1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dit is triest...Zit een video te kijken genaam Max Contraction. Die gast zit gewoon letterlijk Mentzer te citeren in 1 van zijn hoofdstukken over Heavy Duty. En dan gebruiken ze voornamelijk alleen maar statische holds van een oefening...pfft. Te zielig dit.

    Me schouder was trouwens niet alleen slecht nieuws. De fysio zei dat ik me arm moest strekken. Toen ik dat deed stond ie even vreemd te kijken. Schijnbaar kan ik ongewoon ver doorbuigen met me gewrichten. Dit vergroot kans op blessures, maar aan de andere kant grotere spieren. En de lengte van een spier dicteert hoe dik hij kan worden.
     
  2. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Pff gaat echt slecht met benchpress de laatste tijd, ik blijf maar op die 6x70 kilo zitten. Zit nou al een maand op de 70, wil maar niet lukken om meer gewicht te drukken. iemand enige tips? Of kan ik uhm beter uit me volgende schema laten dat ik uhm een tijdje niet doe ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2008
  3. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    wat minder herhalingen met meer gewicht zoals 4x80 ofzo, heeft bij mij ook geholpen, Ashavan heeft een tijdje terug ook nog een link naar t-nation gepost waar de techniek uitgebreid uitgelegd werd..
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2008
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Pressing Power, Five reasons your bench gets stuck at the bottom and what you can do about it - by Dave Tate
    De link uit me bookmarks gevist voor je Syz.

    Als dat je niet helpt kun je kiezen een tijdje helemaal niet meer te bankdrukken en over te stappen op DB Press. Train je stabilisatie spieren nog meer mee dan met bankdrukken. Zo wordt bankdrukken weer makkelijker. Zorg ook dat je de triceps/lats/schouders blijft mee trainen. Een DB Incline Press is ook meegenomen om standaard in je schema te hebben in verband met het uitstoten beter onder de knie te krijgen.

    Zoals Escobar al zei is het nooit verkeerd om wat zwaarder te gaan ook al kan je dan minder herhalingen. Zelf doe ik 2-3 werk sets met oplopend gewicht. Een 3-4e set ga ik er nog wat boven zitten en doe ik minder herhalingen, maar me spieren en gewrichten wennen dan wel al aan het gewicht.

    En als dat allemaal niet helpt ben je gewoon te moe en moeten je spieren wat meer rust hebben eer je ze weer eens gaat gebruiken.
     
  5. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat je kan proberen is bench press even links laten liggen en dumbell press een maandje te doen. Als je dan weer gaat benchpressen ben je zo die 70 kilo voorbij :)
     
  6. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Bedankt voor de tips allemaal, kga maar is een maandje dumbell press doen dan, kan ook idd zijn dat me schouders wat achter lopen. Kwas zowieso al van plan om in me volgende schema wat meer op schouders te gaan focusen.
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb geleerd dat je met schouders moet uitkijken. Je neemt ze al met veel oefeningen mee...het is een kleine spiergroep. Dus zorgt dat je niet te veel losse schouder oefeningen in je schema op neemt anders heb je hetzelfde als mij op het moment.

    1 dag in de week extra erbij lijkt me dan voldoende.
     
  8. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch is het wel fijn om schouders apart van borst te trainen vind ik, na een paar setjes zwaar bankdrukken moet dat gewicht bij de schouders zo ver naar beneden..

    Heb je niks van tabletten of iets anders voor je schouder gekregen Ashavan? Mijn schouder is er niet zo erg aan toe als ik dacht, eergister alweer zeer licht schouders getraind en dat ging best lekker eigenlijk vrijwel zonder pijn.

    Week hiervoor nog 165kg eropgegooit met squatten na 4 setjes banken en 3 setjes squat (voor het eerst FB schema geprobeerd), wou even kijken of die er nog inzat na die reps. Niet dus :mad:, ik wou ff goed diepzitten maar ging iets te ver door waardoor het een fullsquat werd en ik niet meer omhoog kwam. Volgende keer beter dan maar..
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb niks voor me schouders gekregen. Vandaag voelde ik hem alleen lichtjes bij DB Row op het moment dat je de arm helemaal naar beneden laat hangen. Deadlift evenaarde ik me PR zonder problemen.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn vriendin doet mee aan een wedstrijd op de sportschool 'wie relatief gezien het meeste vet verlies voor 12 april'. Op de vraag waarom ik dan niet mee deed, kwam mijn arrogante antwoord 'omdat ik dan win'.

    Niet echt subtiel en nu doe ik dus ook mee. 6% vet is het doel. Gisteren opnieuw gemeten en er zat gelukkig weer 1,5 kg aan bij hetzelfde %. Weeg nu 86kg, 12,5% vet en ben 1.82. Het komt denk ik grotendeels omdat ik er weer mee bezig ben in mijn hoofd.

    Welke films zijn aan te raden op bb-vlak.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Hehe Kevf met zijn grote mond ;)

    Is maar goed dat ik niet mee doe aan die afslank wedstrijd. Net helemaal opgemeten en ben in circa 4,5 maanden 10.5% vet kwijt. Zit nu op 17.5% en dat betekend dat het grootste gedeelte er af is. Op naar de 10% :D

    Maandag Front Squats aan me benen dag toevoegen. Ben benieuwd hoe die oefening zal bevallen...of niet.

    Welke films op BB vlak...tja weet je. Ik heb na 4-5 wel het gevoel van "been there, done that". Het is allemaal praktisch hetzelfde. Bij degene die tegenwoordig uit worden gebracht wordt voeding minder behandeld en meer het gedoe in de gym. Zoals Flex Wheeler met zijn entourage en gedoe terwijl ik liever Cutler, Coleman, Wolf of Ruhl zie die geconcentreerd met hun work-out bezig zijn en niet indruk lopen te maken zoals Wheeler. Zelf zou ik gaan voor de video's voor en net na de MR. Olympia competities van het jaar 2002 en 2003. Je ziet dan hun voeding, massages, work-outs zowel in de cut als massa training na de competitie.

    Mike Mentzer's HiT, Markus Ruhl XXXL, Cutler Ripped to Shreds, Lou Ferrigno Stand Tall, Coleman the cost of Redemption. Dan heb je ze wel gehad denk ik. De rest is meer van hetzelfde.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2008
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Coleman krijg ik jeuk van om te kijken. Ik ga eens achter die Ferrigno aan. 11,5% kwijt in 4,5 maanden. Netjes!
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb me % even aangepast. 11.5 klopt wiskundig gezien niet hehe. 28-17.5 is niet 11.5 ;)

    Hoe dat zo? Vanwege zijn semi verwijfde stem? Of de onzin over meer reps voor ontwikkeling?

    Ben weer bezig geweest met updaten van me logje. Op zich niet echt boeiend. Alleen een opsomming van gegevens om het jaar mee aan te vangen.
     
  14. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel tijd staat er voor die wedstrijd? Opzich wel geinig maar iets met vooruitgang in kracht zou IMO beter zijn, op 6% staan is leuk voor even in de zomer maar de weg ernaartoe is best wel afzien qua eten en dat voor een 360/ps3 spel 8)
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Volgens KevF 12 april als doel. Echte hardcore gamer is hij...zoveel moeten opgeven om die 6% te gaan bereiken. Zie de lol er ook niet van in om uberhaupt onder de 8 te gaan.
     
  16. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    lol, dan ben je idd wel hardcore gamer :D. Op 6% staan terwijl het geen zomer is, ook geen podiumambities en dat allemaal voor een xbox game_O_
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2008
  17. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Je moet wat over hebben voor een gratis game:D
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik wil een ps3 spel, die zijn duurder :+

    6% is zeker nog geen wedstrijd% en gewoon haalbaar. Onder de 6% wordt gezien als minder gezond en zeer lastig heb ik altijd begrepen. En het gaat me niet om het spel. Ik wil gewoon persé winnen.
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je advies nodig hebt let me know ;)

    Een goed cut schema aan meten, strip sets doen voor spier behoud en definitie en her en der wat cardio op de non kracht dagen er bij en dan kun je half maart stoppen wetende dat je gewonnen hebt :D
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wtf zijn stripsets?

    Ik krijg dinsdag mijn eetschema, ik wil mijn stats en schema's hier best posten. Kan je actie mee-begeleiden ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina