1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wat is er mis met een 600 cc? Tegenwoordig hebben die krengen ook 130 pk ofzo
     
  2. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag weer voor het eerst met me motor gereden (sinds 3 maanden ofzo). Toch wel weer lekker, maar het mag nog wel iets zonniger en droger zijn...
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Het aantal CC zegt immers ook niet alles.
    Heb zelf een 900cc en kan me er gemakkelijk op inhouden.
    Af en toe probeer ik het gas even flink open te draaien, op een recht/bekend/verlaten stuk, en dan kom ik niet boven de 7k toeren, omdat ik dan alweer boven de max snelheid zit. :+
     
  4. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mocht alles rijden maar heb bewust toch gekozen voor een 125cc , ok dat verveelde al wel snel maar meteen op een 1000 is imo gekken werk.
    Een 600 gaat al zo allejezus snel als je net van de afgeragde lesmotor afkomt dat je je daar wel ff mee vermaakt hoor ;)

    Idd 125 a 130 pk , snel zat. al heeft een 1000 natuurlijk veel meer koppel waardoor je iets luier kan rijden.

    Kwa tempratuur is het wel relax nu , de regen is idd minder:mad:
     
  5. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    3 cilinder kopen dus O-)
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Pff al dat gezeur over pk's, ik ga binnenkort proefrijden op dit:

    [​IMG]

    Stap terug van 150 naar 70pk maar wedden dat ik elke supersport het snot uit de ogen rij op een bochtige weg, lekker binnendoor steken enzo :')

    Pk's zeggen niks, al die 4cilinders krijgen hun pk's pas bij 14.000 toeren en meestal rij je niet verder dan 5000-6000 toeren als je je aan de snelheid wilt houden. Een gemiddelde 4 in 1 heeft bij 5000 toeren maar 30k.

    Hoorde wel van de dealer dat ik een abonnement bij de bandenboer kan nemen, hij had de achterband van zijn demo al binnen 3000km op.
     
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Snot voor de ogen* :D



    Maareh, dat wordt een dure grap ja, al zie ik nooit zoveel bochten in nederland helaas.

    Wat de verdere discussie betreft, een 600 is al belachelijk snel als je van een lesmotor komt. Zelfs mn 25 kw monster was een vooruitgang op de ER5, en heb ik mezelf vaak genoeg bijna de dood mee ingejaagd.
     
  8. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik heb ook gelest op een er-5 , ik moest ook afrijden met een halve koppelingshendel omdat zo'n doos de les ervoor ermee op de plaat was gegaan :x
    Wat een langzaam wrak was dat zeg..
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 't best goed te doen O-). Maar ik kwam dan weer van een CB250 na mijn lessen en dat is toch echt een wereld van verschil!
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2010
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    75 pk bij 5000 toeren iemand? :+

    Ik beslis overigens voorlopig lekkers niks over een motor. Ik ga gewoon nog zo veel mogelijk van de monster genieten. En lekker hard doorsparen, dan kan ik altijd nog wat beslissen. Misschien is er wel een leuke 2e handse MTS 1200S tegen de tijd dat ik ga kopen, of koop ik juist een gewone MTS, of toch een 1100 evo sp. We gaan het meemaken *)
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, ik heb net bar end mirrors op m'n Duc gezet! Ziet er strak uit, veel beter dan die flaporen standaard. Heb nog geen foto's omdat het nogal regent. Maar zodra het een beetje droog/motorvriendelijk weer is dan zal ik hem is goed wassen en een paar foto's maken.
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik had er een dyno uitdraai van een Honda CBR600RR op na geslagen.

    [​IMG]

    Echt belachelijk weinig pk's bij normale toerentallen, geef mij maar een V-twin of dikke 1 cilinder :thumbs:
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt ook gelijk een stuk beter.

    Heb m'n Garmin Zumo 660 weer is geupdate en alles. Gelijk even de kaarten voor de vakantie erop gezet. Heb daar echt zin in. Ga tien dagen door frankrijk heen met een maat. Ongeveer dezelfde route als ik vorig jaar ook zou rijden maar nu wat uitgebreider en relaxter. Blijven waarschijnlijk in Monaco even plakken. Gaat een leuke trip worden.

    Heb ook nog twee routes om in te komen erop gezet, eentje een rondje Zeeland en eentje een rondje Groene Hart.

    Dussss... als het een beetje aardig weer begint te worden gaan we eerst even de grote poetsbeurt doen. En dan maar lekker rijden!
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb nog een geweldige route in de Eifel, heb ik afgelopen najaar gereden met 2 vrienden en hebben op 1 dag bijna 700km binnendoor wegen gereden met alleen maar geweldige bochten.
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Is die in Garmin formaat? Dan pm ik je m'n email adres wel even.
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Even een vraagje,heb zelf ook een zumo 660.
    Maar hoe krijg ik die routes van gpstracks.nl op m,n zumo?

    Op 1 of andere manier wilt het niet lukken.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Downloaden, rar uitpakken, de .mps met mapsource openen en versturen naar je 660.
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    zo, eerste rit van 2010 is een feit.

    Wat een verschrikkelijk geil geluid komt er uit!
     
  20. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga weer lekker touren
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina