maar zat er beetje tussenin. Voor Rutte is het geen excuus dat ie het in zijn eentje moest doen. Ben het niet met je eens dat Bos 'populaire dingen'' roept. Het zijn wel de dingen die waar zijn en waar de kabinetten Balkenende de mist mee is gegaan, echter.. hij kan zijn punt niet goed overbrengen dus ben het wel met je eens dat ie misschien niet geschikt is als premier. Dat deden Marijnissen en Halsema veel beter.
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ LA; Ik vind ook dat Bos alleen maar populaire dingen roept en een beetje op de emoties van mensen loopt te gokken door alle zielige gevalletjes aan te halen die er nu nog zijn hier. Dit zijn gevalletjes die ook de PvdA niet even weet te verhelpen.

    Bos is imo een zwak persoon die weet waar de mensen in het publiek om klappen.. Emo-betoog indeed. Daar schiet je als land echt geen moer mee op hoor..


    Trouwens Freek de Jonge atm;

    en
    :+ haha
     
  5. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond ik juist niet. Marrijnissen was in dit onderwerp júist zwak. Uitkeringen verhogen. inderdaad Rutte heeft gelijk zo trek je de motivatie om te werken alleen maar naar beneden voor uitkeringstrekkers. 1 op de 10 gezinnen leeft in armoede. Als je deze mensen hun uitkering verhoogt leven ze nog steeds in armoede (dit laatste is mijn mening).

    Het enige punt waar Marrijnissen gelijk in had was dat de kinderen uit de armoede gehaald moeten worden. Maar volgens mij is dat wel logisch maar niet realistisch. Wie wil dit nou niet :confused:

    Een vriend van mij gaat om de armoede SP stemmen, en heeft zelf een uitkering. Dan denk ik bij mezelf, ben je van plan om de komende 4 jaar nog steeds in de uitkering te zitten?

    Balkenende was de winnaar van dit debat imo. Hij werd echt boos als Bos weer een leugentje tussen mond en lippen door probeerde te vijzelen. En bij elk weerwoord wat hij mocht geven was hij enthousiast.

    Het is dat ik geen CDA/PVDA coalitie wil. Daarom stem ik nog steeds VVD, qua punten spreekt het me beide aan. Ik heb een voorkeurstem op Verdonk, want ik vind Rutte te zwak om een land te regeren.

    Haha, got me pinned down :p. Maar ik heb nooit van de studiefinanciering mogen genieten, natuurlijk weet ik dat de staat veel investeerd per leerling. Maar ikzelf ben er misschien een goed voorbeeld van.

    Als er risico's aan vast zitten denk je toch beter na over een opleiding. Nu ik van mijn ouders zelf mijn school moest bekostigen ben ik toch wel écht op zoek gegaan naar een opleiding wat ik daadwerkelijk leuk ga vinden. Natuurlijk deed ik dit eerder ook, maar meer dan eerder iig. Toen was ik jong(/er) en naïef wat veel beginnende studenten nu ook hebben imo, ik denk bijvoorbeeld dat de helft van de mensen die medicijnen studeren niet eens in het vak willen later.

    Zelfde werkt voor de aflossing van de staatsschuld mag je je studie niet succesvol voltooien, dat je meer gaat nadenken over wat je écht wilt.

    Maar dit is slechts mijn mening.
     
  6. Puran

    Puran puran

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    0
    Het debat was redelijk, je kon het haast wat zien aankomen. Onvolwassen gedrag, vooral Bos. Ik snap niet dat mensen dat hun vertrouwen in de toekomst in uitspreken. Rouwvoet vond ik erg goed, zeer goeie politicus.

    Morgen stem ik Christen Unie, puur omdat dat een partij is die niet verzaakt en sowieso goed voor Nederland is. Ik hoop wel op een rechtse coalitie, VVD CDA en CU. Dus Balkende minister president. Bijzonder veel sympathie voor de man, wat die allemaal te verduren heeft gehad en nu nog steeds heeft. Onvoorstelbaar. Dat was Bos sowieso niet gelukt.

    Wordt morgen spannend, ben benieuwd

    puran
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, ik leef ook al enige tijd van een uitkering en ik zit er ook aan te denken op de SP te stemmen omdat deze partij mij het meest lijkt aan te spreken. Een 100% gerechtvaardigde keuze ? Dat durf ik niet te zeggen, heb me daarvoor helaas te weinig met politiek bezig gehouden de laatste tijd. Misschien morgen toch nog maar even gauw de stemwijzer doen alvorens ik naar de stemhokken ren....alhoewel ik bijna zeker weet dat daar de SP uit zal komen.

    Maar ik wilde zeggen dat ik ondanks mijn uitkering verwacht in 2007 gewoon weer lekker gezond aan het werk te gaan, zoals het hoort. Alhoewel ik in mijn huidige situatie nog niet echt een rede tot klagen heb (ik kan nu prima rondkomen van mijn uitkering, zeker wanneer deze verhoogt zou worden) zou je kunnen suggereren dat dat niet echt motiveert om uberhaupt iets te gaan doen. Ik kan je echter garanderen dat ik een gat in de lucht zal springen op de dag dat ik weer zelf geld ga verdienen.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Sympathie voor Balkenende? De man die allerlei dingen beloofde in 2002 en daarvan niks is nagekomen? De man die flirt met alles wat beweegt? Ik vind het een inmense drol zonder charisma, die onzin zwamt. Hij heeft het over betrouwbaar en standvastig, terwijl hij niks nakomt en vaak niks vertelt. Extreem midden. Dat hij eveneens nog steeds achter het Irak beleid staat, vind ik treurig. ijn schertsvertoning bij Bush doet me pijn in het hart. Een asociale christen kan beter de bijbel nog eens lezen. Hij verwete Bos dat Bos mensen bang maakt. Wat heeft Balkenende dan gedaan? Een linkse lente werd een herfst. Allerlei bezuinigingen (die contraproductief werkten) doorzetten onder de noemer crisis (angst inboeemen om beleid door te zetten!). Ik vind Balkenende een vreselijke man.
     
  9. mars15

    mars15 Guest

    Vandaag VVD stemmen, Op Rutte of Verdonk
     
  10. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens met Puran! CDA/VVD/CU zou imo een mooie coalitie zijn.

    Ik wou nog 1 punt toevoegen over het debat van Marijnissen en Rutte.

    Marrijnissen geeft aan dat hij 4 Miljard bij grote bedrijven wil weghalen dmv belastingen, en deze aan armoede uitgeven. klinkt allemaal rooskleurig, maar ik kom nu met een verhaal waar je je koppie bij moet hebben.

    4Miljard euro bij grote bedrijven weghalen, betekend bezuinigen voor deze grote bedrijven. bedrijven als Laurus, Corus en Vendex zouden deze extra belastingen niet makkelijk kunnen betalen. gevolg ontslagen. deze mensen hebben een uitkering nodig die deze bedrijven mede betaald hebben, deze mensen hadden net zo goed kunnen blijven werken.

    Daar komt bij. een bedrijf als Albert Heijn verkoopt sommige producten nu onder de verkoopprijs. mocht een belasting als deze ingevoerd worden zullen de prijzen ongetwijfeld stijgen. Een supermarktketen als de Aldi zal de prijzen ongetwijfeld ook verhogen. Veel mensen met een lager inkomen, inclusief ik doen hier hun boodschappen. Ook uitkeringstrekkers. Deze mensen mogen blij zijn dat hun uitkering omhoog gegaan is, maar uiteindelijk betalen ze het verschil in de boodschappen en andere uitgaven terug.

    Ik snap niet hoe je anders uit een economisch dal kan komen. De economie was zwak toen kabinet Balkenende net aan de macht kwam. Als we door waren gegaan met het Paarse kabinet zaten we nu nóg in de problemen, en kon je nu niet praten over verhoging van uitkeringen, of zorg- en huurtoeslag en teruggave van energiekosten.

    Ik heb je verhaal ooit gelezen en je hebt de motivatie om te werken. Dat is al goed. Óók geef je aan dat je van een uitkering prima rond kan komen.

    Zolang je maar niet stemt op de SP juist óm hun uitkeringsbeleid, maar om de rest van hun punten (dit stuk is niet op Paradox gericht).

    Ik vind dit echt de grootste belemmering van de SP. Ze beloven alles rooskleuriger dan dat het zal worden (á la Wilders alleen dan nog net weer wat realistischer, en links natuurlijk ;))
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet er wel bijzeggen dat ik momenteel nog thuis woon, en een Wajong uitkering opzich best hoog is....weet niet of je dat ook had begrepen ? Dus in zoverre, niet direct rede tot klagen nee. Maar dat is natuurlijk wat anders als je het in je eentje moet zien te redden.

    Ik stem overigens niet op de SP vanwege het uitkeringsbeleid, maar meer om de andere punten op de agenda die mij wel aanspraken.
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    @Vysio

    Marijnissen's beleid is niet verkeerd. Het huidige kabinet heeft iets veel onlogischers gedaan. Er wordt geconcureerd met bestaande bedrijven door sociale werkplaatsen. Daardoor gaan veel reguliere banen verloren. Reguliere overheidsbanen schrappen en die mensne weer naar sociale werkplaatsen sturen, en o weer meer banen verkwanselen.

    Wat je vergeet is het volgende. Bazen van grote bedrijven verrijken zichelf. In plaats van allerhande bonnussen aan zichzelf uitdelen, bedrijfspartijtjes houden. Dit terwijl ze gewone werknemers ontslaan.

    Het huidige kabinet wil mensen makkelijker kunnen laten ontslaan, werkuren uitbreiden (nog minder werk, immers, iemand die langer werkt neemt ruimte in voor een ander) en ga zo maar door.

    Het la overigens ook niet gaan om Albert Hein, maar eerder om bedrijven als Shell.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2006
  13. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas ben ik hier niet helemaal bekend mee. Maar ik vind het wel een goede opstap voor werkelozen. de nadelen ben ik niet bekend mee dus hier kan ik niet op reageren

    Ik keur bonussen niet altijd goed, in sommige gevallen is het verdiend. als de netto winst met 5 miljoen is gestegen dan kan een bonus aan een topman verdiend zijn. Niet iedereen kan de functie aan en deze strategische beslissingen nemen. nogmaals ik keur ze lang niet allemaal goed. op het 2e gedeelte kom ik zo terug.

    Mensen makkelijker ontslaan is goed. Als je je werk goed doet blijf je er werken, als je motivatie 0% is, je inzet 50% en je stookt de boel op (om voorbeelden te noemen) kan je in het huidige stelsel een personeelslid niet ontslaan. Dit geval heb ik op mijn werk ook. Een meisje is zwanger en in een keer kan ze een doosje niet meer optillen. 2 week later zit deze in de ziektewet omdat ze het zo zwaar heeft.

    Personeel als deze moet je kunnen ontslaan. Dit kan op dit moment niet.
    Onder andere ja, maar de Ahold en de andere grote bedrijven ook, die worden hier ook door getroffen.

    Je kan niet zeggen Shell is een groot bedrijf, hier heffen we zoveel belasting op, en Ahold is ook een groot bedrijf (3e grootste supermarkt concern in de wereld meen ik, klik ) maar daar heffen we minder op. Ze vallen beide niet onder midden- en klein bedrijf, dus worden ze beide aangepakt.

    En waarom krijgen de topmannen van Shell zoveel geld? omdat ze hun bedrijf in de goede richting bewegen. Shell doet megaveel onderzoeken. Onderzoeken waar in de toekomst veel geld mee verdiend kan worden. Dit zie ik een BIM niet doen(weet niet van welke maatschappij, maar in mijn ogen een lage status ;))

    Ik vind het niet gek dat de topman een beste gouden handdruk krijgt als ik dit zo lees. en als het om concurrentie gaat ben ik het er ook niet mee eens, want er is concurentie genoeg van de andere 4 concerns, een olieconcern heeft gewoon meer omzet. Waarom zouden wij een grootmacht als shell willen wegjagen uit Nederland om maar wat geld van hun verdiende geld te pikken. ze betalen al véél belasting hoor, we mogen blij zijn dat ze nog in Nederland zitten.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Jep,en eens ze de mensen daar geparkeerd hebben kunnen die terug in het arbeidsproces ingeschakeld worden dank zij hun lager loon(dat heet dan sociale werkplaats)

    Inderdaad en hoe meer mensen ze kunnen ontslagen des te rianter hun bonus bedraagt,kortom cynisme ten top ,of hoe het grootkapitaal zich extra verrijkt op de rug van de modale werknemer.....

    Dat is op en top het liberaal beleid ten gronde ,die tendens die nu in amerika heerst willen deze heren ook naar hier importeren,alle macht aan de industriëlen .
    En daarvoor zullen zij de nu opgebouwde rechten voor de arbeiders qua sociale bescherming maar dan ook graag teniet doen....
    Beseft hier iemand hoe dan ook dat dit het begin is van een culturele verarming aangezien de industriëlen dan ook zelf zullen kunnen bepalen wat het loon van hun werknemers gaat zijn, ongeacht of ze dan wel hoog of laag opgeleid zijn....
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina