1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

  1. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    prijsdifferentiatie
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ik wil graag om jullie mening vragen:
    vinden jullie het belangrijk het Groene Hart open te houden?
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Open voor wandelaars of als in 'anders volbouwen'?
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Wat jij dus vindt. Anders idd gewoon volbouwen of openhouden voor recreatieve doeleinden dit dat. Milieu blabla. Weet eig niet wat ik zelf er van moet denken. Het boeit me namelijk geen reet. :+
     
  5. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Is er hier iemand goed in Nederlands die twee pagina's zou kunnen controleren op spelfouten en andere taalfouten?^^
     
  6. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Sure. PM maar.
     
  7. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Stuur hem ook maar door hiernatoe!
     
  8. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Oke peeps, ik heb wat hulp nodig. Onderwerpen kiezen is altijd al een van mijn zwakste kanten geweest. Nu heb ik een of ander suf vak waar je een report van 5-10 pagina's moet schrijven over een vraag die jou interesseert. Het vak is een beetje raar en meer een training in het aanpakken van problemen en logisch nadenken dan puur wiskunde, maar het antwoorden van die vraag moet dus een soort wiskundig of kwantitatief/kwalitatief data element hebben.

    Zelf dacht ik eerst aan wat vragen rondom muziek zoals, wat maakt een harmonie en is er een verklaring buiten "smaak" waarom mensen bepaalde klanken appreciëren. Andere vragen die ik interessant vind zijn over het algemeen meer "wikipedia" vragen die puur theoretisch onderzoek vergen waarvan het antwoord dus al kant en klaar te vinden is. Ik dacht een ander onderwerp te hebben in een artikel waarin ze democratie wiskundig benaderden, maar dat valt toch tegen.

    Mijn vraag dus of mensen suggesties hebben? Moet het "onderzoek" vandaag doen dus een wiskundig element of klein experiment zou het best zijn. Geen tijd voor surveys oid.
     
  9. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Had het al over gelaten aan een studiemaatje en ik weet ook niet of het Nederlands van middelbare scholieren beter is dan het mijne hoor.:9
     
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Daar zijn ook tooltjes voor. :p
     
  11. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, en ik heb ook spellingscontrole in mijn tekstverwerker, maar die vertrouw ik toch ook niet helemaal?:9
     
  12. SiK Stijn

    SiK Stijn Stijn : )

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Spellingscontrole lijkt me toch wel betrouwbaar ? Ik heb er toch nog nooit problemen mee gehad .
     
  13. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Het zijn ook vooral grammaticale fouten die gemaakt worden. En deze worden niet (altijd) opgepakt door de spellingscontrole. ;)
     
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die mij nog even goed 'bruteren' kan uitleggen.

    Het houdt dus in dat je een nettoloonafspraak maakt met de werknemer. Je zegt hem een bepaald nettoloon toe en regelt zelf de fiscale verplichtingen die er normaal bovenop komen. Die neem je dan ook voor rekening.

    Maar normaliter spreek je een brutoloon af, waarbij de werkgever toch óók die fiscale verplichtingen inhoudt en je alleen het nettoloon krijgt? Wat is dan het grote verschil? Dat je in eerste instantie nettoloon afspreekt? Of qua verhaalsmogelijkheden?

    Edit: En nog iets, de fiscus kan dat bruteren dus als extra voordeel en extra belastbaar loon zien las ik in het boek. Hoe dan? En in welke gevallen? Er staan echt totaal geen voorbeelden over.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Of je nou een bruto of een nettoloon afspreekt, de werkgever zal toch altijd dezelfde berekening moeten maken? Die berekening, van bruto naar netto en andersom is naar mijn weten "bruteren"

    Ik lees wel, dat wanneer de afspraak niet duidelijk is, de werknemer een voordeel kan hebben als de werkgever de loonheffing niet verhaald op de werknemer.

    http://books.google.nl/books?id=cyz...&ved=0CEEQ6AEwBg#v=onepage&q=bruteren&f=false

    pagina 240....
     
  16. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen, ik heb moeite met het volgende

    Bereken de richtingscoeficient van de lijn: 2x-7y=-2

    is dat gewoon 2/7?

    En het snijpunt van deze lijn met de Y as (0,2/7) ?
     
  17. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Ja. 2x-7y=-2 is gelijk aan y=(2/7)x-(2/7). De constante voor de variabele (x) geeft de Rc aan.

    Let op de min, het snijpunt met de y-as is (0,-2/7). ;)
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een korte vraag over het invoeren van iets op mijn GR. Je hebt de gedifferentieerde formule ''-2x^-2'. Op welke manier reken je het uit via je GR als bijvoorbeeld geldt x=5:

    - -(2*5)^-2
    - (5^-2) en dit antwoord vermenigvuldig je met -2
    - Of op een andere manier

    Ik heb volgens mij best vaak op de tweede manier gedaan, maar volgens mij is het de eerste manier. Ik weet het echter niet voor honderd procent, dus graag wil ik een bevestiging en de reden waarom.
     
  19. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Je eerste antwoord is (altijd) goed!
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zeker niet. De negatieve 2-macht gaat over x en niet over 2x.

    -2 * 5^(-2)

    Dit zal je GR snappen, omdat hij dezelfde rekenregels volgt als jij zou volgen.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2011

Deel Deze Pagina