1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek]Jazz, Funk & Blues

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the only ego, 12 feb 2006.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    persoonlijk vind ik rossiter road geweldig.. maar daar staat nog al een lange levertijd voor. imo kan je met geen enkele cd echt de mist ingaan.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Rossiter Road is idd ook mijn Ahmad Jamal favoriet. Maar dit komt ook door de opname, zo heb ik Happy Roads ook, maar die opnames klinken echt ouderwets met gekraak etc.

    Mijn algemene jazz favoriet blijft echter Kind Of Blue van Miles Davis
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Wat wil je als hij nu, op z'n 77e, nog steeds bezig is met muziek en z'n laatste plaat twee jaar geleden heeft uitgebracht ;) Ik zie menig rapper niet op hun 77e nog rappen :+
     
  6. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Als we dan toch oude koeien uit de sloot halen...

    Lekker bandje, heb ze dit voorjaar al gezien, lekker swingend live en ga binnenkort ook naar de theatertour toe. Moet wel zeggen dat de liedjes na een tijdje beginnen te vervelen (oftewel, me zus draait de cd grijs; ik wordt er gek van) maar op ze tijd is het niet verkeerd.

    Qua jazz; ik ben niet echt een kenner, maar ik vind Miles Davis zeker goed. Heb trouwens ook een vet relaxt nummer van Dave Brubeck Quartet - Take Five, ook zeker het proberen waard!
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2007
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    zou deze maandag naar room eleven gaan, alleen bleek het later om een voorprogramma te gaan waar ze in spelen, main act is een of andere loserige belgische wanabee. Gaat niet door dus..
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Even een korte review van mij over Mingus Ah Um van Charles Mingus (die ik op musicmeter gepost heb, vandaar de 4,5):

     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Verdorie, deze thread mag niet doodbloeden.

    Stel cultuurbarbaren :+
     
  10. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet dat jij op MusicMeter zat. :+
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL ik ben de laatste tijd ook wat meer john scofield etc aan het luisteren, iets meer new jazz en soms een tikkeltje hectisch. Maar all in all echt geniaal.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Room Eleven, Oscar Peterson, Ahmad Jamal en Thelonious Monk staan hier nu regelmatig aan. Erg lekker :)

    Had de review nog niet gelezen. Leuk!

    in juni 2008 trouwens naar Room Eleven toe.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Net weer fftjes Kind Of Blue van Miles Davis aangezet. Na een lange tijd luisteren naar andere jazzplaten nu weer eventjes deze gaan checken. Dit is en blijft echt gewoon mijn favoriete plaat ooit!

    Zo geweldig en geniaal. Zo heerlijk en smooth.
     
  14. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik ben weer even aan het werk geweest om deze thread wat op te fleuren. Ik heb de startpost zo aangepast dat deze visueel een stuk aantrekkelijk is, zodat men wat beter de zaken kan volgen en daarnaast wat video's toegevoegd als voorbeelden.

    Dit zijn toch echt zulke ondergewaardeerd genres tegenwoordig, terwijl er echt zoveel in mogelijk is en veel hedendaagse muziek wel enkele elementen hiervan bevat. Zonde...
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nice work m-e . Mischien dat er nu wat meer mensen bekend raken hier met deze genres
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ga morgen eens wat beluisteren :) Mooie starpost trouwens Modder :)
     
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ook nog wat toegevoegd :)
     
  19. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Lekkere Jazz-Funk van vorig jaar:



    Vooral op ritme gebaseerd. Niet het geniale saxofoon of trompet werk van de vroegere Jazz meesters, maar wel erg lekker swingend. Het zit ook gewoon goed in elkaar.

    De laatste tijd heb ik veel naar Sun Ra geluisterd. Over het algemeen gezien vind ik zijn werk toch iets te experimenteel en wat te "vrij". Atlantis is voor mij hierin een grote uitzondering. Dit is wel één van mijn favoriete platen ooit, voor zover dat met mijn jonge leeftijd waard is. Waar meer een lijn in Sun Ra's muziek zit zijn albums zoals Lanquidity (aanrader) en Sleeping Beauty. Ik heb natuurlijk nog maar het topje van de ijsberg beluisterd
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2009
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan sunra dus helemaal niet hebben.

    Artiesten als scofield , medeski martin and wood daarintegen wel, ook vrij maar met gitaren derbij (aanrader voor mensen die gitaar muziek iets vinden) veel makkelijker te volgen

    voorbeeldje :

    [yt]VUqyzY6GoLQ[/yt]
     

Deel Deze Pagina