1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door oeloeimanu, 26 apr 2011.

  1. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook 42 punten voor engels :) Met een 7,5 sta ik een 8 dus dat zit wel snor :) (<- Tofste uitdrukking ever)
     
  2. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Heb voor engels Vwo ook 42 punten van de 53 = een 8,1 met een norm van 1.0, dus ik sta een 8 :cool: Als k morgen een 1 haal voor bio sta ik daar een 4 voor en slaag ik :D Awesome!
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Heb voor Engels 34 punten, had gedacht dat ik meer goed zou hebben maargoed. Een 7 is prima imo.
     
  4. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen economie, vandaag geen motivatie om te leren en het was zoooo veel achjaa we zien het wel moet een 4.7 halen is te doen
     
  5. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap jij die vraag 6 van Natuurkunde dan?
     
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Economie is indd echt kut veel, en het is echt killing dat het de laatste dag is. dan is je(mijne iig) motivatie echt zero -.-

    Had misschien gewoon wat eerder moeten beginnen met leren :+ Natuurkunde (havo) vandaag ging ook al niet bijzonder net als scheikunde

    dus is het voor mij gewoon hopen..
     
  7. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Over 0 motivatie gesproken...
    Bio leren lukt echt voor geen meter. Beetje examenvragen doorkijken, heb je eigenlijk niet zo veel aan op zo'n termijn maar goed. Het moet maar goed gaan :)
     
  8. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap het probleem wel, de oplossing van Cito echter niet:+

    Dat ding gaat van het zonnestelsel naar die Aldebaran (of hoe het ook heet , geen zin om dat nu op te zoeken). Hij wordt tegelijkertijd door zowel de zon als door Aldebaran aangetrokken. Hoe dichter hij bij een van beide sterren is, hoe sterker hij daardoor wordt aangetrokken.

    Formule die hierbij hoort:

    Fg = (massa ster x massa pioneer x gravitatieconstante) / (afstand ster-pioneer in het kwadraat)

    Die Fg wordt gebruikt om de pioneer te versnellen volgens F=m x a.

    Verder is nog gegeven dat de massa van Aldebaran 25 (of was het 50?) keer groter is dan die van de zon.

    In het begin van de reis is die Pioneer dichter bij de zon, waar het zich van af beweegt. Hierbij wordt hij dus afgeremd. Er komt een punt in de reis (zou je kunnen uitrekenen door Fg van de zon gelijk te stellen aan de Fg van Aldebaran) waar beide Fg's gelijk zijn. Na dat punt wordt de Fg van A groter dan de Fg van de zon, waardoor hij dus versneld wordt.

    Antwoord Cito:
    In het begin wordt hij afgeremd, zodat hij gedurende het grootste deel van de reis met de afgeremde snelheid voortbeweegt en Vgem kleiner is dan 2,6 AE/jaar.

    Mijn beredenering:
    Hij wordt aan het begin afgeremd, maar doordat hij al zo ver weg is van de zon, is die vertraging erg miniem. Tevens is het punt waar de Fg's gelijk zijn relatief snel in de reis. Het grootste deel van de reis zal hij dus (licht) versneld worden. Volgens mij zal Vgem heel dicht bij de 2,6 AE zitten. Ik had voor groter dan 2,6 AE/jaar gegokt, aangezien ze het feit Massa Aldebaran > Massa zon naar mijn mening wel erg naar voor lieten komen in de tekst.

    Ik zou eigenlijk wel de gehele correcte beredenering met bijbehorende uitleg willen horen.

    Edit: over 0 motivatie: ik ben blij dat ik de afgelopen dagen al Latijn hebben lopen leren. Heb er nu echt totaal geen zin meer in.
     
  9. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    [​IMG]
    Or is it?
     
  10. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies mijn redenering, was helaas geen punten waard volgens de cito normering.. wie weet verzinnen ze nog wat?!

    Godver de godver, wat is bio een schijt vak zeg 8). Het enige vak dat ik wat minder heb voorbereid, maarja, nog even het afweersysteem 1x doorlezen en ik ben er klaar mee.

    Ik ga morgen dronken worden, hie-ha-hooo. Zin om even flink stoom af te blazen.
     
  11. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit snap ik inderdaad, en na 11 jaar is zijn snelheid al 2.6, terwijl hij dan nog minstens 1.7 x 10^6 jaar te gaan heeft. Dus dan lijkt het me dat hij dan alleen nog versneld kan worden?
    En de massa van Alderan is 25x zo groot als de zon, lijkt me toch echt dat Cito het fout heeft of ligt dit nu aan mij?:p
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  12. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    HOpelijk hebben ze er een beetje rekening mee genomen met laatste dag/ examen en dat het examen niet te moeilijk is. Maja eerder beginnen wanneer? ik leer liever iets eerder voor toetsen die ik eerder heb :p
     
  13. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha reken er maar niet op dat ze daar rekening mee houden.:+
    Economie op VWO schijnt in ieder geval zwaar moeilijk te zijn geweest..
     
  14. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Great minds think alike! _O_



    @ economie; ik vond M&O moeilijker dan economie. How about you guys?
     
  15. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatste lange dag en dan is het voorbij :)
     
  16. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, veel succes nog iedereen.
     
  17. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm vond ze allebei wel redelijk te doen. M&O heb ik die eerste som een beetje verneukt omdat ik in de war raakte met dat 6% preferente aandelenvermogen. Maarja, dat is 1x een fout en voor de rest wordt dat als een doorwerkende fout gerekend dus ja. Voor de rest wel aardig gedaan, hier en daar wat foutjes.

    Economie daarentegen, ja best wel pittig. Alsnog wel 6+ gemaakt maar normaal haal ik altijd 7-8'jes voor economie.

    Heb echt totaal geen zin in biologie, heb gewoon niks met dit vak en vind het allemaal maar vaag en heel abstract |:-
     
  18. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Latijn vond ik reuze meevallen, mijn SE's waren een stuk lastiger :emo:

    Helemaal klaar met school nu, heerlijk drie maanden doen waar ik zin in heb\o/

    Dinsdag zit ik in het vliegtuig naar Kroatiƫ, heel veel zin in\o/
     
  19. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik mis maar 1 punt bij de tekstverklaring8) Vertaling is zo te zien ook wel aardig gegaan, dus die 7 voor Latijn heb ik zeker.

    Ging echt veel beter dan ik verwacht had :D

    Edit: Dan zou dit ongeveer mijn eindlijst worden:

    Nederlands - 7
    Engels - 8
    Latijn - 7
    Wiskunde - 9
    Scheikunde - 9
    Natuurkunde - 9
    Economie - 8
    Combinatiecijfer - 9

    Cum Laude8)
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2011
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Nice man! Net geen summa cum laude :9. Veel voor moeten doen? Of leer je gewoon makkelijk?
     

Deel Deze Pagina