1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou sorry hoor dati k het vraag8)
     
  2. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha zo bedoelde ik het niet:+. Maar als je wat meer op forums kijkt die hier over gaan, dan zie je dat er echt heel veel mensen zijn die van alles vragen zonder eerst zelf dingen op te zoeken.
     
  3. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap het:+, ik zal verder kijken op die forums!

    Bedankt!:)
     
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    569
    Jongens bedankt voor de info! :)
     
  5. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    DBB ftw. Is volgensmij ook veel beter qua info dan bodynet.
     
  6. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Squat is toch een groot onderdeel van mijn revalidatie geweest en nu ook nog om de schade aan mijn knie te compenseren (gescheurde kruisband). Ik heb eigenlijk geen moment last gehad van mijn knie tijdens squats. Wel van die beweging, die er bij de vrije versie (kan ook geleid hier) niet altijd even soepel uitkwam :+
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  8. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Oke WTF,

    Ik loop al 9 maanden te klooien met mijn hamstring, krachtoefeningen gaan prima, maar zodra ik een duursport ga doen krijg ik last van mijn hamstring.

    9 maanden zegt die kutfysio dat je een kleine scheur had en daardoor wat litteken weefsel hebt ontwikkeld. Na masseren ging het 2 weken wel weer. Daarna was het weer terug/

    Ga ik naar mijn nieuwe fysio vanmorgen (nieuwe woonplaats = nieuwe fysio) die zegt meteen: Dat is je SI gewricht die vast of scheef zit.
    4 oefeningen en 20 min. kraken later en ik loop zo los als wat rond.

    Zaalvoetbal vanavond moet uitsluitsel geven, maar het voelt al een stuk beter.
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    kraken(L)
    Eind van elk seizoen zit ik altijd helemaal vast en laat ik mn rug kraken.
    Och wat knap ik daar altijd van op zeg..
     
  12. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik denk dat ik dat ook maar eens laat doen bij mijn rug. Rust gehouden, maar schiet niet op. Bij de checkup echt even aankaarten.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    valt dat onder je verzekering?
     
  14. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goede fysiotherapeut is zo belangrijk.
    Ik heb al een 6 maanden last van mijn knieen, ben nu al bij mijn 3e fysiotherapeut. Deze kan mij eindelijk heel simpel uitleggen wat er nou fout is en heeft duidelijke methoden om het aan te pakken _O_

    Ik zou ook als het je benen aangaat naar een (manueel) orthopedisch fysiotherapeut gaan. Die hebben echt veel meer verstand van dat soort dingen. Als je de verkeerde hebt, dan denken die volgens mij zelf niet na, maar die doen gewoon wat er in het boekje staat, zonder naar de echte oorzaak van de klacht te zoeken.
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Durf ik niet te zeggen.
    De ouders regelen de verzekering/rekeningen nogO-)
     
  16. DiggyDoag

    DiggyDoag Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch moet je ook voorzichtig zijn met kraak-happy fysiotherapeuten hè! Het doel van je SI(sacro-iliacaal)-gewricht is om vast te zitten. Stevigheid te bieden. Stabiliteit te garanderen.

    Hoe vaak er bij mij op college (Geneeskunde) wel wordt gezeurd op fysiotherapeuten die 'zomaar' dingen die vast horen te zitten gaan kraken/los maken...

    Nu zal echt van persoon tot persoon verschillen wat wel en niet aan te raden valt, maar be careful!
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hij zit ook scheef he ;)

    De uitgebreide diagnose komt nog, maar hij vermoed dat mijn bekken ook iets gekanteld staan, wat weer zorgt voor stress op mijn hamstring.

    Daarnaast vond hij mijn benen een ramp om te masseren :+ maar ik kan mij voorstellen dat iedereen dat hier heeft (flix bijvoorbeeld, maar dat is de enige die ik irl heb gezien)
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoezo zouden mijn benen een ramp zijn om te masseren?

    Ik ga idd ook na het seizoen naar een sport masseur omdat ik dan echt helemaal vast zit overal.
    Ben echt een wrak aan het eind van het seizoen:+

    Heerlijk altijd ff bijkomen. doen dat vaak met 4/5 man uit het team.
    Eerst de kraker en dan de masseur.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Voetbal/Amercian Football + Krachttraining = Pain in the ass voor de niet-sport fysio's.

    Fyi, voor mij was een rimpelsaurier, das toch wat makkelijkere koek voor zo'n fysio :+
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Gelukkig kwam ik, omdat ik in het NL team zat, via de AFBN(KNVB van Football) bij een sportfysio terecht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina