Criminaliteit Van Marrokanen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mischa, 7 jun 2003.

  1. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het dan wel weer met eens, tenminste niet zo'n rechtse rakker.
     
  2. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Hou ALSJEBLIEFT je mond dicht. Mijn mening over allochtonen/marokkanen is niet gevormd door vooroordelen of racistische neigingen maar door mijn eigen ervaringen en de dingen die ik zie in mijn omgeving (Vooral Den Haag maar ook de rest van de randstad). En goh wat toevallig maar mijn mening komt vaak wel overeen met de vooroordelen die er zijn. En tja hoe zouden die vooroordelen er komen. Zou er misschien een kern van waarheid in zitten? Je kan er gewoon niet omheen dat er ontzettend veel marokkanen zijn die fout bezig zijn. Natuurlijk zijn er een paar hoog opgeleide bij maar dat is een hele kleine minderheid en als je dat niet kan zien dan ben jij waarschijnlijk de imbeciel. De Marokkanen die hierheen zijn gekomen zijn vooral berbers en dat zijn niet de meest ontwikkelde mensen. Denk je dat Marokkanen er blij mee zijn als er duizenden voetbalhooligans gaan emigreren naar marokko? Denk je dat die net zo goed behandeld worden met uitkeringen/subsidies/regelingen enz. Weinig kans. En de gemiddelde voetbalhooligan is wel hoger opgeleid dan de gemiddelde berber. Uit jouw posts kan ik afleiden dat jij marokkaan/allochtoon bent (correct me if I'm wrong), dus misschien zou je het eens niet van het "ik ben het zielige slachtoffer van discriminatie" oogpunt kunnen bekijken, maar vanuit het oogpunt van de Nederlander. Dan zie je namelijk hoeveel wij al geslikt hebben van marokkanen/allochtonen hier en hoeveel wij al voor ze gedaan hebben. Moskeën worden verdomme gesubsidieerd door de gemeentes, scholen krijgen meer subsidie voor een allochtone leerling enz enz enz. En nog lopen er duizenden marokkaantjes kansloos op straat mensen te beroven en dingen te jatten. Gek he dat mensen anders over je gaan denken. En sorry hoor maar de vooroordelen/racistische uittingen ontstaan niet door de hoog opgeleide allochtoon in dit land. Een Nederlander die in de randstad (en misschien ook daarbuiten) woont begrijpt mijn standpunt wel.
     
  3. 70ffL1n3

    70ffL1n3 God among insects

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed jij je zin ;

    Ik ben een rascist (want ik maak schijnbaar onderscheid tussen rassen en niet tussen culturen).
    Ik ben dom (want ik heb vooroordelen die helaas gegrond zijn)
    Ik wil er echt over discussieren (maar alle argumenten zijn al gegeven en dat zijn er niet te weinig)


    Als je de topic zou doorlezen (tis wat he? Lezen. Bijna 26 pagina's |:- ) dan zou je misschien jouw verhaal ietsjes aanpassen. Maar blijkbaar zoek je aandacht door vlug te gaan schelden en dezelfde hypocriete verhalen te vertellen die ik al heel vaak heb gehoord van de PvdA, GroenLink en de SP. Jammer maar helaas, maar jij hebt mij niet kunnen overtuigen van mijn ongelijk.

    Doe AUB nog een poging.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is hun eigen schuld. Doordat een grote groep marokanen zich zwaar misdraagd, komen hun in belangstelling voor de media en dat zet het hele marokaanse volk en cultuur in kwaad daglicht.
     
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Vertel eens een paar verhalen... Waarover zijn deze partijen hypocriet?
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    haha....leuk commentaar van iemand met een zak over zijn kanis.
    in real life ook je kop in de grond gestoken?
    ik wil je bij deze uitnodigen om eens met mij een daggie op de bus mee te gaan,sterker nog ik wil jou wel eens zien als jij net als mij zelf achter het stuur zit en dan met deze mooie babbeltjes van je ook je kop boven water houd.

    aangezien het algemeen bekend is dat amstelveen een gebied is waar de meeuwen nog naar boven poepen en de gemiddelde leeftijd zo hoog ligt dat de modale bewoner de laatste dinosauriers nog heeft zien rondhobbelen zal je er daar geen last van hebben.
    kom je eens verder dan de stadsgrenzen van jouw volmaakte paradijs dan zal je je al snel bevinden tussen de flats waar zoveel schotel antennes aan hangen dat als daar een windvlaag de kop opsteekt de hele flat met fundering en al in de waddenzee land.............allemaal blazen mischien?

    eduardje..............je heb werkelijk geen flauw idee waar je over lult....dus ome beuk zegt:blijf lekker de amsteveense courant lezen,blijf de boodschappen doen voor de buurvrouw van 103 jaar oud,blijf lid van de micro gids en de ncrv,stem op jan marijnise of soortgelijke pantoffeldieren..............maar wordt vooral geen buschauffeur,politie agent,brandweerman of iets wat daar ook maar in de buurt komt.............je houd het geen minuut vol jochie.

    toedeloe:+
     
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Don't push me, cause I'm close to the edge
    I'm trying not to loose my head
    It's like a jungle sometimes, it makes me wonder
    How I keep from going under

    Hoe hou je het vol beuker (sr) :)
     
  8. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is het heel simpel.

    Lees de krant, volg het nieuws, luister naar de ervaringen van anderen, bedenk je eigen ervaringen en vorm je eigen mening.

    Volgens mij ben je dan klaar.
    Gelukkig is er nog geen wet in Dutchieland waarin staat dat we het met elkaar eens hoeven te zijn.
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    je bent het lachje tussen de tekst vergeten...........en zo houd ik het vol8)
     
  10. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: Re: lol

    Wat een onzin. Integreren ok, maar ook de Nederlandse pot gaan eten? Ik ben Nederlander, blank en opgegroeid met hutspot, boerenkool en andijvie. Tegenwoordig is het aanbod van buitenlandse culturen in een supermarkt zo groot, dat ik tegenwoordig nog maar zelden Nederlands eten eet. Geef mij maar Indisch, Chinees, Japans, Grieks, etc.

    Dus omdat die vriend van jou roti eet en geen bloemkool is ie ineens niet goed geïntegreerd? Wat een onzin. Wat maakt het in vredesnaam uit wat je eet. Taal, omgang met autochtonen, kennis van de samenleving, dat is belangrijk.
     
  11. 70ffL1n3

    70ffL1n3 God among insects

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    "Kortere celstraffen en meer blauw op straat" (zo'n beetje iedere linkse partij)
    "cijfers zeggen niets over criminaliteit allochtonen" (Quote van Femke Halsema richting Fortuyn)
    "die mensen hebben ook recht op leven" (Marijnissen tijdens een debat of we meer asielzoekers moesten toelaten)

    same old shit, just a different day. Vast nog wel meer quote's, maar zonder bron wordt het een beetje lastig. Ze zijn hypocriet over het feit dat ze bv de misdaad willen oplossen, maar vervolgens de gevangenisstraffen verminderen. Of hypocriet dat ze niet willen (nee, weigeren) te kijken naar de harde feiten over criminaliteit van bv Marokkanen (waar deze topic ook GVD over ging).

    Aggut, wat zijn ze toch weer allemaal sociaal en lief voor elkaar....
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ja ... voordat jij jezelf op je teentjes getrapt voelt wil je dan tenminste de thread goed doorlezen.

    De discussie hier gaat om het feit dat onder jongeren per bevolkingsgroep de criminaliteit procentueel het hoogste is onder Marrokaanse jongeren. Wat is hier rascistisch aan? Cijfers tonen dit aan dus lijkt het mij dat daar best over gediscuseerd mag worden of niet dan?
    Ik woon zelf mijn hele leven in amsterdam. De meeste slechte ervaringen kwa criminaliteit die ik meegemaakt heb waren met marrokaansen jongeren.. En dan heb ik het niet over 20 jaar geleden ofzo. Het is een stijging die de laatste 10 jaar aan de gang is. Uit ervaring zeg ik dus al dat in amsterdam deze kwestie zeker het geval is. En er zijn dus ook cijfers om dit te bevestigen.
    Ik ben ook absoluut van mening dat die jongens keihard aangepakt moeten worden.. Daar moet geen medelijden voor getoond worden, het zijn geen zielige jongens die de taal niet spreken en geen werk kunnen krijgen. Elk crimineel element moet gewoon keihard aangepakt worden, ELK!. Ik ben die gedoog cultuur hier eigenlijk een beetje zat.
    En wat betreft "nederlandse" criminelen jongeren.. We hebben vast nog wel een waddeneiland over waar we al dat tuig kunnen dumpen
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Toch moet ik eduard gelijk geven .... Ik volg deze thead al een tijdje, dus ik weet wat er speelt..

    Waarom deel ik eduard's mening? Cijfers zijn cijfers (deze kunnen niet liegen) wel kunnen cijfers verkeerd beoordeeld worden.

    voorbeeld:

    "ruim 40% van de alochtonen jongeren die in de gevangennis zitten is Marokaans"

    wat zegt dit getal? Niet veel. Hoeveel jongeren zitten er in de gevangennis... hoeveel alochtonen ... Wanneer ben je een Marokaanse Jongeren... Hoeveel Marokaanse jongeren wonen in Nederland ... Hoeveel van deze jongeren zijn dan Crimineel ... Cijfers kan je zo noteren dat het voor jouw het beste uitkomt ...

    Als je in Nedeland geboren bent en je ouders zijn van Marokaanse afkomst kan je gerekend worden als Marokaanse jongeren, maar ook als Nederlander.

    Het is ook niet echt done om te zeggen dat alle Marokaanse Jongeren criminelen zijn... de jongeren die op dit moment het baldadigs zijn ... is op de lelystad lijn ... hoorn-enkhuizen weesp-almere ... de jongeren die daar de mensen lastig vallen zijn autochtonen (in Nerderland geboren) .... nu ga je gelijk zeggen ... maar op de weesp-almere lijn zijn het vooral Marokanen ... Daar heb je misschien gelijk in ... maar het zijn wel Nederlanders!

    In Nederland gelden Normen en Waarden er zijn een paar rotte appels ... maar niet alle 16 miljoen inwoners zijn rot... alleen is het wel zo dat de rotte appels in de krant komen. Over de krant gesproken ... als een Marokaan een oma beroofd komt dat op de voorpagina ... als een Nederlander een oma beroofd komt deze op pagina 2 of het komt er helemaal niet in ...

    Ik ben een Liberaal en ik geloof in het individu ... en de meeste individuén zullen op het rechte pad blijven ... alleen moeten we zorgen dat rotte appels weer gaan glimmen *)
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Jouw voorbeeld kan idd verkeerd geinterpreteerd worden.. Maar hier gaat het om het criminele element onder jongeren PER bevolkings groep..
    Als je zegt ruim 40% van de alochtonen jongeren die in de gevangennis zitten is Marokaans" is dat krom
    maar als de cijfers zijn b.v. 40% van de marokaanse jongeren houden zich met criminele activiteiten bezig is dat een ander verhaal.
    En om dat laatste gaat het hier.. Per bevolkingsgroep gezien is het percentage van criminele jongeren onder marokanen het hoogst.
    Waar lees je trouwens dat ik beweer dat alle marokanaanse jongeren criminelen zijn? Ik vind nog steeds net als jij dat je mensen als individu moet zien en niet een hele bevolkingsgroep met afrekenen op het gedrag van een paar/aantal.
    Maar dat neemt niet weg dat er een probleem ligt als de criminaliteit onder marokanen hoger is als die onder een andere bevolkingsgroep. Ergens gaat daar dus iets fout. En daar ging deze discussie grotendeels over en ik zie dan niet wat daar rascistisch aan is.
    Puntje bij paaltje vind ik dat elke crimineel keihard aangepakt moet worden waarbij de afkomst geen rol moet spelen.
    Een allochtoon die hier geboren is komt dan gewoon hier in de gevangenis. Bij een allochtoon die hier is komen wonen moet het per zaak gezien worden maar bij sommige zou ik gewoon zeggen uitzetting.
     
  15. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met m'n (te emotionele post) misschien iets teveel benzine op een waakvlammetje gegooid.

    Maar een paar dingen op mensen die op mijn post hebben gereageerd:

    - ik heb idd niet de hele thread doorgenomen. Daar heb ik te weinig geduld voor. Ik heb de eerste paar pagina's doorgenomen en daarna de 2 laatste of iets dergelijks, om te kijken of de tendens doorgezet was;

    - ik ben geen Marokkaan en geen allochtoon (ben van Chinees/Indonesische afkomst). Ik heb gelukkig tot op heden vrij weinig last van discriminatie gehad. Ik kan me alleen wel voorstellen hoe het is om gediscrimineerd te worden, in tegenstelling tot velen van jullie hier.

    - beuker Je hebt helemaal gelijk: ik ben beschermd opgevoed. Heb op het Atheneum gezeten waar je niet vele problemen tegen komt. Ben vervolgens naar de universiteit gegaan, waarbij ik op Uilenstede (in Amstelveen) heb gewoond. Is een studentencomplex (voldoet niet geheel aan je beschrijving). Ik hoop dat je begrijpt (want in de audio-topics heb ik gezien dat je geen domme gozer bent) dat ik mede door schrijfstijl en toonzetting, bepaalde dingen heb overdreven. Waar het mij om gaat, is dat mensen proberen te beseffen dat ondanks een groot aantal rotte appels i.e. bepaalde bevolkingsgroep, men toch moet proberen om een persoon individueel te beoordelen en niet op basis v.d. groep. Ik ken de mensen niet die jij tijdens je werk tegenkomt, maar jij kent de mensen niet die ik i.h. dagelijks leven tegen kom, de hoogopgeleide, hardwerkende Marokkanen, die het door vooroordelen zwaarder hebben dan ze eigenlijk zouden moeten hebben. En al die beroepen zal ik idd nooit uitoefenen, omdat dat in mijn geval niet nodig is ;-) En voor de goede orde: ik lees geen krant (cnn.com), woon dus nogmaals i.e. studentenflat (en ben te egoistisch om boodschappen te doen voor m'n flatgenoten), kijk met name V8 en Yorin en stem VVD. Nu jij weer ;-)
     
  16. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    continued

    Verder...

    - ik ben zelf ook tegen keiharde straffen tegen criminelen: autochtoon, allochtoon, kan me niet schelen: boeten zul je, kreng!
    En idd: als iemand in NL verblijft, zonder NL paspoort en je gaat vervolgens i.d. fout: terugsturen. Als je hier in NL bent zul je je moeten aanpassen en je je moeten gedragen: met name als je nog te gast hier bent. Voor de goede orde: denk niet dat ik een links watje ben dat voor softe behandelingen is, verre van. 't Gaat mij meer om de trend in deze thread.

    - ik ben zeer rechts in de opvatting dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen daden. Ik vind 't daarom verrot als er mensen zijn die als individu wel succesvol proberen te zijn en zich als een goed burger gedragen, terwijl het merendeel v.d. groep het voor het individu verneukt. Nog verroter vind ik het als mensen (bijv. in deze thread) zo kortzichtig zijn dat ze individuen geen kans meer geven, omdat ze slechte ervaringen hebben met "de groep". Geef iedereen dezelfde kans.

    - De thread is idd niet racistisch (my bad): maar er heerst wel een bepaalde trend, die zeer discriminerend is. En dat soort trends zijn nooit goed.

    - Met de post van Fardo ben ik het roerend eens. Kan er niets anders over zeggen.

    Het enige wat ik wilde bereiken (maar dat gaat nu eenmaal moeilijk via posts die op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden) is dat mensen niet iemand afrekenen op het gedrag v.d. groep.

    Als je een Marokkaan tegen komt weet je niet direct of het een crimineel is, of niet. Behandel hem/haar dan ook neutraal. En als je dat niet wilt doen en individuen geen kans wilt geven, om wat voor reden dan ook, dan niet. Ik vind het alleen heel jammer, that's all...
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2003
  17. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    lol ik ben een nl rotte appel maar wel een met money 2 burn
     
  18. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Grappig :{
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er zijn ook goede marokkanen, maar je ziet ze zo verdomd weinig.
     
  20. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    idd want die zitten achter slot en grendel[​IMG]
     

Deel Deze Pagina