Helaas ben ik hier niet helemaal bekend mee. Maar ik vind het wel een goede opstap voor werkelozen. de nadelen ben ik niet bekend mee dus hier kan ik niet op reageren
Ik keur bonussen niet altijd goed, in sommige gevallen is het verdiend. als de netto winst met 5 miljoen is gestegen dan kan een bonus aan een topman verdiend zijn. Niet iedereen kan de functie aan en deze strategische beslissingen nemen. nogmaals ik keur ze lang niet allemaal goed. op het 2e gedeelte kom ik zo terug.
Mensen makkelijker ontslaan is goed. Als je je werk goed doet blijf je er werken, als je motivatie 0% is, je inzet 50% en je stookt de boel op (om voorbeelden te noemen) kan je in het huidige stelsel een personeelslid niet ontslaan. Dit geval heb ik op mijn werk ook. Een meisje is zwanger en in een keer kan ze een doosje niet meer optillen. 2 week later zit deze in de ziektewet omdat ze het zo zwaar heeft.
Personeel als deze moet je kunnen ontslaan. Dit kan op dit moment niet.
Onder andere ja, maar de Ahold en de andere grote bedrijven ook, die worden hier ook door getroffen.
Je kan niet zeggen Shell is een groot bedrijf, hier heffen we zoveel belasting op, en Ahold is ook een groot bedrijf (3e grootste supermarkt concern in de wereld meen ik, klik ) maar daar heffen we minder op. Ze vallen beide niet onder midden- en klein bedrijf, dus worden ze beide aangepakt.
En waarom krijgen de topmannen van Shell zoveel geld? omdat ze hun bedrijf in de goede richting bewegen. Shell doet megaveel onderzoeken. Onderzoeken waar in de toekomst veel geld mee verdiend kan worden. Dit zie ik een BIM niet doen(weet niet van welke maatschappij, maar in mijn ogen een lage status )
Ik vind het niet gek dat de topman een beste gouden handdruk krijgt als ik dit zo lees. en als het om concurrentie gaat ben ik het er ook niet mee eens, want er is concurentie genoeg van de andere 4 concerns, een olieconcern heeft gewoon meer omzet. Waarom zouden wij een grootmacht als shell willen wegjagen uit Nederland om maar wat geld van hun verdiende geld te pikken. ze betalen al véél belasting hoor, we mogen blij zijn dat ze nog in Nederland zitten.
Laatst bewerkt: 22 nov 2006