1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    ik las het net van die overwinningen :lol:

    super triest is het enigste wat in me op komt, en dat terwijl ik juist dacht dat de titelstrijd dit jaar weleens tussen 5 of meer coureurs zou gaan wat nou juist eens supergaaf zou zijn, nu is het dus de bedoeling dat het geen reet aan is :confused:.

    Leuk voor Kubica, Heidfeld, Vettel, Alonso en alle andere topcoureurs in net niet de snelste wagen :):

    Nu wint gewoon de coureur met de snelste bak, en dat zal wel weer altijd een Ferrari moeten worden :mad:

    Fok die regels, vanaf nu heb je dus 1 officieele wereldkampioen=(, en 1 echte (morele) wereld kampioen:), namelijk die met de meeste punten\o/.

    Gewoon scheit aan de regels, de fans zullen toch alleen maar voor de beste racer juichen uiteindelijk. Of die nou wel of niet met nr 1 mag rondtoeren.

    Voor mij is de morele wereld kampioen van 2007 ook nog steeds Alonso, niet ten nadele van Kimi, maar wel van de organisatie die Alonso in Hongarije 5 plaatsen terug zette, sloeg ook nergens op en dat koste hem onnodig veel punten en het kampioenschap, hij was ook gewoon de beste en de snelste dat jaar. Dat anderen daar anders over denken boeit mij weinig.

    Het wordt echt eens tijd dat opa Ecclestone doodvalt :'-(
     
  2. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ben benieuwd hoe lang dit gaat standhouden. Deze hele regelgeving gaat F1 verkrachten. Ik sta er niet van te kijken dat de pers dit gaat afbranden, en dat nog voor Melbourne de regelgeving wordt omgegooit.

    Na 2008 is het wel sinds 1989 dat de wereldkampioen minder GP overwinningen heeft dan de nummer 2, maar toch, dit gaat helemaal nergens over. Een team dat de eerste paar GP's betrouwbaarheidsproblemen heeft is per defenitie kansloos.

    Krijg je weer zo'n berekend jaar. Bah, ik kan alleen maar nadelen vinden aan dit schijtsysteem. Ga dan verdomme terug naar punten voor alleen de top 6..
     
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad alleen maar door vorig jaar, wanneer Massa anders kampioen zou zijn geweest. Dan hadden ze de huidige puntentelling niet moeten invoeren, maar nee hoor ook toen was er verandering nodig.

    Ik ben benieuwd hoe er gereageerd zou zijn als Kimi in 2003, met maar één overwinning (!) kampioen zou zijn geworden. Zou het dan ook al na één jaar weer worden veranderd? Dit soort dingen hadden ze van tevoren wel kunnen voorspellen, maar gezien de intelligentie van de FIA kennelijk niet.

    Van mij mogen ze ook wel weer terug gaan naar de oude top-6 methode. In een editie van RTL GP staat daar ook een mooi stuk over, waarin wordt genoemd dat het behalen van punten vroeger tenminste nog een prestatie was. Toen stonden er 30 wagens op de baan en kregen de eerste 6 punten, nu haalt bijna de helft van het veld gegarandeerd punten.

    @ JeePee, dit is nog iets van Google maar verder kan ik TBK Light wel aanraden (als je daar nog genoeg tijd voor hebt).

    [​IMG]
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als ik al deze nieuwe schijt regels lees, dan vraag ik me af of ik nog wel F1 ga kijken. Eigenlijk moeten de fans en de teams deze zooi gewoon boycotten. De ongein met de FIA word jaar na jaar belachelijker. Door gebruik te maken van twee systemen, word alles alleen maar meer verwarrend voor iedereen. Zoek wel een andere raceklasse op, Formule 1 ben ik na vandaag klaar mee! Wel done FIA en WMSC!! :{ De FIA luistert totaal niet naar de fans!

    Weinig op aan te merken.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2009
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Jammer, FIA.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hoe sloop je effe een sport en in het vooruitzicht een heel spannend en onvoorspelbaar seizoen in een ochtendje..............|:-
     
  7. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    Nu moeten teams die de coureurstitel willen winnen ook hun auto om gaan bouwen, van betrouwbaar en redelijk snel naar supersnel en veel minder betrouwbaar, je hoeft hooguit nog maar de helft van de races te finishen en dan ben je al kampioen, dus kun je ook weer een motor voor 1 race gaan afstellen, dan heb je veel meer kans te winnen, de volgende race zou ik dan als coureur gewoon ook thuis blijven, laat een ander dan maar rijden :+ of gewoon na de start meteen uitstappen.

    Q "What happend? Why did you stop?"

    A "Waiting for fresh engine, i just wanna win the championship, bye fans, i am going home _0/"

    De puntentelling is eigenlijk gewoon 1 punt voor de overwinnaar, en verders nix. Wel lekker simpel :mad:
     
  8. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Met zo'n puntentelling hadden Frentzen in 1999, Raikkonen in 2003 en Kubica in 2008 bij voorbaat geen kans. Daarnaast had je in 2008 een legendarische finale. In de laatste ronde verloor Massa het kampioenschap, dat heeft F1 absoluut geholpen.. Met de huidige regelgeving was die laatste race maar saai geweest voor het WK.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Juist Fernando! :thumbs:
     
  10. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer.. races waren altijd een stuk spannender als een coureur een bepaalde positie moest zien te halen om te winnen. Dat maakte de finalerace van de afgelopen twee jaar zo geweldig.

    Hou gewoon alles zoals het is. Veel toffer! Alleen de ABS er nog af :) + Handgeschakelde bolides.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2009
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Goedzo! :thumbs: Hij heeft ook helemaal gelijk. Ben ook bang dat het kampioenschap al heel erg vroeg beslist zal zijn. Maar als de FIA zo door blijft gaan, dan zie ik de F1 ook opgaan in een ander kampioenschap zoals Trulli aangeeft.
     
  12. Remco

    Remco Guest

    En als het al heel vroeg beslist is, zijn de laatste paar races ook geen hol meer aan. Dit is echt te triest voor woorden.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Maar dat heb je met een puntensysteem natuurlijk ook. Je hebt denk ik meer kans om kampioen te worden met 3 winsten achterstand dan met 30 punten. Maar het blijft een waardeloos

    Denk dat daarom McLaren dit nieuwe systeem ook beter uitkomt mochten ze echt zo veel achterstand hebben dan tijdens de wintertests
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2009
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Ik kan me niet aanmelden op TBK? Email foutief zegt 'ie... Zou jij het misschien kunnen vragen :eek: ? Ik moet zoveel als mogelijk afmetingen hebben van de body van de wagen. Deze moet namelijk 3D gemodelleerd worden. Ik kom helaas niet verder dan wielbasis, spoorbreedte en velgmaat. Mocht hier iemand zitten die een beetje overweg kan met photoshop, dan zou ik deze graag met zo min mogelijk kwaliteitsverlies vergroot zien worden:

    [​IMG]

    Met de schaal die erboven staat kom ik al een heel eind. Paint maakt er alleen zo'n zooitje van als je gaat vergroten...
     
  15. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig zijn veel pers tegen, evenals een hoop coureurs. Is er toch nog hoop dat het afgeschaft wordt voor de race is Australië.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Schumi ziet het ook niet zitten:

     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En de volgende:

    En gelijk heeft ie! Het gaat om de punten aan het einde van het seizoen, het gaat om de constante prestatie over het hele seizoen.
     
  19. Remco

    Remco Guest

    Gewoon niet starten de eerste race, zeg ik 8)
     
  20. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Dit gaan ze niet lang volhouden. Gelukkig maar! :)

    Duidelijk artikel:

    En nog meer:

     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina