snor brommer - vragen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door daantjuh_15, 29 apr 2009.

1. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kon zo geen discussie hierover vinden, zo wel; sorry.

Ik heb namelijk een paar vraagjes over snorbrommers/brommers:

- Hoe gaat het precies in zen werk met rollerbanken (politie). Mijn snor brommer is sinds gister een beetje opgevoerd en loopt nu rond de 50 km per uur, mijn vraag is wat de maximale overscheiding is voor een snor brommer zodanig dat hij niet wordt ingenomen? en is het slim om een begrenzer erop te zetten? (ben niet echt bekend met begrenzingen) en of ze je zomaar staande mogen houden voor op de rollerbank?

- Ander vraagje; een nummerplaat aan de zijkant bevestigen, is dat toegestaan op een snor brommer? (vestiging aan linker kant)

hopelijk kan iemand me hier meer over vertellen, kan het namelijk via google niet vinden! thanks alvast:)

2. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Hier posten? :+
    Ik denk dat ze je daar het best kunnen helpen.

3. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een begrenzer plaatsen heeft weinig zin. Meestal neemt de motoragent je mee naar de plaats van onderzoek. Als je snorscooter dan opeens veel minder loopt neemt men hem in beslag voor technisch onderzoek. Dat wilde je nu juist niet. Je mag geen kentekenplaats monteren op andere dan wettelijk voorgeschreven bevestigingsplaats. Hij moet namelijk ten alle tijden goed en duidelijk leesbaar zijn als je achter de scooter staat. Die had je zelf wel kunnen bedenken toch? Constructie snelheid van een voertuig mag niet veel hoger liggen dan datgene dat wettelijk toegestaan is. Dus een snor die de snelheid heeft van een brom is risico.

Wat kun je nu wel met minimale boete zonder inbeslagname.

Koop een normale scooter, deze rijd al 45 of 50 km per uur. Het beste is gewoon een helm dragen en je aan de wet houden, maar wie ben ik.

Verwijder de gele stickers die duidelijk markeren dat het om een brom scooter gaat. Voer hem verder niet op.

Bij controle krijg je dan alleen een boete voor het niet hebben van de gele markeringsstickers en het niet dragen van een helm. Conclusie: twee boetes en lopend naar huis.

Mvg een van je Ooms die toevallig ook gamer is.

4. psychob1987

psychob1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een snorbrommer mag op de rollerbank 0.2 kw aangeven en een scooter(45km/h) mag een 0.4kw dit is de trekkracht van de brommer.

ik heb zelf al vaker met mijn brommer op de rollerbank gestaan en toen was hij net afgevoerd(snelheid naar beneden gebracht), maar hij reed toch iets harder, maar ik kwam erdoor omdat mijn kw net genoeg was, dus gelukkig geen boete.

als de politie ook maar iets in de gaten heeft van een begrenzing e.d dan nemen ze hem in beslag en dan voeren ze een onderzoek uit.
    ze vinden de begrenzing meestal altijd! en dan kun je opdraaien voor: het onderzoek naar de brommer, de manuren wat het gekost heeft om je brommer te demonteren + de begrenzing en de boete omdat je hem opgevoerd hebt.
    daar komt nog eens bij dat je de kentekenplaat Niet links of rechts van de brommer mag vastzetten, alleen in het midden!
    Dus let hier goed mee op om verdere financiele dingen te voorkomen :thumbs:
    Succes !:D

Ps. Danku Killaz voor het laten weten:D

Laatst bewerkt: 29 apr 2009
  5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je bedoelt hoop ik KW en niet KW/u?

voor de TS: zie post 2, dat topic is uiterst geschikt hiervoor

6. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat ze snel een snorbrommer staande houden, want ik heb zelf een tomos, en die loopt 40 /45 ongeveer dus en ik koom heel vaak langs politiecontrole bij ons (ze staan er 2 keer per maand met rollerbank) en dan rijd ik even wat rustiger aan achter de fietsertjes aan en is er niks aan de hand;) als de kust veilig is lekker je gas vol open hoor.

Je kenteken moe tje gewoon achterop laten zitten man, kan je boete voor krijgen

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan heb je mazzel, hier zijn ze in staat om je van je spartamet te trekken :emo:

8. GamerJensen

GamerJensen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tegenwoordig meten ze alleen met kilometers per uur en dus niet meer met kw. Kijk hiet even voor de boetes: http://www.rollerbank.nl/boetesfaq.php?k=85&emailken=
    Ik rij elke dag op mijn zundapp 80 km/h en ik heb na anderhalf jaar nog 0 boetes. Terwijl ze maandelijks een rollerbank controle hebben en ik kom elke dag veel politie tegen.

@shd: Je hoeft sinds er de kentekenplaat is voor de snor/bromfiets geen markeringssticker meer op je voertuig te hebben. Dus gelijk verwijderen die stickers.

9. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    godsumme wat een reacties al zo vroeg in de ochtend:+
    Maar ze meten nu dus alleen met kilometers per uur nog? dus dat ze hem in beslag kunnen nemen geldt nog niet voor mij, aangezien ik 25 over de maximale snelheid zit? (trekt trouwens wel redelijk op)

@ shd; haha, nee maar het nadeel van brommer is dat je telkens helm moet meeneme/dragen. En aangezien ik in het centrum van Groningen woon heb ik daarom maar gekozen voor een snor brommertje;)

Laatst bewerkt: 29 apr 2009
  10. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom moet je de gele stickers verwijderen zodat het niet gelijk opvalt. Er zijn aardig wat brom/snor scooters die er precies hetzelfde uitzien op de gele/oranje sticker na.

11. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    @ Killaz, dat is wel heel erg dan dat ze zelfs een sparta met aanhouden:p, die kunnen trouwens nog wel 60 rijde hoor dmv nieuwe chip

Deel Deze Pagina