1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het het geld meer dan waard. Je kan vrijstelling voor speciale verrichtingen krijgen als je ze op je TTT goed heb. Ook krijg je ervaring met het examen gevoel. Als je TTT heb gedaan weet je precies wat je kan verwachten op je examen en je kan je je er helemaal op voorbereiden. Vaak krijg je ook dezelfde examinator op je echte examen als die je op je TTT heb. Dus weet je wat voor iemand het is, houd hij van een praatje of heeft ie liever dat je je bek dicht houd. Dat soort dingen, kan echt enorm helpen. Ook gebruiken de examinators je TTT bij je examen. Stel nou dat je een foutje maakt op je examen, maar die examinator heeft ook jou TTT gedaan en daar deed je dat wel goed, dan kan het zijn dat hij je dan alsnog laat slagen. Omdat hij weet dat je het kan en dat het waarschijnlijk examenstress was waardoor je die specifieke fout maakt. Het is het geld zeker waard in mijn ogen, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
     
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Je moet gewoon geen foutje maken op je examen :cool:
     
  3. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit toch echt een grote portie geluk aan je examen hoor. Het is maar net wat voor situaties je tegen komt. Natuurlijk moet je altijd goed kunnen rijden. En zoveel duurder is TTT niet als een normale les. Maar zoals ik al zei, voor de een kan het handig zijn voor de ander niet. Het zat bij mij ook in me pakket en ik vond het wel handig.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  4. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Een TTT niet duur?! :9 Ik zou er 150 euro voor moeten lappen!
    Heb ik dus écht niet gedaan!
    Die bijzondere verichting maak ik wel mooi op mijn examen. Daar zal ik niet op zakken, ga ik vanuit...
    Mocht het dus misgaan, jammer! Volgende examen weer beter. Maar zoveel geld uitgeven aan een TTT vind ik een beetje zonde.
    Tenzij je faalangst ofzo hebt, vind ik het wel een logische keuze. Dan maak je inderdaad eens mee hoe het zit met zo'n examen.
     
  5. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook zonder faalangst vind ik het handig. Los kostte het ook 150 euro bij mijn rijschool. Maar dan heb je wel 1.5 uur les van te voren dan je TTT en dan naar de volgende persoon rijden wat ook 20-30 minuten rijden is. Dus uiteindelijk rij je bijna 3 uur. Dus zoveel duurder is het inderdaad niet, want 1 les van 1 uur kostte bij mij 40 euro. Dus TTT is maar iets van 30 euro duurder als 3 rijlessen.
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij noemt nu wel alleen de voordelen. Maar het hele verhaal met je examinator kennen enzo kan net zo goed een nadeel zijn als je TTT kut gaat en je examen ook niet overweldigend. Dan neemt de examinator je prestaties op je TTT mee en boem gezakt. Ook dient een goede rijinstructeur je gewoon voor te bereiden op het examen. Je weet als het goed is prima wat je kan verwachten en de bijzondere verichtingen op je examen doen hoeft ook geen nadeel te zijn. Een rondje keren, ergens parkeren of 3x steken kost alleen maar weer tijd en hoeft nou niet echt moeilijk te zijn, beheersen moet je het zoiezo ook voor je TTT. Ik ben het met Mystery X eens, een TTT is leuk als je erg onzeker bent over jezelf, je rijkunsten, je faalangst hebt of snel heel zenuwachtig bent waardoor je minder presteert maar anders is het niet echt nodig.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Nodig en handig zijn zijn 2 verschillende dingen. Je heb geen TTT nodig om te slagen maar het heeft wel veel voordelen.
     
  8. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Mee eens :) Voordelen heeft hij...
    Echter moet je kijken of deze voordelen op wegen tegen over de na delen. En daardoor heb ik de keuze gemaakt, Maandag mijn praktijk examen te rijden zonder een TTT te hebben gedaan.
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, het is maar net of je dat als persoon als voordelen of als nadeel ziet. Ik doe liever geen tussentijdse toets, ten eerste kost het veel geld, ten tweede weet ik al aardig hoe het examen eruitziet door mijn rijinstructeur, ten derde kan het ook je examen beinvloeden in positieve of negatieve manier, ten vierde moet ik meer tijd rondrijden terwijl je met een simpele parkeeropdracht 1. tijd kwijt bent, 2. indruk kan maken. Voor mij als persoon is een TTT dan ook niet nodig. Voor mensen die het examen toch wat duidelijker voor ogen willen hebben en onzeker zijn over de bijzondere verichtingen kan het inderdaad handig zijn.

    Voor mij als persoon wegen de enkele voordelen niet op tegen de nadelen. Dit verschilt per persoon en dat lijkt me ook een mooie conclusie. Het is mooi dat de mogelijkheid bestaat, laat het van jou als persoon en je eigen ervaringen afhangen of jij een TTT als handigheid beschouwd of dat je liever geld bespaart voor meer lessen (of het totale kostenplaatje van je rijbewijs).
     
  10. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij zat het in me pakket, als dat niet zo was geweest had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    3 weken ongeveer

    Ik hoop het echt dat ik het nu wel haal....

    Die bende is duur :mad:

    Zit nu op 1244 euro voor 24 uur en 2 examens :mad:
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je hebt lang niet altijd dezelfde examinator voor TTT en examen hoor..
     
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    24 uur is ook wel erg snel!
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Landelijk gemiddelde is volgens mij 27-28 uur
     
  15. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Meeste rijscholen zitten toch rond de 35-40 uur?
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    landelijk gemiddelde is 40 ~ 44 uur volgens mij.

    @GG: Ja ik vond 20 uur en examen ook erg snel, maar alles ging goed de laatste lessen, ik had voor mijn gevoel alles onder de knie. Alleen net Kooimeer hier en dat afremmen....ach ja.....
     
  17. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag rijbewijs gehaald, in 4 weken :cool:

    Snel cursus ftw :D
     
  18. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Zeer ideaal, Gefeliciteerd :D
    Ik ga vandaag mijn laatste rijles krijgen! Van 13.00 tot 15.00uur zodat ik nog even alle punten op de I zet!
    Maandag is het namelijk zover, dat ik om 9.50 uur begin met mijn praktijk examen :)

    Heb dan precies 30 lessen gehad!
     
  19. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het examen haalt is het je laatste les ja ;)
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Mwa ,nu verplicht je mij om nog éénmaal te reageren...:+
    Dacht jij echt dat auto's van destijds niet vooruit geraakten mijn beste, nou mooi nie,mijn eerste auto had destijds die beroemde dubbele weber carburateurs als een stelletje extra longen ...
    En het mooie is dat als het stoplicht op groen springt pappie hier de eerste is om weg te zijn met zijn scheurijzer,143 pk én 360 newtonmeter koppel laat zich wel vertalen me dunkt..maar pappie is zo gek niet meer om telkens de grenzen van het maximaal haalbare op te zoeken ,snap je...
    En het spiegel kijken mijn beste, het redt mijn leven steeds wéér...Gisteren op de E19 tegen 140 op het middenbaanvak toen er aan een oprit een mongool zonder zien kwam ingevoegd tot pal op mijn neus,een reactie zou normaal gezien naar links leiden om die idioot te ontwijken ,doch mijn spiegels hadden mij al ettelijke keren zicht gegeven op een wagen die mij aan het inhalen was en die zich op het moment van het invoegen zich in mijn dode hoek bevond...Dus pappie stevig in de ankers...weer een paar levens gered waaronder het mijne zelf..
    En o ja pappie heeft destijds een anti-slipcursus gevolgd,altijd goed om te weten en te kennen,enne het gebruik van de handrem is in het belgisch strafwetboek wat verkeer betreft verboden..

    U meneer ,bent een idioot ,dat U de mongool alleen uithangt kan mij niet schelen, maar dat U aan een stel andere idioten Uw rijmanskunst etaleert zet eerder diezelfde bosapen aan om hetzelfde te gaan proberen dan U, en als een van die gastjes zo het loodje legt is dat wel Uw gedeeltelijke verantwoordelijkheid aangezien U het hebt voorgedaan...
    En trouwens ,wéét Uw pappie van uw rijvaardigheidsdemonstraties vanc U tegen uw groepje vrienden/randdebielen..Ik geloof het nooit aangezien hij er net zo min als ik mee akkoord zou gaan...

    En vertouwd U zo op de veligheidssystemen in de auto dat U zich onkwetsbaar voelt.

    klopt.....

    het goede uitgangspunt....

    Je mag sportief rijden,ik heb het ook gedaan, maar ga nooit de échte grenzen van je kunnen op de openbare weg opzoeken...daar bestaan circuits voor...
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina